Hier hetzelfde verhaal.. mijn mondhygiëniste maakte zich ook ernstig zorgen. Ik kreeg van haar speciale tandpasta voorgeschreven, kan je bij de apotheek kopen.. perio-aid. Verder inderdaad flossen of tandenstokers gebruiken elke dag! Zachte (soft) tandenborstel, die harde richten alleen maar meer schade aan. Met mondwater opletten dat er geen alcohol in zit.. bijv. die van ACT. Ik moest na 6 weken terug komen en toen was het gelukkig weer rustig.
Ik zou maar even een afspraak bij de tandarts of de mondhygiëniste maken! Het klopt inderdaad dat je als je zwanger bent meer last kunt hebben maar jongetje of meisje... Ik had tijdens mn 1e geen last en wel een meisje... (nu wel een beetje last, was twee weken terug bij de tandarts en die adviseerde me om te stokeren (ik floste maar da's niet voldoende) Trouwens ontstoken tandvlees is ook als je niet zwanger bent niet gezond op de langere termijn. Je tandbeen raakt aangetast en dat kan weer andere kwalen (hart en vaatziekten) met zich meebrengen. (vertelde mijn tandarts me dus. Ik schrok er wel van.) Sterkte!
misschien een tip had en heb hier nog steeds veel last van alleen op aanrade van verloskundige een andere tandpasta gaan gebruiken en toen werd het wel minder.