Dinsdag 2 weken geleden is mijn eisprong geweest. Ik word telkens na 8/9 dagen ongesteld en jawel afgelopen woensdag begon ik al wat bloed te verliezen. Alleen nog maar bij afvegen. Donderdag werd het wat meer, zette menstruatie wel door. Alleen is het rare, meestal voel ik al een paar dagen van te voren dat ik ongesteld ga worden. Ik krijg dan rugpijn en een stekende pijn bij mn eierstokken. Nu heb ik nergens geen last van, ik voel helemaal niks. En mijn menstruatie is zo raar. Dan weer bijna niks, dan weer wel. Maar echt hevig is het niet. Ik ben nu ook al niet meer ongesteld, dus maar 3 dagen geweest. Gek toch? Kan het zijn dat ik geen goede eisprong heb gehad?
Je menstruatie kan per keer verschillen, dus dat is niet abnormaal. Maar als je al na 8-9 dagen ongesteld wordt, terwijl je ovulatie-inductie doet, zou ik toch eens met de gyn om de tafel! Je luteale fase is te kort, die moet minimaal 10 dagen zijn. Dus je hebt aanvullend progesteron nodig. Als je fase te kort is, kan dat de innesteling bemoeilijken en gaat zwanger worden misschien lastig worden. Beetje zonde van de moeite, toch?
Ja ik weet dat het te kort is maar in het ziekenhuis zeggen ze dat het net op het randje is. Als ik deze ronde een echo heb bij mn behandelend arts ga ik wel weer om utrogestan vragen. Toen we voor mijn zoontje bezig waren heb ik dat ook gebruikt omdat mijn lf 8/9 was. 3 dagen ongesteld heb ik nog nooit meegemaakt maar van mij mag het elke ronde wel zo zijn!