7w6d en bruinverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spriet, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hallo,

Ik ging net naar de wc en had in mijn onderbroek wat bruin zitten en bij het afvegen ook.
    Nu heb ik woensdag een echo gehad en daar was ik zelfs wat verder op (dacht toen 6w6d) maar bleek 7w3d te zijn, dus dat was helemaal goed. De vk zei ook nog dat het nu nog 1%kans was dat het mis zou gaan...
    En dan nu dit.

Heb mijn vorige zwangerschap een missed abortion gehad en toen had ik ook ronde de 7/8 weken bruinverlies en met 10 weken kwamen we erachter dat het niet goed zat het en was gestopt rond de 7/8 weken.

Hoe groot is nu de kans dat het weer zo is?
    En het is niet raar toch dat ik vraag om weer een echo bij de vk? ook al heeft ze gezegd dat het minder dan 1% kans is...

Bedankt alvast.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

een beetje bruin verlies is heel normaal en zegt absoluut niet dat het misgaat. Natuurlijk mag je vragen om een echo maar om deze reden (bruinverlies) doen we dat meestal niet.

Mirjam

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik dacht vorige keer dat het bruinverlies een teken was van de MA maar zoals ik het nu begrijp kan het er net zo goed los van hebben gestaan?

Ik voel me nu wel weer wat zekerder ook omdat ik er nu helemaal geen last meer van heb gehad en had gelezen dat het ook van de inwendige echo kon komen en dat was woensdag.

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ja het kan zeker een reactie zijn op een inwendige echo, ook na vrijen of na harde ontlasting maar soms ook zomaar in de zwangerschap.

Mirjam

Deel Deze Pagina