Welk maandverband en wanneer overstappen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door littlemunchkin, 1 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik ben 2 dagen geleden bevallen en het kraamverband is hard gegaan. Ik heb al nieuwe laten halen voor nu, maar bedacht me wel dat er een moment komt dat ik over stap naar maandverband.. maar wanneer dan? Ik weet het echt niet meer van de vorige keer.. en welk maandverband is aan te raden?
    Ik hoef geen rekening te houden met hechtingen oid. En ik vloei altijd al in een soort pad naar de zijkant, dus gebruik van die smalle kraamverband ook 2 stuks om maar breed genoeg uit te komen.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb nog een tijdje zwarte kotex gebruikt, die vond ik heel fijn!

3. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ik heb Kotex gebruikt (witte en zwarte ) ik vind ander soort maand verband niet prettig. Gaat naar mijn idee sneller broeien, nam ook minder op en ging irriteren. Maar goed dat is op verschillend ook denk ik :)

4. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb op advies van kraamzorg twee pakken zwarte Kotex gekocht. Blijkbaar hebben ze daar goeie ervaringen mee.

5. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier ook zwarte kotex gebruikt na de kraamverbanden. Vond ik prettiger doordat het meer vormde en daardoor minder ernaast doorlekte. Maar ik had door ks geen giga hoeveelheden.

6. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Zoals al meerdere zeggen de zwarte kotex.

Ik kon na 3 dagen over op de zwarte kotex, vloeide toen geen hele stolsels meer en werd bloedverlies minder. Voor de nacht toen nog wel de brede kraamverbanden gebruikt.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik gebruik alleen wasbaar of wegwerp zonder plastic bovenlaagje.

Sanature of cottons of yoni.

Ik heb de eerste 6 dagen kraamverband gebruikt en daarna nachtverband snachts en overdag normaal maandverband.

En gefeliciteerd!!

8. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je kleintje!

Hier ook eerst zwarte kotex gebruikt. Maar ik vloeide al heel snel nog maar heel weinig. Gewoon maandverband vond ik niet prettig ivm hechtingen die toch wel wat meer tijd nodig hadden. Dus toen Sanature geprobeerd en dat vond ik zo fijn, dat ik deze nu ook tijdens mijn menstruatie gebruik. Is iets duurder dan gewoon maandverband maar ik vind het echt minder broeierig en toch niet zo'n dikke "flap" ;)

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier na 4 dagen gewoon maandverband. Maar vloeide weinig door ks. Heb 1 week gevloeid en toen was het over.

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik had juist door dat kraamverband superveel pijn aan de hechtingen, na een dag of vijf over op gewoon maandverband en toen het gelukkig snel beter. Bij de tweede al na drie dagen.

11. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

In het ziekenhuis hadden ze tena lady mini. Heerlijk als je veel vloeit de eerste dagen. Daarna inderdaad kotex zwart of wit.

Na de ks hield het snel op en kon ik het met een (wasbaar) inlegkruisje af, maar toen de retentieblaas slonk kwam er weer een vloedgolf vrij (gekantelde bm) dus weer aan de kotex gegaan.

Nu helaas nog steeds bloedingen af en toe. Word er gek van. Dus kotex kotex kotex!

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dank jullie wel!
    Die kotex hebben ze alleen in de gebruikelijke langwerpige vorm. Is het breder dan gewoon maandverband? Ik zat te denken aan iets met vleugels zodat het ook goed blijft zitten. Juist ook omdat is een beetje zijwaarts vloei.

13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb nooit de voordelen van Kotex gemerkt eigenlijk. Snel overgegaan naar allways zonder problemen.

Deel Deze Pagina