bloeden buiten menstruatie om

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bebe29, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Hoi,

Allereerst de beste wensen voor 2007!

Ik ben op 26 dec ongesteld geworden, eerst 3 dagen erg weinig, zo af en toe een druppie, na 3 dagen werd dit ineens behoorlijk erg. Na 2 dagen was het weer zo goed als weg.
    Zo was dit ook de maand ervoor. Echter toen kreeg ik na ongeveer 16 dagen (na menstruatie) last van bruine afscheiding met soms wat bloed. Na 3 dagen had ik 'smorgens behoorlijk wat bloed. Dit alles heeft geduurd tot ongeveer 3 dagen voor ik weer ongesteld moest worden. Ik vond het erg raar allemaal en werd er erg onzeker van.
    Nu ben ik dus van 26 dec t/m 31 dec ongesteld geweest en nu had ik vandaag weer behoorlijk wat slijm met wat bloed erbij en dat lijkt nu wat erger te worden. Wat kan dit zijn? I

k heb in oktober 2005 wel een uitstrijkje gehad, omdat ik een week voor ik ongesteld moest worden ook af en toe wat bloed had. (tijdens pilgebruik) Toen was alles goed. Ik maak me er nu toch wel weer erg druk om.
    Moet ik nu weer terug naar de HA om weer een uitstrijkje te laten doen, of moet ik het nog ff aankijken ?

Groetjes !

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je hoeft je er zeker niet druk om te maken.
    Niet elke vrouw heeft een hele regelmatige cyclus. Als je het echter heel vervelend vindt kun je wel een afspraak maken met je huisarts, die kan het eventueel met medicijnen weer reguleren. Als de huisarts het nodig vindt kan er opnieuw een uitsrijkje gemaakt worden.

Mirjam

3. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Bedankt.

Ik kijk het dan nog wel ff aan. Dan kan ik altijd nog ff langs de HA.

4. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Sinds anderhalve week heb ik nu al gedurende de dag steekjes in mijn buik, dan weer in mijn zij, dan onder in mijn buik. Ook heb ik last van een drukkende pijn aan de rechterkant van mijn buik en soms wat druk op mijn onderbuik.
    Ik heb ook af en toe nog last gehad van bloedinkjes.
    Ik zou eigenlijk 24 jan. ongesteld moeten worden, maar sinds zondag heb ik al last van bloedverlies. De ene keer wat meer dan de andere keer. Soms rood soms bruin, maar mijn ongesteldheid zet (nog) niet door.
    Ik heb wel een testje gedaan vandaag, maar die was negatief.
    Ik weet niet goed of ik hiermee dus naar de dokter moet gaan. Ik wil geen zeur zijn.

5. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi bebe,

Hoe is het nu met het bloedverlies. Je kan nog een paar dagen wachten, zet het niet door dan doe toch nog maar eens een testje.
    En gewoon doen hoor de huisarts gaan, je ben nooit een zeur!

Groetjes imke

6. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Gisteren ben ik dus heeeeeeel erg ongesteld geworden, maar vandaag is het alweer een stuk minder. Mijn buikpijn is wat minder inmiddels.
    Ik voelde me zo raar deze maand, dat ik bijna niet kon geloven dat ik ongesteld was geworden. Maar ja helaas.
    Bedankt voor je antwoord!

Groetjes!

7. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Vanaf wanneer moet ik trouwens weer tellen voor de eisprong?
    Vanaf zondag toen de kleine bloedinkjes begonnen of vanaf donderdag toen het echt doorzette?

8. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bebe29,

tja, da's lastig. Je kunt het het beste doen vanaf het moment dat je dacht ongesteld te worden. Het baarmoederslijmvlies was toen al aan het loslaten namelijk. Maar het blijft lastog. Reken voor deze maand voor de zekerheid maar een vruchtbare periode uit om op het juiste moment gelachtsgemeenschap te hebben.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina