Ben ik zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sannevlinder25, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannevlinder25

22 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen,
    2 weken geleden is mijn laatste ongesteldheid afgelopen en vandaag precies een week geleden heb ik onveilige geslachtsgemeenschap gehad met een jongen. 3 keer op een dag en hij is in mijn klaargekomen. Ik ben niet aan de pil. De condoom was de eerste keer gescheurd vandaar dat ik we samen hebben besloten dat ik een morningafterpil zou gaan halen. de andere keren die dag hebben we het helemaal zonder anticonceptie gedaan. 30 uur na de onveilige geslachtsgemeenschap heb ik de morning afterpil ingenomen. 24 uur en 72 uur na het innemen van de pil heb ik overgegeven. In principe kan dit geen kwaad omdat de pil na 3 uur in je lichaam is opgenomen. Nou had ik gister alleen bruine afscheiding en ben nu ik heel licht ongesteld ( eigenlijk alleen lichte afscheiding) en is deze menstruatie 2 weken te vroeg. Nou ben ik benieuwd of dit te maken heeft met de morning afterpil dat de menstruatie vroeger komt of is er ook een kans aanwezig dat ik zwanger zou kunnen zijn? Op dit moment wil ik geen kind ik ben pas 18 jaar en heb ook geen relatie. Zou iemand astjeblieft mijn verhaal willen lezen en hier antwoord op kunnen geven?

Groetjes Sanne

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Geen anticonceptie gebruiken is ongal ehh...onverantwoordelijk.
    Je kan en mag de morning after pil niet als anticonceptie gebruiken. Je tart het lot ook wel door 3 keer op een dag op je waarschijnlijke vruchtbare dag het zonder anticonceptie te doen.

De morning after pil gooit je cyclus door de war.
    Het enige wat je nu kunt doen is afwachten en over 2 weken een test doen.
    Ondertussen direct een afspraak bij de huisarts maken voor fatsoenlijke anticonceptie!

3. sannevlinder25

22 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hierbij nog aanvullende informatie,
    Eerste dag van je laatste menstruatie: 2 april 2012
    Een beetje vruchtbaar: 13 april 2012
    Vruchtbaar: 14 april 2012
    Erg vruchtbaar: 15 april 2012
    Eisprong: 16 april 2012
    Innesteldag: 21 april 2012
    Vanaf hier kun je testen: 30 april 2012
    Vermoedelijke bevallingsdatum: 6 januari 2013

Ik heb de 15e geslachtsgemeenschap gehad, en gister ( de 21e) kreeg ik een beetje bruin afscheiding. Is er kans op zwangerschap? Dat kan toch bijna niet als je de morning afterpil hebt ingenomen? please help mij, ik zit in nood. Liefs

4. sannevlinder25

22 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wachtende,

Ik weet dat het heel overantwoordelijk is, en ik het niet als anticonceptie mag gebruiken. Ik ben ook van plan deze week nog een recept van de pil te gaan halen bij de huisarts. Zie jij een kans dat ik zwanger ben in? Bedankt voor je reactie!!

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Morning after pil is niet 100%, net als de pil.
    Daarom zeg ik, paar weken wachten en dan testen.
    Bruinverlies op de 21 zou kunnen wijzen op een innesteling.

Succes

Wees voortaan meer verantwoordelijk. Het is niet niets wat je doet.
    Denk aan SOA's en baby's. Beide dingen die je de rest van je leven kunnen veranderen. Daden hebben gevolgen. Kun je die niet dragen? Doe het dan niet.

6. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Ow je kan makkelijk zwanger zijn ook al neem je de morning afterpil hoor.
    Dat werkt niet altijd. Vandaar dat je het ook niet als anticonceptie mag gebruiken.
    Maar goed...
    Er zit bijna een week tussen je vruchtbare dag en je lichte bloedverlies en dat kan een innesteling betekenen ja.
    Hoop het niet voor je, maar je kan nu niet meer doen dan afwachten.
    Ik zou over een dikke week eens testen met een zwangerschapstest dan heb je zekerheid. Nu zou je het toch nog niet kunnen zien (te vroeg)

7. sannevlinder25

22 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, Ik hoop dat er geen bevruchting plaats heeft gevonden. Dan zou ik een abortus doen maar daar dat zou ik wel heel moeilijk vinden. OP het moment zelf denk je van, ik neem wel een morning after, mijn vriendinnen zijn daar heel makkelijk in maar nu denk ik echt hoe dom ben ik geweest. Heel erg spijt van. Stel ik ben zwanger, Zouden jullie het dan aan die jongen vertellen? Ik heb geen relatie met hem maar we zijn wel heel goed bevriend en hebben het af en toe 'leuk' met elkaar

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Natuurlijk moet je het vertellen. Het is dan niet alleen van jou.
    Stel je eens voor dat jij die jongen zou zijn en er een abortus plaatsvind zonder dat er ook maar iets met jou wordt overlegd...niet fijn he?

En over het gedrag...ook dat van je vriendinnen...
    Ik vind het een vreselijke ontwikkeling dat je zo makkelijk die pil kan halen. Waar denken jullie mee bezig te zijn?
    Zogenaamd heel volwassen maar ondertussen....

Bedank je ook goed dat een abortus voor nu het ' probleem' wel zal oplossen...maar je moet er wel mee leven....je hele leven lang.

