Eerste echo geen hartje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Derwi, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Derwi

Derwi Lid

27 mrt 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Augustus 2013 had ik voor het eerst een positieve zwangerschapstest, dolblij! Doordat ik een rare cyclus had had ik geen idee hoelang ik zwanger was dus verloskundige gebeld en ik mocht gelijk komen. Uitwendige echo was moeilijk te zien dus inwendig gekeken, was heel klein nog en geen hartje maar aldus de verloskundige was ik zo'n 5,5 week zwanger dus dit kon kloppen. Afspraak gemaakt voor na 4 weken en toen slecht nieuws want het was niet gegroeid. Echt een schok want ik was juist zo misselijk en moe. Gekozen voor medicijnen voor opwekken miskraam, veel pijn gehad maar het was los gekomen, weer op controle, zat nog wel weefsel maar dat zou uitzichzelf loskomen. Ik bleef maar beetje bloeden en na 2 weken gigantische bloeding. Weer controle, zat nog stukje dus alsnog curretage. Gelukkig curretage goed gegaan maar was echt kapot van alle ellende. 11 maart had ikweer positieve test. Dit x helemaal geen zwangerschapssymptonen, mocht ivm eerdere miskraam afgelopen dinsdag al op echo.. Zakje zat er met dooier maar weer heel klein en nog geen hartje, volgende week donderdag mag ik weer op controle maar ik ben zo zenuwachtig dat het weer fout is, kan alleen MAar huilen . Ik hoop zo op goed nieuws maar ben erg huiverig dit x

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Vreselijk spannend! Maar dat is dan toch nog niet zo gek dat ze nog geen hartje kunnen vinden, het is dan toch nog heel pril? Of zit ik nu heel verkeerd te lezen? Hebben ze er zelf iets over gezegd? Of alleen dat het ''afwachten'' is?

3. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey,

Als ik het goed begrijp zit je nu 16 dagen na je positieve test. Het kan natuurlijk zijn dat je een late eisprong hebt gehad en dat je net iets minder ver bent dan je dacht. Dit gebeurd wel veel vaker heel veel vrouwen hebben op de volgende echo wel een kloppend hartje. Hoe ver was je dan volgens de verloskundige op de echo?

4. Derwi

Derwi Lid

27 mrt 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja achteraf werd er eigenlijk niet veel verteld, en door de schrik heb ik bijna niets gevraagd, heel stom. ik was bij de gynecoloog en hij zegt dat het dan 5,5 week zou zijn maar volgens mij is het al langer... Of inderdaad een latere eisprong... Ik heb gelijk een dubbele afspraak volgende week, eerst echo en dan gesprekje, dus ik denk nu achteraf waarom gesprekje?? En de gynecoloog klonk niet zo positief.... Ik vroeg of ik ergens rekening mee kon houden maar het is echt afwachten zei hij.. Ik maak me eigen een beetje gek want kan niet meer slapen. Ik vond de vorige miskraam zo erg tegenvallen en bij de gedachten dat ik weer die molen in moet word ik gek..

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik had op 1 maart mijn NOD en positieve test en ben nu 7 weken 5 dagen zwanger. Als je op 10 maart positief hebt getest en dit je NOD zou zijn geweest dan kan het wel kloppen hoor dat je nog geen kloppend hartje hebt gezien, want dan zou je 'pas' rond de 6 weken zitten. Ik hoop voor je dat je volgende week een goede echo hebt.

6. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    Bah!! Krijg er kippenvel van.. Ik kan je alleen maar heel vee succes wensen voor je afspraak. Ik hoop dat je hartstikke zwanger bent en blijft!! Veel sterkte, geluk en succes!

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg met 6wk5 dagen een echo ivm vermoeden bbz. Er was wel een hartje, maar het was volgens de gyn in opleiding veel te klein, hij deed er heel dramatisch over. Feit is dat ze met die vroege termijnen, 5-6 weken, heel slecht afmetingen kunnen meten, of dat die nog erg kunnen afwijken, in elk geval zegt het allemaal nog niet zoveel. Ik zou voor een echo rond de 7 weken gaan, of iets meer, dan zegt het iets meer wat er te zien is!

Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina