Wie van jullie heeft na een lege vruchtzak toch een gezond kindje gekregen? Ik heb zo het idee dat bij een lege vruchtzak de kans klein is dat er ooit een kindje in mijn buik kan groeien
Dat was ook hoe ik dacht toen ik een leeg vruchtzakje had in juli 2016. Maar kijk naar mijn banner! In de twee ronde na mijn mk was ik al weer zwanger en nu zit het echt wel goed Ik ken trouwens nog iemand die op hetzelfde moment als mij een leeg vruchtzakje had, en ondertussen is ze nu ook al 11 weken zwanger en alles gaat goed! Een leeg vruchtzakje hoeft helemaal niets te zeggen over een volgende zwangerschap. Je hebt niet minder, maar zeker niet meer kans dan iemand anders op nog een miskraam. Het is gewoon 'pech'. Ik troostte me met de gedachte dat er uiteindelijk nog geen leven geweest was en dat maakte het minder erg dan dat je bijvoorbeeld een miskraam hebt als je al een kloppend hartje gezien hebt. En je weet dat je echt wel zwanger kunt raken! Veel sterkte en hopelijk ben je snel opnieuw zwanger van een plakbeebje!
Wat vreselijk naar dat je dat ook hebt mee moeten maken Cyd. Wat fijn en goed om te lezen dat je nu een goede zwangerschap heb. <3 Ik probeer de hoop niet op te geven en ik ga er ook heel hard voor vechten. X liefs
Heel vervelend is dat he! Maar het is eigenlijk een piepkleine aanleg fout waardoor er geen embryo is gaan groeien en je lichaam wel denkt dat het zwanger is. Ik heb het ook meegemaakt en uiteindelijk een mooie zoon gekregen.
Kindje is er bijna maar heb een 2ling zw gehad met een lege vruchtzakjes. Zo'n zwschap begint hetzelfde als iedere andere zwschap alleen ontwikkeld het vruchtje zich niet verder dan een paar cellen maar groeit het vruchtzakje wel door. Dit heeft geen invloed op latere zwangerschappen.
Hiervoor heb ik twee miskramen gehad. De eerste keer zat de baby vast in mijn eileider en zijn vrucht met eileider verwijderd. De tweede keer was ik zwanger volgens de test, maar bleek bij de echo dat ik zwanger was van een lege vruchtzak. Deze keer heb ik de miskraam zelf met tabletten opgewekt. Mijn emoties lagen hierna helemaal overhoop. De dokter zei dat ik 'pech' heb. Maar ik had de hoop eigenlijk opgegeven op nog een zwangerschap. Totdat.. De derde keer was het wel raak. Momenteel ben ik precies 21 weken zwanger. De 20 weken echo was goed. Ik wens je veel sterkte en succes.
Ik heb vanmorgen die pillen ingenomen en veel pijn gehad. Nog steeds geen bloedverlies gehad en dat frustreerd mij enorm, aangezien ik absoluut geen curretage wil.
Kan best een tijdje duren voor t los komt. T feit dat je kramp hebt betekend dat er iets gaande is. Geef t wel even wat tijd soms is een tweede dosis nodig. Pak een goede pijnstiller en lekker met en kruik oid op de bank. T hoeft niet perse gepaard te gaan met bloedverlies vooraf. T kan ook echt inbrengen keer flats zijn en dat alles eruit is. Een curretage is niet do vreselijk als t klinkt hoewel ik weet dat dit erg tegen kan staan. Mocht je vragen hierover hebben mag je ook altijd een pb sturen.
