Bloeddruk

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jolanda1984, Dec 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi hoi weet iemand hoe je zelf je bloeddruk ook alweer kan op meten zonder apparaat? Ik weet dat je kunt tellen met een vinger op je pols maar hoe lang dan? Ik voel me helemaal niet goed nu en wil het graag even checken maar heb geen apparaat groetjes Jolanda

2. Niet meer actief

Ik zou het zo ook niet weten, wil het wel graag weten, dus hou deze topic ff in de gaten.

Ik heb ook last van lage bloeddruk iedere keer, voel me ook niet echt super laatste dagen, val iedere keer weg zonder reden.
    Duizelig, trek soms ook opeens wit weg in me gezicht.
    Snap er niks van, maar moet maandag toch naar me vk, dus moet nog even volhouden.

Toch blijf ik hier ff hangen, om te kijken of iemand het weet, weet ik het ook voor de volgende keer :)

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Is er een mogelijkheid om zelf je bloeddruk te controleren zonder apparaat? Dat heb ik nog nooit gehoord! :confused:

Wel kun je je pols meten uiteraard. Hoeveel moet dat ook alweer zijn per minuut? Rond de 80 ofzo?

Veel succes in elk geval dames.

4. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Volgens mij kun je niet zo zelf je bloeddruk meten... wel kun je je pols tellen adhv hartslagen per minuut maar dat hoeft niets te zeggen over je bloeddruk. Ik heb namenlijk een normale bloeddruk maar een erg hoge pols bij tijden (over de 100 in rust, ze zijn nu aan het testen of het misschien aan mijn schildklier ligt).

5. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    volgens mij bedoel je je polsslag en niet je bloeddruk :)

6. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    O wat stom zeg dat wist ik niet,dacht dat het op hetzelfde neerkwam:(schaam schaam) dan maar zon apparaat gaan aanschaffen denk ik. X

7. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Misschien kan je zo'n apparaat lenen bij een thuiszorgwinkel in je buurt? Volgens mij zijn die krengen best wel duur.

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou ik zou zo'n apparaat zelf niet willen hebben. Ik zou mezelf er helemaal gek mee maken!

9. Marsshi

Marsshi Actief lid

Jun 20, 2007
    105
    0
    0
    Waarom ga je niet ff langs de huisarts om je bloeddruk op te laten meten.

10. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    Nou die is er in het weekend niet en ook nog eens op vakantie. Maar denk dat ik me gewoon even niet zo druk moet maken zal ook wel schelen denk ik:) x

Share This Page