Pijnstillers

Discussion in 'Gezondheid' started by annick1984, Oct 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Tot zover ik weet mag je als zwangere vrouw alleen Paracetamol nemen. Laat mijn maag het daar sinds week 12 niet meer mee eens zijn...

Vorige week gooide ik 2 pillen die ik gelijkertijd had ingenomen er weer uit, maar vanmorgen gebeurde dit ook al bij 1 pil. De pil zat er nauwelijks in of ik voelde al dat het misging...

Omdat hoofdpijn vooral bij mij in de familie zit, wat kan ik hier verder nog aan doen? (ik ben niet te genieten als ik hoofdpijn heb, dus om vanaf nu tot aan de bevalling geen pijnstillers meer te mogen nemen...)

Help!

2. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Paracetamol zetpil proberen? Als je maag tegen pcm protesteert zal ie ook niet blij worden van andere pijnstillers ben ik bang. Naast dat dat inderdaad eigenlijk niet mag in de zwangerschap

3. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

Nov 22, 2013
    347
    0
    16
    Oh naar he? Ik heb ook vaak erge hoofdpijn/migraine. Ben zelfs een dag opgenomen geweest omdat ik het niet meer trok.
    Je mag alleen paracetamol slikken! Niets anders.
    Probeer het op te lossen in water/limonade. Misschien houd je dat wel binnen met iets te eten erbij.
    Sterkte!

4. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ik los het al jaren op in water. Doe/deed ik ook bij Saridonnen (al duren die een eeuw voordat ze gesmolten zijn en die smaken ook nog eens goor) Dat werkt bij mij sowieso beter als in 4 stukjes breken.

Maar het probleem was waarschijnlijk mijn lege maag. Want heb net nog een keertje 1 paracetamol geprobeerd te nemen, en dat ging (op een halfvolle maag) wel goed.

Nou is helaas ontbijten met hoofdpijn niet echt mijn hobby...

5. iPinky

iPinky Actief lid

Oct 6, 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Probeer ze anders op te lossen in kokend water met citroensap en een scheut honing. Smaakt bijna als Neocitran en je proeft haast niets meer van de paracetamol! :D

Wordt ook sneller opgenomen zo.

Share This Page