Hey Purpose, Sterkte meid. Heftige tijd maak je door. Ik heb zojuist mijn miskraam van een leeg vruchtzakje (gehad, denk ik). Ik merk dat ik meer waarde hecht aan het feit dat ik gelijk zwanger was, dan aan het feit dat ik een miskraam heb gehad. Ik heb daardoor (misschien naïef) de overtuiging dat mijn vriend en ik een vruchtbaar koppel zijn en ik snel weer zwanger raak, dat ik nu even pech heb gehad, maar de volgende x dat ik de vk binnenloop mijn vriend en ik een boontje met kloppend hartje op de echo gaan zien . Ik denk dit niet alleen omdat ik dat een fijne gedachte vind, maar ook omdat dit beeld statistisch veel realistischer is dan nooit meer zwanger worden Hopelijk voel je je snel weer beter!
Wat zijn jullie allemaal ontzettend lief zeg. Bedankt voor jullie steun dat helpt mij enorm. En ik vind het vreselijk dat jullie dit ook hebben mee moeten maken. En zeker voor de vrouwen die dit meerdere keren mee moeten maken. Het is nu net opgang gekomen. Ik wil goede hoop blijven houden. X
Ik heb het nu andersom. Eerst een kind en nu leeg vruchtzakje. Het klompje cellen bij de bevruchting splitst zich. Een deel maakt de baby. Ander deel de vruchtzak etc. Het is gewoon een foutje en 1 deel is wel gelukt
Precies. Goede hoop. Maar niet vergeten dat emoties ook goed zijn, incl. jezelf ellendig voelen. Het is normaal dat je dit straks moet verwerken. Ik had soms het gevoel dat ik me er maar snel overheen moest zetten, maar emoties werken niet zo. Beterschap.
Heel veel sterkte! Wat naar zeg. Zelf heb ik het ook gehad. Leeg vruchtzakje. 3 jaar later raakte ik spontaan zwanger, mijn dochter is nu 4,5 jaar. En nu ben ik 13 weken zwanger (3 goede echo's gehad) na eerste IUI poging. Ik had bij mijn eerste zwangerschap de medicijnen 's morgens gebruikt en 's avonds rond 1900 begon de kramp. Het heeft toen nog 3 uur geduurd voordat alles eruit was.
Goeiemorgen, Ineens bekruipt me de angst.. ik ben 30 jaar, ik doe 1 poging, gelijk zwanger en gelijk is het misgegaan in de deling van de cellen. Het vruchtzakje was 4 mm, het is dus vanaf de start al afgebroken. Echt stom dat ik toen niet gewoon ongesteld werd. Dat snap ik nog steeds niet. De kans dat dit gebeurt is zo klein eigenlijk..! Ik las ergens dat 1 tot 3 % van de vrouwen herhaalde miskramen heeft. Ik schaal mezelf, gezien mijn leeftijd op 1 tot 2 %. (Geen idee of dat klopt) Dus ik moét van mezelf er vanuit gaan dat het de volgende keer wel lukt. Het kan haast niet anders. Miskramen komt helemaal niet voor in mijn familie. Zowel mijn moeder, als de moeder van mijn vriend als mijn zus zijn alle keren direct zwanger geraakt. En de broer van mijn vriend heeft zelfs zijn toenmalige vriendin bevrucht dwars door de pil heen, terwijl hij eigenlijk bijna altijd op reis is en haar haast niet ziet. Ik merk dat ik het dus heel spannend vind nu...! Het moet dus goed gaan nu. Maar wat nu als het weer mis is? Domme pech zou kunnen.. maar ik ga me dan gelijk laten onderzoeken, al weet ik dat onderzoek vaak niets concreets oplevert. Purpose; hoe komt het idee bij je op dat je na een leeg vruchtzakje nooit meer zwanger kan raken?
Oja nog een tip.. Zoek even in het forum "zwanger zijn" en dan "zwangerschap" naar de woorden "op zoek". Dan kom je in een topic dat ik begonnen ben "op zoek naar goede verhalen". Hier schrijven veel vrouwen verhalen over hun geslaagde zwangerschap na hun miskraam. Hartverwarmend! Echt waar. Ik heb ze zojuist weer even doorgelezen en mijn hart gaat er weer van tintelen .
