Hoooiii, Ik ben net getoucheerd bij de gynecoloog en nou bloed ik een beetje Weet iemand of dit normaal is? Anders moet ik namelijk het spoed nummer van de vk bellen en dat is misschien iets overdreven Liefs Angela
Ik heb het ook gehad nadat ik getoucheerd ben. Zolang het bij een beetje bloed blijft, is er niets aan de hand. Mocht het blijven bloeden of het bloeden duurt heel erg lang of er komen stolsels mee, kan je het beste even bellen.
Hier ook gehad.. Heeft 2 dagen aangehouden (oud bloed).. Als het langzaam bruin wordt is het goed. En ook dan moet het wel binnen 2 a 3 dagen over zijn of minder worden, zei mijn vk. Maar komt waarschijnlijk gewoon door het toucheren.
Ook vandaag getoucheerd en inderdaad een beetje bloed (wordt nu bruin) Dit voorspelde de gynacoloog al.
ik ben vanmiddag ook getocheerd en nu ook bloedverlies met slijm.....alles zat bij mij nog potdicht dus zal wel van het toucheren komen denk ik
Hallo, ik ben vandaag plotseling getoucheerd door de gyneacoloog, ben 39 w en 2 dgn, en gaf aan dat ik lichte buikpijntjes had en iets meer hardere buiken. Heeft ze me getoucheerd, en man, wat deed dat pijn!!! Vreselijk. Was blijkbaar niet ontspannen genoeg. En ja, heel toevallig bij het afvegen na het plassen zag ik een pietsie oud bloed. Bah. Ik geef niets meer aan, want bij het minste geringste zitten ze er bovenop. Ik vind dat ik daarin te serieus wordt genomen. Bij alles wat ik aangeef, hup een onderzoek. Heb vanaf vrijdag nu al om de 2 dagen uitgebreide onderzoeken in het ziekenhuis. Hoop dat dit gauw over is. Groetjes Faya
ja toucheren is geen pretje!! Nu al 2x gehad en het doet flink pijn ook erna vind ik.... vervelend he die ziekenhuisbezoeken, had er ook 3 in 4 dagen bah bah....... Sterkte ermee
Even een vraagje, misschien dom hoor, maar waarom toucheren ze bij de gyn als je nog helemaal niet uitgerekend bent? De verloskundige doet dat helemaal niet, tenzij je overtijd bent, dan willen ze je nog wel eens strippen.. Gr, Manon
Bij mij hebben ze getoucheerd om te kijken of er al ontsluiting was omdat ze aan het overwegen waren om mij in te leiden/strippen als ik al enige ontsluiting had. Ze hebben mij beide keren getoucheerd op de eerste hulp voor zwangeren dus niet tijdens het gewone spreekuur.
Hey Marloes, da's ook heel toevallig. Ik ben ook 39 w en 3 dagen. Spannend he, we zijn dan tegelijkertijd uitgerekend (26 mei). Mij hebben ze getoucheerd om te kijken of de baarmoedermond al rijp was. Maar ze voelde nog een tuitje, wel was de baarmoedermond al een beetje verweekt. Pas als de baarmoedermond rijp is, dan kan ie verder open gaan (ontsluiten), en komt de bevalling op gang. Gyneacoloog zei ook dat ze het zo geprikkeld heeft. En nu maar hopen dat ze snel komt en alles goed gaat. Zaterdag is dan de bloeduitslag ook binnen van de galzuurzout gehalte. Dan weet ik of ik wel/geen zwangerschaps cholestase heb. Pfff. Voor de rest alles goed. Groetjes Faya
Kan iemand mij uitleggen wat nou precies het verschil is tussen strippen en toucheren? Ik dacht eerlijk gezegd dat toucheren 'voelen'was hoe veel ontsluiting je hebt en strippen het losmaken.. Of ben ik hiermee in de war..? groetjes linda
Ik kom ook niet verder met de verschillen dan wat jij aangeeft.. Als t niet goed is horen we t wel van anderen...
toucheren is voelen hoe het van binnen is, dus is de baarmoeder al week, heb je al ontsluiting, etc. Strippen is je vlies losmaken van de baarmoederwand zodat er hormonen afgegeven worden die eventueel de bevalling op gang kunnen helpen/laten beginnen. (zover ik weet )