van de week 20 weken echo gehad

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Liz, Nov 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    goedemorgen,

Ik heb maandag de 20 weken echo gehad, ik was toen 20 weken en 6 dagen zwanger.
    De echoscopiste die de echo uitvoerde vond ik een niet zo'n aardige vrouw..het leek wel of ze haar dag niet had.
    Ten eerste was ik zoals voor elke echo erg zenuwachtig en dat zei ik ook..ze zei wel gewoon ach dat hoort erbij maar beter dat dan dat je hele familie erbij zit want die mensen heb je ook en dat vind ik zo verschrikkelijk enz enz.. dacht wat heeft dat met mijn zenuwen te maken? maarja dat gaf verder niet..
    Ze deed het echo ding op mijn buik en het eerste wat ze zei was...oeeeehhh! die ligt er moeilijk en ongemakkelijk bij! Waardoor het zeet me uitbrak en nog veel zenuwachtiger werd...dacht dit is niet goed!! Ik vroeg ook meteen is het niet goed? Maar kreeg niet meteen een reactie.. later bleek dat ze bedoelde dat het er voor haar moeilijk bij lag omdat het moeilijk was om alles te checken zegmaar..(babietje lag met hoofdje naar beneden en beentjes naast het hoofdje met het ruggetje naar ons toe lekker in de relaxstand.. maar wat dubbelgevouwen..en ze zei ach we zien het hartje toch kloppen dus das altijd een goed teken..maarja ik zat me meteen zorgen te maken of het wel goed was hoe het kindje lag! door de manier waarop ze het zei!
    vervolgens schudde ze het kindje keihard wakker met het apparaat..wat best een zielig gezicht was want heel dat kindje ging heen en weer...maar het kan geen kwaad zei ze..dat is precies hetzelfde als je rent zei ze...nou ik ren niet meer hoor..maarja...maar de baby begon te bewegen en kon ze gelukkig alles checken. Alles was ook goed! Alles netjes erop en eraan..vol blaasje, mooie navelstreng, 2 hartklepjes, darmpjes, niertjes enz enz..
    duurde even voor ze het geslacht kon vinden maar dat werd ook bekend en het is een meisje..
    Alleen zei ze een paar keer op het eind...nou het is wel een lenig kindje..maar op zo'n manier alsof dat niet goed is ofzo... ik maakte er maar een geintje van en zei ach ik ben ook lenig..
    Mijn vriend zei nog oh gelukkig heeft het geen openruggetje of iets dergelijks...nou toen werd ze een soort van boos..weet je wel wat dat is? nou? nou? dus mijn vriend schrok er een beetje van... ze begon met dan hebben ze nog genoeg overlevingskansen hoor! ze kan dan alleen niet meer lopen! Nouja mag je dan niet blij zijn dat het kindje dat niet heeft? En toen begon ik over open hoofdje..uhh ja dat heb je al bij de 12 weken echo gezien als het goed is! maar dat is ook niet het geval hoor.. (nou sorry dacht ik)
    Ze gaf naar mij en mijn vriends gevoel nog meer rare opmerkingen maar die bespaar ik jullie maar haha..
    Maar mijn vraag is, het is toch normaal op deze termijn dat je babietje erg lenig is? En kan het kwaad dat de baby lekker dubbelgevouwen in je baarmoeder zit? blijkbaar ligt ze zo erg lekker..

bedankt!

Ik ga het ook nog met de verloskundige bespreken dat ik me niet op mijn gemak voelde bij deze echoscopiste.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor je dat je op deze manier benaderd bent. Dat is inderdaad niet prettig.
    Het is helemaal normaal dat je kindje dubbelgevouwen ligt en niet erg. Alleen niet zo handig als je het kindje uitgebreid met echo wilt bekijken zoals bij 20 weken. Maar daar hoeft ze niet van die rare opmerkingen over te maken. Lenig zijn en veel bewegen is alleen maar goed. Een kindje wat veel beweegt is in goede conditie en voelt zich lekker bij jou. alleen maar goed dus!
    Ik zou het zeker met je verloskundige bespreken en als je de moed hebt een gesprek aan vragen met deze echoscopiste zelf.
    het is wel van belang dat ze hoort dat ze onnodig onrust zaait en dat jullie je niet op je gemak voelden. Dan kan ze er lering uit trekken.

Mirjam

3. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Hoi Mirjam,

Heel erg bedankt voor de reactie! Ik ben echt gerustgesteld nu..Ja dat dacht ik zelf ook dat dat gewoon hoort die lenigheid! Ja we gaan het zeker bespreken..

heel erg bedankt!

Share This Page