Meid ik was 27 meteen zwanger ma bij bijna 12 weken gecurreteerd. 2e zwangerschap was ik 28. Ma van een tweeling ( lege vruchtzakjes) gecurreteerd bij 8/9 weken vervolgens een infectie. 10 weken later positieve test. Na 8/9 weken gecurreteerd met een zware infectie erachteraan. 5 dagen in t zkh gelegen. Toen een hysteroscopie gehad waarbij een tussenschot asn t licht kwam dat 3/4 van m'n baarmoedermond beslag nam. Mri gehad en operatieg septum verwijderd. Daarna weer ern ma nu zonder nasleep. Vervolgens in Gent geholpen asn een doort verkleving vsn t litteken en opnieuw zwanger geraakt met medicijnen. Niemand bij ons in de familie heeft mk gehad, niemand problemen met baarmoeder en al helemaal niemand die pas na 3 jaar een kindje in des armen mocht houden. Dus leeftijd en erfelijkheid wil niks zeggen. Sowieso moet je denken dat t krijgen van een mk niks hoeft te betekenen. Er moet zoveel gebeuren om ern kinfje te laten ontwikkelen zoveel processen die mis kunnen gaan. Ook na 2 mk is de kans dst de 3e zwschap goed gaat vele malen groter. Ook kun je nu zeggen dat je indien je een 2e mk krijgt je onderzoek gaat laten doen wil nirt zeggen dat je die krijgt. Het protocol in Nederland spreekt van herhaalde miskramen na 3 mk achter elkaar en dan heb je rechtop onderzoek. Er zijn artsen die dit na 2 mk inzetten. Besef jezelf dst fit peperdure onderzoeken zijn die van jou en je partner het volledige eigen risico kosten. De kans dat er niks uitkomt is groot en er dijn oorzaken waar niks aan te doen is. Dus voor je gaat roepen ik laat me onderzoeken mort je eerst maar die 2e Rn 3e mk krijgen. Ik hoop echt voor je dat je dit en alle onderzoeken bespaart blijft.. Als je nu al do negatief denkt ga je er mentaal asn onderdoor. Een mk ( lege vruchtzak of na kloppend hartje) kan echt pech zijn.
Oh jeejtje toch Zonnetje! Wat heb je een boel meegemaakt op een vrij jonge leeftijd. Ik kan me voorstellen dat zulke ervaringen je vormen en een sterker karakter van je maken. Jij hebt dit allemaal kunnen doorstaan. Wat fijn dat Gent je geholpen heeft! En gefeliciteerd met je zwangerschap nu. Je hebt echt helemaal gelijk. 100% En naast jou heb ik echt een flut verhaal. Het is een proces merk ik. Echt een emotionele achtbaan. Soms ben ik verdrietig, soms kijk ik erg uit naar mijn eisprong, soms ben ik bang dat ik herhaald miskramen ga krijgen, soms ben ik er van overtuigd dat ik snel succesvol zwanger raak. Maar dankje voor je reality check De volgende x zal ik maar even een rondje wandelen o.i.d. ipv zomaar dingen roepen idd.
Ook hier 2 lege vruchtzakken kijk maar in mij handtekening. Wij waren compleet van slag het heeft een tijd geduurd voor ik dit had verwerkt en nog heb ik het soms moeilijk zou begin feb uitgerekend zijn en mijn gezonde zoon is bijna 3 ook rond die datum. Ook hier heeft de gyneacoloog het over pech gehad in een vroeg stadium ivm celdeling gaat het fout terwijl je lijf nog wel denkt dat je zwanger bent bij mij groeide ze door tot 8,6 en 10 weken. We hopen en bidden dat we nog 1x een gezonde zwangerschap mogen meemaken Heel veel sterkte meid
Je mk is geen flutverhaal! Maar denk niet meteen t ergste. Je bent sterker dan je denkt echt waar! Volgende keer gewoon een goede zwangerschap! Knuf