wanneer kind in ''normaal'' bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Hoi, gewoon uit nieuwsgierigheid: wanneer hebben jullie je kind in een normaal bed gelegd?

Die van mij ligt nog gewoon in de ledikant (lijkt mij normaal tenminste) maar nu las ik op fb dat een oud collega van mij haar kindje, die 7 week jonger is dan de mijne (die van mij bijna 18 mnd) al in een normaal 1 persoonsbed laat slapen. Ik dacht: Huh!? Dat is snel?

Maar misschien ligt dat aan mij? Mijn meisje is nog LANG niet uit de ledikant gegroeid en ik vind het wel een veilig idee dat ze daar niet uit kan vallen (draait wat af, ook in haar slaap).
    Mijn gedachte was dat ze pas naar een ander bed ging 1) als ze niet meer in het ledikant past of 2) als er een broertje/zusje komt en als die in het ledikant moet.

Moet ik er wel bij zeggen dat diegene die haar kind al in een normaal bed laat slapen vanaf de geboorte al supersnel wil, wilde al dat hij met 6 maanden liep, deed de box/bed extreem vroeg naar beneden: heb het idee dat het haar niet snel genoeg kan gaan.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter slaapt sinds 1,5 wk in een peuterbed. Wel met bedhekjes erom heen.
    Maar de meeste uren slaapt ze naast mij ;). Ben namelijk te lui om de hele nacht heen en weer te lopen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het kan ook gewoon uit veiligheidsoverwegingen zijn? Mijn dochter is 12 maand en probeert nu al uit haar bedje te klimmen. Dus ik denk dat ze ook vrij vroeg naar een gewoon bedje zal gaan. Liever dat dan dat ze opeens op haar hoofdje valt,

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier met 21 maanden over naar een normaal bed. Peuterbed zagen we het voordeel niet van in, kamer is groot genoeg.
    Ledikant hadden we weer nodig voor nummer 2, we zijn op tijd overgegaan om niet alle veranderingen tegelijk te hebben.

Ging eigenlijk meteen goed, we hebben alleen wel een uitvalbeveiliging (een simpel hekje van de Ikea) erop gezet.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier klom ze met een maand of 16 uit het ledikant, ook met slaapzak zwiepte ze zo haar benen over de rand. Dus toen is ze over gegaan naar een peuterbedje en dat gaat prima! Maar als ze niet zo'n klimaapje was, had ze nog gewoon in het ledikantje gelegen hoor :)

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter ging met 15 maanden over naar een groot bed, ze liep nog niet maar ze klom wel met slaapzak aan uit de ledikant...

7. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

hier sliep mijn zoontje met 12 maanden in een eenpersoonsbed, ledikant was voor hem "te klein " hij werd altijd wakker omdat hij met zijn armen en benen iedere keer tegen de spijlen van t ledikant kwam, een druktemaker in zijn slaap lol.

8. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 6 weken geleden overgegaan naar een 1-persoons bed, omdat nr. 2 eraan komt en we haar genoeg tijd wilden geven om te wennen. Als nr. 2 langer op zich had laten wachten had ze gewoon nog in een ledikant gelegen en met ca. 2 jaar overgegaan.

Peuterbed, zien wij het nut niet van in. Maar dat is een persoonlijke mening.

9. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter van 2 slaapt nog altijd heerlijk in haar ledikantje. Zolang ze dat fijn vind mag ze daar lekker in blijven slapen. Gewoon bed hebben we al in huis, maar is nog geen behoefte aan. Ze slaapt ook nog gewoon in slaapzak zonder dekentjes. Zodra ze een dekbedje heeft wil ik een keer de overstap gaan maken.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon ging met 2jr en 8maanden in een eenpersoonsved. Hij werd te groot voor zn ledikant. Wel al paar maanden spijlen van zn lrdikantje afgrhaald aangezien hij zich zo eroverheen liet vallen om eruit te gaan ;)

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ligt ie nog in z'n slaapzak in z'n ledikant, zie nog geen reden om over te gaan naar een groter bed....en voor het zover is moet eerst de andere slaapkamer op orde zijn, in z'n huidige kamertje past geen groot bed.

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Mijn zoon ligt nog in de ledikant en zolang hij nog geen aanstalten maakt tot eruit klimmen, laat ik dat ook zo.

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn oudste ligt ook nog gewoon in een ledikant. Hebben er voor de jongste een ledikantje bij gekocht, zag het echt nog niet zitten om de oudste nu al in een groot bed te leggen zodat het ledikantje voor de baby gebruikt kon worden.
    Peuterbed vind ik ook onzin, na het ledikant komt er hier gewoon een 1 persoonsbed.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    'Peuterbedje' is hier trouwens het ledikant minus een zijkant, ideaal dat dat kan, anders had ze idd al in een 1-persoonsbed gemoeten en dat past niet in haar kamer.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M ging met 2 jaar over. T pas met 3 oid. S pas als het niet meer past of hij eruit klimt of niet meer lekker lijkt te slapen in zn ledikant.

M van ledikant naar peuterbed naar gewoon bed.
    T ligt nu nog in het peuterbed.
    S gaat ws naar peuterbed T tzt.

Ik vind een peuterbed niet noodzakelijk maar wel fijn. Anders is het helemaal zo'n mini in reuzenbed.

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje slaapt nog in een ledikant. Hij blijft er ook zoalng mogelijk inliggen zolang het nog past en hij er niet overheen klimt.

Van mijn oudste weet ik nog dat het een paar maanden drama was. Hij kwam er 's nachts heel vaak uit, om gek van te worden. Dus de jongste heeft pech ;).

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje is nu ruim 26 maanden en slaapt nog in zijn ledikant. Hij vindt het prima en ik ook, dus vooralsnog zie ik geen aanleiding om een ander bed aan te schaffen.

Zelfs mijn dochter slaapt nog in haar ledikant, maar goed, zij is een beetje "anders" ;) en dus niet echt te vergelijken met kinderen van haar leeftijd. We zijn nu op vakantie en ze slaapt hier in een gewoon bed wat hartstikke goed gaat, dus als we weer thuis zijn gaan we ook snel een groot bed voor haar aanschaffen.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hij was bijna twee, het ledikant werd vrij krap.
    De jongste gaat ook rond die leeftijd over omdat er weer een babietje aan komt.

19. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn zoontje slaapt ook nog in zijn ledikant, hij slaapt goed onder een dekbedje en maakt geen aanstalten om eruit te klimmen. Wel bonkt hij met z'n hoofd hard tegen het hoofdbord tijdens z'n slaap. Hij word in oktober 2 en denk dat ik dan een peuterbed/1persoonsbed cadeau vraag en dan kijken we wel weer.

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mn dochter van bijna 2 slaapt nog heerlijk in haar ledikantje. Ze is aan de kleine kant en buitengewoon onhandig als het om klimmen gaat. Ik denk dat ze zeker nog wel een half jaar in dit bedje zal blijven liggen. Ik wil van de winter proberen of ik haar van de speen af krijg en dat doe ik het liefst in haar eigen, veilige, bekende bedje. Als dat eenmaal gelukt is denk ik dat we een maand ofzo later de stap gaan zetten naar een kinderbedje.

Deel Deze Pagina