Ik ben 2 dagen geleden bevallen en het kraamverband is hard gegaan. Ik heb al nieuwe laten halen voor nu, maar bedacht me wel dat er een moment komt dat ik over stap naar maandverband.. maar wanneer dan? Ik weet het echt niet meer van de vorige keer.. en welk maandverband is aan te raden? Ik hoef geen rekening te houden met hechtingen oid. En ik vloei altijd al in een soort pad naar de zijkant, dus gebruik van die smalle kraamverband ook 2 stuks om maar breed genoeg uit te komen.
Ik heb Kotex gebruikt (witte en zwarte ) ik vind ander soort maand verband niet prettig. Gaat naar mijn idee sneller broeien, nam ook minder op en ging irriteren. Maar goed dat is op verschillend ook denk ik
Ik heb op advies van kraamzorg twee pakken zwarte Kotex gekocht. Blijkbaar hebben ze daar goeie ervaringen mee.
Hier ook zwarte kotex gebruikt na de kraamverbanden. Vond ik prettiger doordat het meer vormde en daardoor minder ernaast doorlekte. Maar ik had door ks geen giga hoeveelheden.
Zoals al meerdere zeggen de zwarte kotex. Ik kon na 3 dagen over op de zwarte kotex, vloeide toen geen hele stolsels meer en werd bloedverlies minder. Voor de nacht toen nog wel de brede kraamverbanden gebruikt.
Ik gebruik alleen wasbaar of wegwerp zonder plastic bovenlaagje. Sanature of cottons of yoni. Ik heb de eerste 6 dagen kraamverband gebruikt en daarna nachtverband snachts en overdag normaal maandverband. En gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd met je kleintje! Hier ook eerst zwarte kotex gebruikt. Maar ik vloeide al heel snel nog maar heel weinig. Gewoon maandverband vond ik niet prettig ivm hechtingen die toch wel wat meer tijd nodig hadden. Dus toen Sanature geprobeerd en dat vond ik zo fijn, dat ik deze nu ook tijdens mijn menstruatie gebruik. Is iets duurder dan gewoon maandverband maar ik vind het echt minder broeierig en toch niet zo'n dikke "flap"
Hier na 4 dagen gewoon maandverband. Maar vloeide weinig door ks. Heb 1 week gevloeid en toen was het over.
Ik had juist door dat kraamverband superveel pijn aan de hechtingen, na een dag of vijf over op gewoon maandverband en toen het gelukkig snel beter. Bij de tweede al na drie dagen.
In het ziekenhuis hadden ze tena lady mini. Heerlijk als je veel vloeit de eerste dagen. Daarna inderdaad kotex zwart of wit. Na de ks hield het snel op en kon ik het met een (wasbaar) inlegkruisje af, maar toen de retentieblaas slonk kwam er weer een vloedgolf vrij (gekantelde bm) dus weer aan de kotex gegaan. Nu helaas nog steeds bloedingen af en toe. Word er gek van. Dus kotex kotex kotex!
Dank jullie wel! Die kotex hebben ze alleen in de gebruikelijke langwerpige vorm. Is het breder dan gewoon maandverband? Ik zat te denken aan iets met vleugels zodat het ook goed blijft zitten. Juist ook omdat is een beetje zijwaarts vloei.
Ik heb nooit de voordelen van Kotex gemerkt eigenlijk. Snel overgegaan naar allways zonder problemen.