9. sannevlinder25

22 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik moet het hem ook wel vertellen, maar op die dag zelf hebben we ook er ook over gesproken en hij wilde dat ik een abortus zou laten doen als het mis zou gaan. Alleen ben ik bang dat als wij dat proces samen doormaken ik hem kwijtraak. Daarom zou ik het liever met een vriendin doen. En ik weet dat wij heel onverantwoordelijk zijn. Maar dit was voor mij de eerste keer dat ik het in mijn leven onveilig deed en ook de eerste keer dat ik een morning after pil heb ingenomen ( de condoom was gescheurd ) Deze hel wil ik echt geen tweede keer doormaken. Bedankt voor je support, het komt wel binnen hoor!

10. Alita

Alita Niet meer actief

Je weet wel een hoop voor iemand die niet zwanger wilt raken! Al die dingen zoals nod en eisprong enz.....had ik nog geen idee van voordat ik zwanger wilde raken?

Ja dat je onveilige sex hebt gehad slaat natuurlijk nergens op als je toch eigenlijk niet zwanger wilt raken...erg onverantwoordelijk gedrag als je het mij vraagt....

Maar ik denk dat je lichaam nu op de morningafterpil reageert en daarom dat bruinverlies hebt.

11. sannevlinder25

22 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig! Ja ik heb er erg veel over gelezen deze week omdat ik me zorgen maakten. En dat ik dom ben geweest dat weet ik en besef ik heel goed. Die data's van wanneer je vruchtbaar bent kan je uitzoeken in een tabel. Ik wist een week van te voren helemaal niks over zwangerschap etc. Had nog nooit van een innesteling gehoord.

12. sannevlinder25

22 apr 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig! Ja ik heb er erg veel over gelezen deze week omdat ik me zorgen maakten. En dat ik dom ben geweest dat weet ik en besef ik heel goed. Die data's van wanneer je vruchtbaar bent kan je uitzoeken in een tabel. Ik wist een week van te voren helemaal niks over zwangerschap etc. Had nog nooit van een innesteling gehoord.

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    enne...testen op SOA's lijkt me ook niet onverstandig meid.

14. Noenie

Noenie Actief lid

28 feb 2012
    212
    0
    0
    Een morning after pil lijkt me sowieso niet gezond voor een ongeboren kindje (?).. Wanneer je wel een morning after pil neemt en de zwangerschap zet door, heb je dan niet meer kans op een kind met afwijkingen?

Sterkte

15. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    sorry maar ik vind dit erg ongepast allemaal!
    onverantwoordelijk gedrag en je praat wel erg makkelijk over abortus ed..
    denk voortaan wat beter na en mijn advies is ook om goed na te denken voor je hier van die gekke gedachtes neerzet want je kan hier echt meiden mee kwetsen!
    veel meiden zijn al maanden of zelfs jaren bezig met het krijgen van een kindje en die zitten dan niet op dit soort meningen te wachten!

succes! en laat je idd ook maar op soa's testen!

16. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Je kan ondanks de morning after toch zwanger
    zijn, een vriendin van mij heeft hier een prachtige zoon
    Aan over gehouden.. Maar ja, zij is 30!
    Erg domme actie van je, en een abortus doe je ook
    niet zomaar even! Ik mag echt hopen dat je niet
    zwanger bent! Succes

17. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij Denise23

Ik heb zoveel respect voor de meiden die al zolang proberen zwanger te mogen raken en als jij hier dan zo zet: ja ik ben onverantwoordelijk geweest, condoom gescheurd en besloten toch maar een morning after pil te gaan halen dus na die gescheurde condoom toch nog maar een paar x sex want ja wat maakt het toch uit? En dan vervolgens als je dan toch nog zwanger bent maar even een abortus doen?!

Ik vind dat je er wel heeeeel makkelijk over denkt. Wees verantwoordelijk voor je daden en ik hoop dat je inmiddels beseft dat je met zulke uitspraken hier toch echt op het verkeerde forum zit! :x

En misschien hard, maar ik hoop voor het eventuele kindje, dat je niet zwanger bent geworden!

Succes ermee!

18. Jomy

Jomy Niet meer actief

En nee, ik ben zelf niet iemand die zo kwaad is omdat ik al jaren bezig ben. Zelf zit ik nog maar in ronde 2 maar ik vind dit zo respectloos en kwetsend voor degene die wel al heel lang bezig zijn!

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    sannevlinder25@ Hoe oud ben jij als ik mag vragen , want verantwoordelijkheid ken jij niet .
    Wat ik zo lees ken je het verwerken van een wonder en wanneer je vruchtbaar bent erg goed. en wil je geen kids .Wees dan niet zo dom en gebruik een condoom ook al is die gescheurd doe een nieuwe om zou ik zo zeggen.
    Arbortus is iets wat je idd niet zo maar kunt doen .
    En in een week weet je niet hoe het allemaal werkt hoor komt meer bij kijken . kINDEREN NEEM JE NIET ! Je mag hopen en blij zijn als je ze krijgt.
    jij denkt er erg makkelijk over in mijn ogen.
    Word volwassen meis! Kinderen komen niet aan waaien ik hoop van harte dat je niet zwanger bent ! alleen al om het kind.

20. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Idd jomy ze denkt er heel makkelijk over, die laatste 2 zinne zijn hard maar je zegt het wel goed. Mensen die zwanger proberen te worden die er moeite voor doen zijn denk helemaal niet blij met deze berichten.

Ik was net 19 toen ik stopte met de pil om voor een wondertje te gaan samen met mn vriend. DENK VOORTAAN 2X NA VOOR JE ZOIETS ONVERANTWOORDELIJKS DOET, 2X NOU MAAK DAAR MAAR 10 X VAN.

Deel Deze Pagina