Bloeddrukverlagers en zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door naomi182, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi182

naomi182 Lid

20 mei 2007
    18
    0
    0
    Administratie
    Angeren
    Hallo,
    Na een problematische zwangerschap is mijn man nu dusdanig huiverig voor een tweede zwangerschap, dat hij het overweegt het er bij 1 te laten.
    Tijdens de eerste zwangerschap werd ik al met 16 weken geconfronteerd met een te hoge bloeddruk. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis beland en bevallen van een gezonde knul.
    Na de bevalling bleef ik een hoge bloeddruk houden en sindsdien slik ik ook medicijnen.
    Nu is mijn vraag of er vrouwen zijn die ervaring hebben met zwangerschap met medicatie? Zijn jullie uiteindelijk in ook in het ziekenhuis opgenomen of misschien hebben jullie wel een probleemloze zwangerschap gehad?
    Ik weet het: iedere zwangerschap is anders! Ik wil graag een beeld krijgen van wat ik ongeveer kan verwachten!
    Alvast bedankt,
    Groetekus Naomi

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik heb het zelf niet gehad, maar het hoeft in principe geen probleem zijn voor een 2e zwangerschap. Niemand kan jullie natuurlijk garantie geven.
    Wat ik wel zou adviseren, is optijd contact op te nemen met je huisarts (dus voordat je zwanger bent al), om te kijken of je je huidige bloeddrukmedicijnen mag blijven gebruiken, of dat je niet beter eerst "overgezet" kan worden op andere (ivm risico's van sommige medicijnen op de placenta/baby). En spreek een keer samen met je man alles goed door met de huisarts/gyn.
    Sterkte met de beslissingen!

3. naomi182

naomi182 Lid

20 mei 2007
    18
    0
    0
    Administratie
    Angeren
    Bedankt voor je antwoord!
    Ik ga zowieso een keer met de arts praten, puur ter info. Toen ik startte met deze medicijnen, toen kreeg ik al te horen dat ik bij een nieuwe zwangerschap over moet stappen op andere medicijnen. Ik moet me dan melden op het moment dat ik zwanger ben. Ik zelf ben het daar niet zo mee eens. Ik stap liever over zodra ik stop met de pil. Juist omdat het eerste trimester zo kwetsbaar is!
    Ik vind het gewoon allemaal zo moeilijk, vooral omdat ik nu een een kereltje rond heb lopen!
    In ieder geval bedankt! Ik hoop dat er nog meer lezeressen zijn die met hetzelfde zitten of hebben gezeten!
    Liefs Naomi

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier iemand die met hetzelfde zit. Ik slik nu plaspillen, een ACE-remmer en cholesterolverlagers. En zeker die laatste mag je tijdens je zwangerschap niet slikken. Ook niet als je probeert zwanger te raken. Ben benieuwd of er alternatieven zijn voor de bloeddrukverlagers.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik kreeg in het ziekenhuis aldomet en aldelet

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik heb ook sinds een jaar of twee drie een hoge bloeddruk!
    IK moest drie maanden voordat ik zwanger wilde worden overgaan op ander medicatie. Ik had oa plaspillen en nog iets ben even de naam kwijt!

Dit heb ik braaf gedaan en overgegaan op aldomet, die slik ik nu drie keer daags 250 mg en mijn bloeddruk blijft heel netjes onder controle tot nu toe.
    Gister was hij nog 125/75! Ben helemaal trots!

Volgens mij is aldomet het einige wat je tijdens de zwangerschap mag gebruiken!

Als je nog iest wil weten dan hoor ik het wel!

Gr Tamar

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    er zijn 4 soorten die ze in het ziekenhuis gebruiken en aldomet en aldelet zijn de meest gebruikte. Ik heb er iets te veel van gehad :)
    Na de zwangerschap kelderde mijn bloeddruk ineens omlaag (ongeveer 2 weken na ks)

Deel Deze Pagina