Ons meisje is de laatste tijd nogal huilerig. Ik heb het idee dat ze zich verveelt. Met het speelgoed wat we hebben houdt ze zich geen 2 minuten bezig, terwijl ze heel veel heeft. Wat voor speelgoed hebben jullie kleintjes met deze leeftijd? En wat is favoriet?
Julia kon met 8 weken heel lang naar haar mobiel boven de box kijken..zachte knuffeldoekjes, zachte rammelaars..Maar ik denk dat je dochter nog te klein is om echt zelf te spelen..Je zal haar nu toch nog grotendeels moeten "vermaken"..
Ze heeft met haar verjaardag blokken gekregen van de zeemeermin,met een torentje,schelpen enz. Dit vind ze heel leuk! Maar soms gaat dit ook vervelen en dan wil mevrouw geen speelgoed meer.... Ik geef haar dan opbergdoosjes,een grote houten lepel,gewoon (veilige)spullen uit de keuken. Ze is nu in een fase beland waarbij alles interessant is wat mama ook heeft,dus ik geef haar dat ook. Oude tijdschriften,lege flessen,lege doos waar pap ingezeten heeft... Vind ze allemaal prachtig en ik heb een tevreden,spelend kindje!
Bij mijn dochter van bijna 13 maanden is op het moment vooral dingen die je in elkaar kan doen en uit elkaar halen. Doos duplo kan ze erg lang mee spelen: blokjes eruit halen, blokjes er weer in doen, torentjes die wij bouwen weer uit elkaar halen etc. Ik geef ook vaak wat veilig keukenspul. Een beker met lepel, een sleutelhanger, een beslagkome met een garde etc etc gewoon wat veilig spul, een waterflesje met een bodempje water. Ik zet vaak de afwasmachine open en daar gaat ze dan aan staan als bij een tafeltje: lepeltje erbij die ze in de bestekbak kan doen en er weer uithalen etc etc zo zijn we zo weer een half uur verder Boekjes vindt ze ook altijd leuk. Groetjes!
Bedankt voor de tips. Ze is inderdaad 1 jaar en 2 maanden. Ik ben 8 weken zwanger, ik denk dat je daarmee in de war bent. Maar goed, bouwspeelgoed hebben we niet zoveel, misschien dat ik dat maar eens moet aanschaffen dan.
meestal helpt het ook om haar elke dag 2 dingen te geven om mee te spelen en de rest weg te leggen... vaak raken ze erg afgeleid als er veel speelgoed is en spelen ze nooit lang met 1 ding..
Afwisselen wilt ook wel es helpen... Laat alleen het speelgoed liggen waarvan je echt het idee hebt dat ze dat leuk vind. Wissel het ergens een keer om en misschien heeft ze zo weer overzicht en verveelt ze zich niet meer...
een spiegel was hier het speelgoed een passpiegel gekocht op een plaat van MDF geplakt helemaal afgekit zodat Daan er zich geen pijn aan kon doen en die heeft hele dagen liggen spelen met zijn eigen spiegelbeeld
Ja die heb ik ook al geprobeerd, maar die is ze na 2 minuten beu. Ik zit er over te denken om een speelkeuken te kopen. Mijn ouders hebben er ook 1 en daar kan ze zo een uur mee spelen