Procedure Curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ilse100, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hoi!
    Tijdens mijn eerste echo vorige week werd duidelijk dat ik een miskraam heb gehad :( . Na een poosje zoeken kon ze alleen een klein vruchtje vinden. De conclusie was missed abortion. Uiteraard ben ik erg teleurgesteld, dit was toch niet wat ik veracht had. De bloeding is alleen nog steeds niet begonnen.
    Ik heb een paar vraagjes hierover.
    Kan het toch niet zijn dat ik door een enorme misrekening :( niet 11 weken, maar 6 weken zwanger was bijvoorbeeld?
    Mijn verloskundige is op de hoogte, maar mij huisarts nog niet. Moet hij ervoor zorgen dat ik (eventueel) een curretage krijg of kan de VK dat ook regelen?
    Hoe snel kun je een plek krijgen voor een curretage? Kun je bijvoorbeeld een afspraak maken voor de volgende dag?
    En wordt er voor de ingreep nog een (inwendige) echo gemaakt om er zeker van te zijn dat het een miskraam is?
    Alvast bedankt voor de reactie.
    Groetjes Ilse

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Ilse, allereerst wil ik je laten weten dat ik met je mee voel: het is zo vreselijk om te horen te krijgen dat het niet goed is met je vruchtje.

Als je ongeveer weet wanneer je eisprong is geweest, dan kun je geen misrekening hebben van 5 weken. Als je heel erg onregelmatig ongesteld bent, dan misschien nog wel. Hoe lang geleden heb je een positieve test gehad?
    Ik ben destijds door de VK doorverwezen naar het ziekenhuis: daar heb ik een inwendige echo gekregen, die ons vermoeden nog eens bevestigde. Ik zou als ik jou was de VK bellen en vragen of er een inwendige echo gemaakt kan worden in het ziekenhuis.
    Ik heb op maandagochtend gebeld om door te geven dat ik een curettage wilde en kon op donderdagochtend geholpen worden. Ze willen nl. nog tot 2 keer toe je bloedgroep bepalen ivm de Rhesus factor en ook krijg je nog een afspraak met de anesthesist. Ik vond dat het best wel snel ging.

Heel veel sterkte!

Liefs,
    Marla

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi ilse,

hier nog zo een die echt met je meeleeft, ik weet uit ervaring dat de grond onder je voeten vandaan zakt als je zo'n mededeling krijgt!

In mijn geval ben ik s'morgens door middel van een inwendige echo tot de ontdekking gekomen dat het niet goed was en ben s'middags nog gecurreteerd!

Super snel dus, maar ik moet er bij zeggen dit was in een duits ziekenhuis, geloof dat het daar iets sneller gaat dan in nederland!

Sterkte meis
    Jette

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Lieve Ilse, wat een ontzettend naar nieuws! :(
    Ik wens je allereerst heel veel sterkte de komende weken!

In oktober 2005 werd bij mij op een echo ook een missed abortion geconstateerd. Ik zou zo'n 12 weken zwanger geweest moeten zijn maar het vruchtje was met 6-7 weken al gestopt. Tot aan de echo voelde ik mij echt op en top zwanger, dus we werden ruw van onze roze wolk af gesmeten op de koude harde grond.
    Even rekenen leerde ons dat er geen sprake kon zijn van een vergissing in de zwangerschapsduur.

We hebben toen besloten om twee weken af te wachten of de miskraam uit zichzelf op gang zou komen. Dat lukte helaas niet. Toen heb ik twee rondes Cytotec-tabletten gekregen van de gynaecoloog, waarmee de miskraam opgewekt zou kunnen worden. Ik ben toen heel veel weefsel en dergelijke verloren, maar niet het belangrijkste: het vruchtje. Uiteindelijk ben ik een halve week na de tabletten gecuretteerd, wat me 100% meeviel.

Of je direct terecht kunt voor een curettage hangt van het ziekenhuis af waar je heen gaat en het dagprogramma wat ze daar hebben op de OK. Ik zou eerst nog twee weken extra moeten wachten voordat ik terecht kon (i.v.m. een studiedag waardoor de OK geen programma had op de eerstvolgende mogelijke datum). Maar de gynaecoloog zag ook wel dat ik er intussen helemaal doorheen zat, en heeft hemel en aarde bewogen om eerder een curettage voor me te regelen.

Lieve schat, neem in ieder geval de tijd om je miskraam te verwerken en geef ruimte aan je emoties! Als je vragen hebt of gewoon behoefte om tegen ons aan te praten, laat het dan vooral weten. De steun van lotgenoten heeft mij in ieder geval heel goed gedaan destijds.

Dikke knuf, Wendy

5. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Marla, Jette en Wendy,

Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties! Het voelt goed om er met lotgenoten over te praten. Ik zat echt als versteend naar het scherm te kijken. Gelukkig heb ik echt een hele lieve vriend die het net zo erg vind (soms lees je ook over partners die er niks van snappen...)
    Ik heb eind december mijn eerste test gedaan, dus dan moet het wel heel toevallig zijn als het om een misrekening zou gaan, mijn cyclus was soms onregelmatig, maar meestal rond de 35 dagen. Morgen ga ik de VK bellen en met haar overleggen wat te doen.
    Ik wil het eigenlijk nu graag achter me laten en zo snel mogelijk in het zadel kruipen ;)
    Liefs Ilse

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi ilse,

hoe gaat het met je meis?

Heb je al een afspraak gekregen voor een curretage of niet?
    Hoe denk je er nu zelf over?

Enne je bent altijd van harte welkom om hier lekker tegen ons aan te kletsen, het voelt gewoon erg goed om met meiden te praten die hetzelfde hebben meegemaakt.

liefs jette

7. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Jette,
    Ik heb net met de VK gebeld en ze heeft voor mij een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog voor dinsdag (had liever nog iets eerder...). Maar dit is gewoon voor een gesprek, dus dan gaat er nog niks gebeuren.
    Ze vertelde ook dat er standaard nog een echo wordt gemaakt, dus dat vind ik wel fijn.
    Gewoon weer afwachten dus...
    En hoe gaat het met jou dan? Wanneer was jou miskraam?

Deel Deze Pagina