Bloeden tijdens de pil, voor start IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik gebruik sinds juni 2014 hormonen. Eerst 3 maanden clomid, vervolgens 3 maanden menopur en daarna 1 jaar puregon.
    Zonder rust, ik heb totaal denk ik 1 rustmaand gehad vanwege de HSG.

Onze 4de en laatste IUI was mislukt, ik kreeg een bloeding en ben na die bloeding dus aan de pil gegaan, als voorbereiding op IVF.
    Maar ongeveer 2 weken na het slikken begon ik weer licht te bloeden en dit houdt nu al een week aan.
    Het is geen menstruatie, maar ik heb wel elke dag een stringmaandverbandje nodig, maar daar vang ik het wel makkelijk mee op.

Een vriendin opperde dat de pil misschien te licht was. Maar zelf denk ik dat mijn lichaam nog bezig is met een opruiming.
    Ik heb een uitgangsecho gehad op de 3de dag van mijn menstruatie en die was goed, zaten ook geen cystes.

Iemand hier ervaring mee?
    Ik mag geen stopweek inlassen ik moet de pil blijven slikken tot en met 21 februari.

2. Moess

Moess Niet meer actief

Hee catmommy, ik zou even met het ziekehuis bellen. Dan weet je het zeker. Ikzelf had alleen een bloeding na de pil, tijdens de decapeptyl

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja ga ik doen, ik heb woensdagochtend een telefonisch consult.

Maar ik ben zo bang dat ze gaat zeggen dat ik schijnbaar nog niet klaar ben voor IVF en dat we langer moeten wachten:(
    Geen idee of die gedachte gegrond is of niet, maar telkens dat wachten is zo zwaar..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij ons werd duidelijk gezegd dat tussentijds bloedverlies kan voorkomen als je aan de pil zit als voorbereiding op de IVF/ICSI. Je moet gewoon doorgaan met slikken, zeker niet stoppen! Het bloedverlies kan geen kwaad. Meld het voor de zekerheid even, maar ik denk dat er niks aan de hand is.

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik heb zelf ook al voor aanvang van de behandeling gemeld dat de pil te licht zou zijn voor mij. Dat was ook zo toen ik hem nog slikte als anticonceptie. De verpleegkundige liet me weten dat dit geen enkel probleem zou zijn, en dat ik hem gewoon kon slikken. Een beetje bloeden tussendoor zou niet erg zijn.
    Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken. Voor je gevoel kun je nog even bellen om navraag te doen, maar waarschijnlijk is het gewoon goed.

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik moet sowieso bellen voor de uitslag van de amh waarde dus kan het morgen mooi even bespreken, maar dankjewel, jullie verhalen stellen me gerust!

Deel Deze Pagina