Hey, ik herken al je symptomen. Ik voelde me 6 dagen na de ingreep prima en had dan een halve dag yoga opleiding. Door al die twist lagen Mijn darmen lagen volledig overhoop en elke keer als ik naar het toilet ging (voor eender wat) kwam er precies weer ruimte vrij in mijn buik en was de pijn beter. Heeft een hele tijd geduurd. 1Ook na vrijen had ik een zeurderige pijn in de onderbuik. Ook bij meer inspanning en dat heeft allemaal wel een paar weken geduurd ... ik denk dat het veel langer moet herstellen dan ze soms doen uitschijnen. Mijn eerste eisprong was ook heel pijnlijk dus alles is wel een tijdje van slag...
Dankje voor je bericht krulleke. Stelt me toch een beetje gerust dat ik niet de enige ben hihi.. Soms denk ik inderdaad ook dat het m'n darmen zijn. Hoelang heeft het bij jou geduurd voor alles weer wat normaal was?
Hey, ik ben ook altijd gerustgesteld als ik soortgelijke verhalen lees. Al mag je nooit ervan uitgaan dat het hetzelfde is natuuurlijk. Heb jouw verhaal even van her begin gelezen en is heel gelijk. Ook ik wist in november dat het mis was en bij mij duurt de nasleep ook lang. Ik maakte daarstraks een post (ervaringen curretage en cytotec). Ms moet je dat even lezen, daar staat nog extra info in. Maar ik voelde al die pijntjes ook lang hoor. Zeker mijn darmen. Ben vorige week gaan skïen en had toch ook weer buikpijn en rugpijn. Maar zou ook restweefsel hebben (lees maar in dat ander stuk). Dus ik weet niet goed of de klachten van de curretage of van restweefsel komen. Nu na cytotec heb ik wel voor het eerst een gevoel dat het ms echt leeg is daarbinnen. Ik hoop dat het snel achter de rug is want 3 maanden ellende, ik vind dat heel zwaar en wil gewoon dat mijn leven terug normaal is... en ik probeer zoals jij niet te doemdenken maar al dit gedoe maakt het er niet makkelijker op. Veel liefs en sterkte. X
Ik ben een week geleden gecurreteerd en heb ook nog bloedverlies met frutseltjes. En mijn baarmoeder voelt een beetje beursig.... Maak me wel wat zorgen
Na een week zou ik me daar nog geen zorgen bij maken hoor... bij mij heeft dat best lang geduurd. Maar je kan best de dokter Bellen als je je echt zorgen maakt.
Ik denk idd ook dat een curretage nog wordt onderschat. De gyn zei tegen mij dat ik de volgende dag alweer alles mocht doen (ii heb paarden en stallen uitmesten en rijden zou alweer mogen). Ik heb wel even twee dagen wat rustiger aan gedaan maar daarna weer alles gaan doen, achteraf gezien had ik het misschien toch wat rustiger aan moeten doen. Het gaat nu alweer beter dan vanmiddag gelukkig. Ik heb om rond 12.30 een paracetamol genomen, pas rond een uur of 15.00 voelde ik me wat beter en momenteel gaat het eigenlijk wel weer goed. Ben nog wel weer naar het toilet geweest voor een grote boodschap en heb/had veel valse lucht in mijn darmen.. Kennen jullie dat gevoel van kou tussen je ribben? Dat gevoel heb ik vandaag ook wat gehad rondom m'n onderbuik, dat is momenteel hoe ik het gevoel het beste kan omschrijven, idd wat een zeurend achtige pijn. Ik kon vanmiddag ook niet te snel gaan zitten want dat deed wat pijn in m'n buik. Krulleke, ik zal je topic straks even opzoeken. Babilu, doe nog even lekker rustig aan en luister naar je lichaam, ga niet te snel weer te veel te doen.
Kou tussen de ribben? Ik heb het altijd overal koud maar tussen mijn ribben precies niet . Ik heb de dag na mijn yoga opleiding echt naar het ziekenhuis gebeld omdat ik wat in paniek was omdat ik echt krom liep van de pijn (vooral omdat ik vlak na mijn c nergens last van had en je id alles zogezegd mocht doen) en die zeiden dat je darmen best lang erover kunnen doen om terug in de plooi te geraken en als die bewegen, dan geeft dat druk op andere dingen ook... zeiden ook wel dat onder invloed van hormonen er nog extra veel gerommel in de darmen is, maar ik dacht dat de miskraam zelf bij jou al een tijd geleden was he (ms niet, sorry dan maar heb vandaag wat verschillende verhalen gelezen en ms haal ik ze door elkaar...). wat ik zelf heel zwaar onderschat heb, was de hormonenduik en alles daarbij. Ik herkende mezelf niet meer. Dacht het allemaal wel wat te relativeren maar dat was echt niet mogelijk op dat moment, heel eng allemaal.... hopelijk valt de pijn mee en merk je gauw beterschap. Misschien moet je iets nemen voor je darmen te versterken, probiotica ofzo?
Haha ja. Ik weet niet of het echt bestaat maar zo lijkt het wat te voelen. Ik had idd op 8 dec. al het vruchtje verloren en op 29 december gecurreteerd ondat er nog restweefsel zat. Ik heb jouw topic gelezen. Jij hebt ook een heftige tijd achter de rug zeg al met al heeft het ook vrij lang geduurd. Zag dat je dinsdag naar de gyn moet. Krijg je dan een echo om te kijken of je schoon bent?
Yep, echo. Hoop echt dat alles schoon is want wil echt geen tweede curretage... bedacht me ook nog dat je darmen ook wel van slag kunnen zijn door de narcose ms? Ik kon heel moeilijk naar het toilet herinner ik me nog. En dat in combinatie met verwarde hormonen.. als ik ongesteld moet worden liggen mijn darmen ook overhoop. Dus als ze bij jou niets ergs vinden, dan zou ik gewoon rustig afwachten en veel vezels eten, probiotica nemen,... veel sterkte, hopelijk zijn we allebei snel van alle ellende af.
Ik hoop het ook krulleke. Wat zou het fijn zijn als we op niet al te lange termijn weer opnieuw zwanger zijn van dan een gezond kindje