Lang ontregeld?

Discussion in 'Miskraam' started by Inkie27, Jan 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Hallo,

Mijn ongi bleef zo'n 8 weken uit na m'n mk.
    Op 9 december zag ik voor het eerst weer rood en dat is morgen zo'n 6 weken geleden.

Ik lees zo nu en dan dat de 1e cyclus na je mk wel lang kan duren maar dat de 2e toch weer normaal moet zijn.
    Ik was na de pil, 1 keer ongi geworden na 33 dagen dus moet ik misschien nog ontpillen zeg maar? (heb daar niet echt kans voor gekregen gezien ik in ronde 2 zwanger was)

Ik heb ontzettende last van pijnlijke borsten maar voor de rest nergens last van....

Omdat ik rond de 7 weken een mk heb gehad durf ik niet goed te testen, veel te bang om net in de kritieke weken te zitten..

Maar.. word ook bang dat wanneer ik niet zwanger ben het een zooitje ongeregeld is geworden van binnen bah..

Wat is jullie mening/advies/gevoel?

Liefs

2. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

is moeilijk om daar een "juist" antwoord op te geven... Ik zat ongeveer in zelfde situatie als jij: na pilstop had ik eerst een cyclus van 86 dagen, heb toen ongi mbv pillen moeten opwekken. Nadien dadelijk zwanger, dus ook al moeilijk om te zeggen hoelang mijn cyclus was (vermoedelijk 35 dagen). Heb dan een MK gehad, en nadien was mijn eerste cyclus 45 dagen. Deze cyclus was 43 dagen, en ook weer zwanger.

Kan dus net zo goed van ontpillen zijn, als van de MK dat het toch wel wat ontregeld is. Mijn cyclussen zijn in mijn ogen lang, maar heb niet echt een referentiepunt!

Misschien dat je toch best een testje doet als je over een week nog niet ongi bent?
    Heb je ook geen enkel idee wanneer je eisprong was? Dan kan je er namelijk wel 14 dagen bijtellen, en dan weet je of je "overtijd" bent he...

Succes!

Sunnyke

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Wat fijn dat je een reactie geeft dankje!
    We zitten idd een beetje in hetzelfde schuitje ja!
    Dus jij had 2 cyclussen na je mk. 1 van 45 en de 2e 43 dagen en toen zwanger.
    Ik heb geen idee wanneer m'n ei is..
    1e cyclus na mk had ik totaal geen pijnlijke borsten dus wist niets maar werd toch ongi na zo'n 8 weken..
    Nu verrék ik echt van de pijnlijk borsten dus vraag me af.. heb ik hiervoor (de 1e cyclus na mk) geen ei gehad en nu misschien wel?
    Ik kan het niet voelen zoals sommige dat wel kunnen dus echt geen idee!
    Nog 2 weken en dan ben ik ongeveer (+ een paar dagen denk ik) op dezelfde cyclus als hiervoor.
    Ik snap er niks van, ben toch bang dat het allemaal helemaal ontregeld is maar.. ik stap niet gelijk naar een arts, dat wil ik echt niet! Ik was ook goed schoon na de mk en het zag er goed uit (baarmoeder) dus probeer me niet té druk te maken.

Heb wel veel ongipijntjes zeg.. dacht echt vandaag.. zou het komen? (de ongi)

Zelfs bij het hoesten voel ik wat steekjes..
    Tja.. mocht ik wel zwanger zijn dan is het weer eng van... is dit fout ofzo? Dalijk is het een bbz? Zucht.. vreselijk he onzekerheid (ik ken iemand die een bbz heeft gehad en die zegt dat je dan ongeloofelijk veel pijn voelt, constant dus ik probeer me niet ál te gek te maken)...

erg he :oops: :oops:

4. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik snap jouw onzekerheid volkomen hoor. Langs de ene kant wil je zo graag wil snel zwanger zijn, en van zodra je het dan bent, komt heel die onzekerheid en angst weer opzetten.
    Ik word momenteel jammer genoeg ook weer geconfronteerd met slechte voortekens. Verlies al bijna een week bruin bloed, en woensdag valt het verdict of ook deze ZS weer slecht afloopt of niet. Pfff, mensen die nog nooit een MK hebben meegemaakt kunnen niet beseffen dat een zorgeloze ZS een godsgeschenk is!

Kan trouwens idd zijn dat dit nu pas je ei is. Heb je nadien altijd zere borsten? Soms sla je de eerste ronde na MK een eisprong over, heb ik ergens al gelezen.
    Gebruik je ovutesten? Ik wel, en vind die altijd heel erg helpend om mijn cycluslengte in te schatten!

Sunnyke

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Nee gebruik geen ovutesten.
    Ik weet niet goed hoe m'n cyclus verloopt als ik niet zwanger ben (dus of ik dan zere borsten heb).
    Hiervoor de cyclus had ik geen zere borsten en nu enorm. Toen ik zwanger was ook heel erg zere borsten!

Kunt er nix van zeggen.
    Ik had trouwens woensdag 7 jan een ongi gevoel en had beetje lichbruin slijmverlies waardoor ik dacht.. het gaat nú doorzetten.. Maar niet dus..
    Misschien was dat m'n ei? Of innestel?
    Zucht, test biedt oplossing ;)
    x

6. Pompoentje

Nov 20, 2008
    83
    0
    0
    Hallo,

Ik heb 4 november een miskraam gehad na 8 weken zwangerschap.
    Er is toen 2 weken later een echo gemaakt en alles zag er goed uit.
    Mijn 1e cycles was na 31 dagen mijn 2e cycles was na 37 dagen. Ik wacht nu op mijn volgende ongesteldheid, maar probeer er nu niet meer zo mee bezig te zijn en hoop dat de onregelmatigheid misschien komt omdat ik er zo mee bezig ben. Voor mijn miskraam was ik namelijk mooi regelmatig. na zo,n miskraam krijg je te maken met veel stress. tenminste ik had hier wel erg last van. We wachten het nu rustig af.

7. samkids

samkids Niet meer actief

Bij mij was het na mijn eerste mk ook behoorlijk ontregeld. Duurde 9 weken voor ik weer ongesteld was. Daarna een dikke 5 weken. Als jij al een mentruatie tussendoor hebt gehad, en je zou nu eventueel weer positief testen, dan is dat zeker een nieuwe zwangerschap en niet nog van de vorige.
    Misschien er toch maar eens een testje aan wagen?
    En mocht-ie helaas toch negatief zijn, dan zou ik nog steeds niet wanhopen. Het is helemaal niet raar dat je cyclus door een zwangerschap een beetje van slag is.

8. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Hey meiden....

Ik wist het al maar heb toch nog getest; dikke posi!

Dinsdag naar de gyn voor echo.
    Doodeng vind ik het maar probeer positief te blijven.

Liefs van Inkiex

Share This Page