Hallo allemaal, Ik ben 5 dagen overtijd, 2x testjes gedaan, beide negatief.. Wel last van hoofdpijn, misselijk, pijn in me onderbuik en baarmoeder, me borsten en tepels zijn gevoelig en doen pijn, rommelige darmen, last van me rug.. Langs de dokter geweest en die zei dat ik moet afwachten. December 2013 gestopt met de pil.. Wat moet ik doen? Kan iemand me helpen? En zijn er mensen die dit ook hebben? Ik vind het wel spannend, hopen op een positief.. Groetjes, mfrancina
Je kunt niets, behalve wachten! En de admin vragen of je topic verplaatst kan worden aangezien het niet in de lounge thuis hoort maar bij ontpillen.
Je dokter heeft denk ik een goed advies gegeven want volgens mij ben je nog aan het ontpillen. Na het stoppen met de pil is je cyclus vaak wat van slag en duurt het een paar cycli voordat er een patroon in komt. Ik zou het dus ook rustig afwachten. offtopic: er is hier op het forum een speciaal gedeelte voor vrouwen die zwanger proberen te worden en die hun ervaringen daarover delen. Het is niet 'toegestaan' om dit in de lounge te plaatsen
Is dit je eerste menstruatie na stoppen met de pil? De eerste periode na stoppen met de pil kunnen je periodes namelijk nogal wisselen/korter/(veel) langer duren. Hoop natuurlijk dat je snel zwanger mag zijn, maar dit even ter info. (Ik heb ruim 90dgn geen menstruatie gehad na pil stop) Kijk verder ook eens bij het gedeelte zwanger worden op deze pagina, daar staat veel mbt jou vraag.
Je bent niet overtijd aangezien je nog niet eens weet hoe lang je eerste natuurlijke cyclus duurt na pilstop! En nee, dat is in veel gevallen niet direct keurig 28 dagen helaas...... Ik moest maar liefst 126 dagen wachten tot mijn eerste natuurlijke menstruatie. Je wilt niet weten hoeveel zwangerschapstestjes ik had versleten. Ook was ik bij de huisarts geweest. Die zei dat het wel tot een jaar kon duren tot je cyclus weer helemaal op orde was. Jouw klachten en symptomen kunnen inderdaad horen bij het stoppen met de pil. Het waren immers hormonen die je slikte. Je lichaam moet het nu allemaal zelf weer gaan doen. En dat kan gepaard gaan met de symptomen die je beschrijft. Mijn advies? Af en toe een zwangerschapstest doen zolang je nog niet ongesteld bent. Niet direct denken dat je nu dan wel zwanger moet zijn omdat je "overtijd" bent. Door blijven gaan met oefenen/klussen. Mocht er een eisprong plaatsvinden, dan liggen er in elk geval zaadjes klaar. Succes!
Tenzij je zeker weet dat je eisprong is geweest zal je gewoon moeten wachten. Een cyclus kan namelijk zoals eerder gezegd langer duren dan 28 dagen. Dus 5 dagen langer dan 28 dagen betekent nog niet dat je overtijd bent. Helaas... Ik zou als ik jou was over een weekje een nieuwe test doen. Of je temperatuur bij gaan houden om te kijken hoe die fluctueerd.
Bedankt voor jullie reactie.. Ik ga afwachten. Nou heb ik begin deze avond wat bruin verlies en daarna rood/roze slijmerig bloed verlies.. Gepaard met heel veel krampjes en steken in me onderbuik. Is dit normaal? Of komt mijn menstruatie eraan?
Duidelijk ontpillen lijkt me...ik had t ook. De symptomen zijn vaak hetzelfde als zwangerschapssymptomen...ik had ook veel buikkrampen met bloedverlies...later bleek dit mijn vruchtbare periode te zijn.