inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sonkal, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu drie weken en een hele onrustige slaper.
    Ik heb van de kraamhulp gezien hoe je met een hydrofiel luier kan inbakeren.

Ik heb dit nu aantal keer gedaan en merk dat ze veel beter slaapt.
    Nu heb je ook van die slaapzakken die hier voor gemaakt zijn.
    Ik vind het er zo zielig uit zien....misschien omdat ik zelf clausterfobie heb...als ik het zie krijg ik het al benauwd...

Wat is jullie mening over inbakeren en wat voor slaapzak raden jullie aan??
    Of gewoon hydrofielluier gebruiken. Deze maak ik vast met stukje luier tape.

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bij borstvoeding wordt inbakeren afgeraden omdat je hongersignalen kunt missen. Ik gebruikte de Puckababy en dat vond ik inderdaad "vriendelijker". In de draagdoek zat ze ook strak ingepakt en was ze toch dicht bij.

3. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Wij gebruiken ook de puckababy en dat is idd wat babyvriendelijker en werkt heel goed! Hij slaapt veel rustiger hierin en hou me hart al vast wanneer we binnenkort beginnen met afbouwen hoor. ;)

4. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik geef geen borstvoeding.
    ik ga even rond kijken naar info over het inbakeren.
    Bedankt in ieder geval.

5. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Je moet even op de site inbakeren.nl kijken. Hier hebben wij heel veel aan gehad. En wij gebruiken ook de puckababy. Hou mn hart al vast voor het afbouwen.......

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik gebruik de Pacco.. ook ik hou mn hart al vast als we af moeten bouwen:(
    Dat ding is echt een wondermiddel hier..

7. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi! Wij hadden de Swaddle Me en we waren er erg tevreden over! Zorg wel dat deze de goede maat is, niet te groot of te klein, het moet goed passen.

En wat betreft het afbouwen: dat gaat meestal vanzelf. Ik vond het ook eng maar toen ik na een vaccinatie 24 uur niet mocht inbakeren, bleek dat ze ook zonder kon slapen. Geen probleem dus! Na de eerste vaccinatie hebben we dat 1 nacht gedaan en daarna weer ingebakerd. Bij de 2e vaccinatie hebben we de Swaddle Me voortaan weggelaten. Ging echt prima! Wel maakten (en maken) we het bedje wel lekker strak op, dus een stevig lakentje om haar heen. Dus maak je maar geen zorgen, tegen die tijd kunnen ze echt zonder.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gebruik nu een tussenvorm: Hij ligt iets vast met zijn armpjes, maar niet helemaal strak.

Even proberen uit te leggen: Ik heb een hydrofiel in driekhoek gevouwen, en daar ligt hij bovenop. Met de lange kant langs zijn schouders en de punt richting zijn billen. Dan vouw ik de punten terug, over zijn arm en dan onder zijn billen. Dan krijg je een soort engeltje (beetje als vleugels). Hij houd die punten dus zelf vast met zijn gewicht. Hij maait zichzelf nu niet meer wakker, maar kan nog wel een beetje wiebelen.

Dat werkt hier voor nu voldoende.
    Ik vind het niet zielig. hij heeft tenslotte 9 maand klem gezeten, dus voor die kleintjes is het heel gewoon om zo te slapen..

9. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben goede ervaringen met de Dream Swaddle (van Mum2Mum).
    Heel makkelijk te gebruiken, niet te dik en te warm. Die kun je zowel alleen als slaapzak, als ook met baker 'vleugels' gebruiken.

In het begin vond ik het ook zielig eerlijk gezegd. En mijn moeder vond het misdadig :D Maar onze kleine man begint al te lachen als ik hem om doe. En hij slaapt stukken beter sindsdien.

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben helemaal pacco fan.....heeft hier supergoed geholpen en afbouwen is zonder problemen gegaan ;)

Deel Deze Pagina