Ik gebruik regelmatig snoetenpoetsers om mijn zoontjes gezichtje en handjes schoon te maken na het eten. Alleen nou vindt hij die snoetenpoetsers zelf ook erg lekker! Zodra ik zijn mond er mee af doe doet hij deze open, steekt zijn tong uit en soms hapt hij er na... Maar, is dat wel goed voor hem? Of hebben ze die dingen juist "hap-vriendelijk" gemaakt?
Haha de mijne deed het ook een tijdje. Volgens mij komt het door het geurtje eraan of zo, want nu heb ik pampers sensitive zonder geur en nu doet hij het eigenlijk niet meer. Maar kan vast geen kwaad hoor, ze zijn er immers voor gemaakt.
Die van ons poetst er ook haar tong mee. Zal wel door de zoetige geur komen. Volgens mij kan het geen kwaad, zal wel hetzelfde zijn als wanneer ze een beetje shampoo binnen krijgen van het wassen.
Wij gebruiken gewoon de lotiondoekjes die we ook voor haar billen gebruiken. Ook zij stopt ze graag in haar mond Denk eigenlijk niet dat het veel kwaad kan? Zolang ze er maar niet echt op eten lijkt me.
Ik gebruik gewoon een nat washandje en daarvoor doet DL ook haar mond open. Ze sabbelt ook graag op een nat doekje. Maar ik heb liever niet van die chemische strink rommel op mn kindjes huidje dus vandaar gewoon doekje + water.
Wij hadden ook snoetenpoetsers maar ik vind het eigenlijk niks. Nu gebruik ik bij elke maaltijd standaard een nat spuugdoekje. Die moet ook altijd in haar mond...
@SuusjeuH en Mamavansimone: Ja daar heb ik ook al aan zitten denken . Is thuis ook makkelijker want dan ben ik met 1 doekje klaar. Tôch maar wat meer spuugdoekjes in gaan slaan dan. Mamavansimone, groot feest vandaag zie ik??? Van harte gefeliciteerd met je meisje! Fijne dag vandaag!
Ik heb de doekjes van dermocare, die zijn helemaal neutraal! Ideaal vind ik ze! Maar idd, natte spuugdoeken zijn ook handig
Wij zijn ook overgestapt naar de natte spuugdoekjes. Is beter voor het huidje, en eigenlijk net zo makkelijk. En het scheelt ook nog eens aardig wat centjes, met alle doekjes die we besparen met 2 kindjes en zoveel maaltijen op een dag.
Heel herkenbaar, mijn zoontje doet dat ook en ook de kinderen op mijn werk (kdv) doen dat regelmatig... Soms gebruik ik ook natte spuugdoekjes...werkt prima, maar gaan inderdaad ook in z'n mondje
Hier proberen we ook zo vaak mogelijk een natte washand of spuugdoek te gebruiken, ook omdat mijn kinderen (vooral als baby's) een huidreactie kregen van de doekjes. Ze kregen kleine rode bultjes, maar die trokken gelukkig binnen een uur weer weg, maar toch... Ze gingen trouwens net zo goed op de washandjes sabbelen.. Voor in de auto gebruik ik wel verpakte doekjes, maar dan die huidvriendelijke..volgens mij huggies pure water ofzo. En voor de handjes vind ik het ook makkelijk...
Ik loop gewoon na elke maaltijd naar de keuken/badkamer met mijn dochtertje en was daar haar handjes en gezicht....Ik vind die snoetenpoetsers sowieso niet echt lekker ruiken, en gewoon water wordt het beter mee schoon en lijkt mij ook beter voor het huidje. Plus dat ze zo al prima gewend is aan handjes/gezicht wassen.
Ik gebruik gewoon billendoekjes, werkt ook prima en heel wat goedkoper. Maar ook hier doet ie er regelmatig even op happen. Ach, kan vast geen kwaad.
haha ja mijn zoontje doet dar ook...vooral die van de aldi, ruiken naar framboos...vindt ie heelrijk..maar er zit geen alcohol in en andere dingen...dus ach...hij eet ze niet op... ik vind die dingen wel fijn voor tussendoor...en idd thuis met fruit en avondeten gebruik ik natte hydro maar bijv een koekje oid vind die doekjes veel zahcter en fijner
ik heb nu snoetenpoetsers voor de ouste(8jr) op tafel liggen. Na het avondeten even zijn gezicht is wel fijn en werkt beter dan een servetje. Toen hij kleiner was, en nu ook met de jongste trouwens, gewoon altijd een nat washandje(hydro). Nam/ neem ik trouwens ook mee als ik wegga hoor. Gewoon thuis natmaken en in een boterhamzakje doen Edit, dus antwoord op TS: Weet niet of het goed is of ze dit binnenkrijgen. Ik vond het maar niks een het vettige laagje wat dit spul achterlaat ben ik ook niet echt weg van. Nu met de oudstevind ik het oke want hij geeft wel aan als het jeukt of naar is. Bij de kleinste liever niet, straks heeft hij dat vettige spul en pafummetje in zn mond..
Haha heel herkenbaar! Vooral de snoetenpoetsers van zwitsal vind hij heerlijk. Ik heb er zelf ook eens aan gelikt en ze zijn inderdaad lekker zoet.