dag meiden, ik ben nu 3 keer op controle geweest en hebben ze mijn bloeddruk gemeten, de eerste keer was hij 110-60 met 8wk en 6 dagen de tweede keer 2 weken later 120-80 met 11 weken 4 dagen en gisteren was hij 147-88 met 13 weken 5 dagen weten jullie wanneer hij echt te hoog is? Ik eet eigenlijk geen zout, gebruik het ook niet bij het koken (nooit gedaan) en weet ook niet zo goed hoe ik nu op mijn bloeddruk kan letten. de afgelopen weken heb ik niet gewerkt maar mijn bloeddruk is dus wel omhoog gegaan nu ga ik woensdag weer werken maar vraag me af of dat dan ook invloed heeft op mijn bloeddruk? groetjes Bambie
wat apart zeg. vaak gaat de bloeddruk in het begin van de zwangerschap toch omlaag. Wanneer het nu precies te hoog is weet ik ook niet? wat is je normale bloeddruk? want daar gaan ze als startpunt vanuit volgens mij. Heeft de Vk er verder niets over gezegd? dan zal het wel geen probleem zijn anders had je het wel gehoord toch? ik vertrouw altijd maar zoveel mogelijk op de artsen/verloskundigen.
Mijn bloeddruk is ook vanaf het begin te hoog, ben begonnen met 90/145 en nu zit ik rond de 100/160. een onderdruk van 100 is te hoog, daarom ben ik al een paar keer bijde gyn geweest, maar alles was prima verder. Ik denk als jou onderdruk bij de 100 komt dat je ook bij de gyn moet komen, en dan hangt het vd uitslagen vh bloed en urine af... Maar waarsch. is mijn eigen bloeddruk altijd 90/145 geweest, maar dat weten we niet zeker, voor mijn zwangerschap is het eigenlijk nooit gemeten.
Vanaf 90 onderdruk is hoog. Vanaf 100 onderdruk is kans op zwangerschapsvergiftiging (icm eiwit urine). Maar meestal gaat ie in het begin van de zwangerschap omlaag. Werken kan zeker invloed hebben...rust is heel belangrijk bij een hoge bloeddruk.
De normale bloeddruk van een jonge volwassene is 120/80. Iemand van middelbare leeftijd heeft een druk van 140/90. Ik heb het te laag... nu.. maar dit zijn mensen die niet zwanger zijn en je moet er dus in de buurt zitten.
Mijn bloeddruk is dus ook vanaf het begin al veel te hoog, slikte voor de zwangerschap al medicijnen hier tegen. En ben al 4x op controle geweest bij de gyn en volgende week voor de 5e x. Bij mijn 1e afspraak was hij 160/105, 2e 160/97, 3e 136/88, 4e 136/96 en ondanks de medicijnen zakt hij nog steeds niet. Ik moet ook elke afspraak urine inleveren en wordt dan gecontroleerd op eiwitten. Ik ben ook voorlopig moeten stoppen met werken ivm stress. Als de verloskundige je bloeddruk te hoog vind en volgens mij is dat boven een onderdruk van 95 zal ze je doorsturen naar een gynaecoloog. Ik hoop dat je bloeddruk niet verder zal stijgen en gewoon goed blijft.
Bij mij is hij ook nog elke keer iets omhoog gegaan, terwijl ik voor de zwangerschap altijd een te lage bloeddruk had. Weet nu (op het werk) niet precies hoe hoog hij was die 3 keer bij de verloskundige, maar volgens haar nog elke keer prima..
wat een goeie zeg! ik begrijp helemaal niets van al die bloeddrukken, nu dus wel de 1e x bij de VK was hij 120/70 (8w 3d) de 2e x bij de VK was hij 130/80 (15w 3d) dat is dan goed toch? Liefs Shir
Als je bloeddruk te hoog wordt, wordt je vanzelf doorgestuurd naar de gynaecoloog. Mijn gynaecoloog vond mijn bloeddruk vorige keer nog prima (140/90 bij 23 weken). Ik heb toen wel bloed laten prikken en urine laten controleren. Dat was als nulmeting, voor het geval mijn bloeddruk verder gaat stijgen en ze gaan kijken of ik zwangerschapsvergiftiging heb. Zoals Alice al zei is een onderdruk van 100 pas 'voldoende' om aan zwangerschapsvergiftiging te gaan denken. Bij mij was mijn bloeddruk vandaag bij de controle trouwens 130/80. Je kan dus ook nog zakken.
de laatste meting was bij de gyn, gisteren. Ik moet wel urine inleveren omdat ze dat willen onderzoeken op ketonen? Geen idee of dat met mijn bloeddruk te maken heeft (de gyn was niet zo spraakzaam)
Mijn bloeddruk is juist laag. Voor mijn zwangerschap was hij 120/80 Rond 6 weken bij ha was hij 130/70 Bij 8 weken en 3 dagen was hij 140/50 Volgens mijn vk volkomen normaal dat hij wat lager is... Het lijkt mij wat te laag...
hallo bij mij was het de eerste keer bij de controle 125/70 en vandaag 120/80... ik weet niet wat hoog of laag is, begrijp eigenlijk niks van die bloeddruk
helaas is het niet waar dat je pas vanaf een onderdruk van 100 een zwangerschapsvergiftiging kunt hebben. Ligt heel erg aan je basis waarde, ik werd met een onderdruk van 95 doorgestuurd (bij eerste zwangerschap) naar gyn, en toen zaten er al eiwitten in mijn urine. Paar dagen later werd ik opgenomen, weer paar dagen later werd mijn dochter met 30.1 week met spoedks gehaald. Mijn basis onderdruk blijkt iets van 60 te zijn, dus laag (gezond is tussen 60 en 80), bij een onderdruk van 95 is mijn bloeddruk dus al veeel te hoog. (Dus de verhoging van 60 naar 95 is groter dan van 80 naar 95). Maar bij de meeste mensen weten ze de basis waarde niet, dus handteren ze de ondergrens van 95. Maar het zou idd daaronder al te hoog kunnen zijn. (En daarom zit ik nu al een hele tijd aan de bloeddrukverlagers terwijl mijn bloeddruk nog onder de 90 zit)