Hallo meiden, Ik heb erg vaak last van mijn amandelen. Vaak keelpijn en vaak amandelstenen (van die gele stinkbrokjes). Sorry, onsmakelijk verhaal. Soms druk ik die steentjes uit mijn amandelen omdat het zo vies smaakt. Ik gebruik dan gewoon een wattenstaafje. Maar nu zag ik net dat mijn amandel een beetje bloed. Ik heb niks raars gedaan ofzo. Weet iemand of dit kwaad kan? Moet ik hiermee naar de huisarts morgen? Meer mensen met irritante amandelen?
Heb ze op m'n 16e laten verwijderen. Duurde wel een jaar voordat ik echt verbetering opmerkte. Maar nu vrijwel nooit meer last van. Ongelofelijk futloos kun je worden van die dingen...
mee naar de ha en vragen om een verwijzing naar de KNO-arts. Zelf de steentjes weg drukken kan heel gevaarlijk zijn en infectie geven ook. De KNO-arts kan je verder helpen.
Is niet goed. Misschien toch een idee om ze te laten verwijderen. Is alleen geen prettige ingreep. Heb het zelf op mijn 23e laten doen. Erg veel pijn gehad. Dus als de huisarts het met een ab kuur kan oplossen zou ik eerst daarvoor kiezen.
ik had ook altijd last van mn amandelen en die 'steentjes'. ik had vaak keelontsteking en zat er constant met mn tong aan, denk dat jij er zo te lezen ook te veel aan zit. ik ben toen uiteindelijk naar een kno arts gegaan en toen zijn ze verwijderd (ik was 21) man wat deed dat pijn maar wat een opluchting daarna!! bijna nooit meer ziek/verkouden en ik zat er niet meer de hele tijd aan te rommelen.. misschien een goed idee dus om hiermee naar je huisarts te gaan inderdaad
Ik heb aantal maanden geleden zo'n heftige keelontsteking gehad dat het ook bloedde, heb toen een AB gekregen. Maar in jouw geval aangezien je aangeeft vaker last te hebben van je amandelen enz. zou ik je laten doorverwijzen naar de kno arts.
Mijn amandelen zijn onlangs verwijderd. Had ook veel last van amandelstenen daardoor onprettige adem en zeer veel klachten van keelpijn en ontstekingen. Chronische ontsteking van de amandelen aldus kno arts. In ieder geval is een doorverwijzing naar de kno niet onverstandig. Deze zal dan bekijken wat in jouw geval het beste is. Kan je wel vertellen dat amandelen laten verwijderen geen pretje is. Een klein percentage van de mensen die het laat doen heeft er weinig tot geen last van. Ik behoorde tot de groep die wel veel last had. Uiteindelijk hoop ik er wel veel baat bij te hebben gehad. Succes
Op latere leeftijd is echt geen pretje maar het levert je zoveel op dat ik het wel de moeite waard vind
ik heb ze ook op mn 21e laten verwijderen.. pfff wat een hel!! maar goed, het heeft wel geholpen. het is nu 12 jaar terug en heb sindsdien denk ik nog 2 keer keelontsteking gehad, maar dan in mindere mate. dus ik zou zeker langs de huisarts gaan om t aan te kaarten.
Oei, wel eng om dit te lezen, want ik heb ook last van die brokjes. Druk ze wel altijd zelf eruit.... Wist niet dat dat een infectie kon geven Gekke is dat ik er tijdens mijn zwangerschap helemaal geen last van heb gehad. Maar nu dubbel en dwars! Soms als ik hoest of mijn neus snuit dan gebeurd er iets met mijn reuk. Ik noem dat dan altijd dat mijn 'reuk kapot' is Dan ruikt en smaakt alles de hele dag heel raar, en ruik ik die irritante brokjes via m'n keel in m'n neus! Dat het bloed lijkt me niet ok nee. Zou zeker even aan de bel trekken en laten onderzoeken!
Ik zou toch ook es een doorverwijzing vragen. Dan moet de NKO maar beslissen of een operatie nodig is of niet. Ik zou er niet voor staan te springen, maar als je echt zo veel last hebt, kan het misschien wel helpen. Hier ook geregeld last van mijn amandelen en mijn keel, maar die steentjes ben ik nog niet tegengekomen (of ik zou niet weten waar ik op moet letten). Mijn amandelen zijn volgens mijn huisarts gewoon te groot en te gegroefd en vangen alles wat er te vangen valt. Maar net niet erg genoeg om mij door te sturen en zolang het blijft zoals het nu is, laat ik ze zitten en vraag ik ook niet om die doorverwijzing. Teveel horrorverhalen gehoord over een operatie immers. Die stel ik dus zo lang mogelijk uit. Intussen weet ik overigens wel wanneer ik weer een keelontsteking of dergelijke heb en wat ik als "basismedicatie" mag gebruiken. Ik loop alleen nog naar mijn arts als 't daar niet mee helpt en erger wordt. Dan mag hij zelf beslissen of AB wenselijk is.
ik heb afgelopen juni op mijn 33ste mijn amandelen laten verwijderen. ik had ook veel keelontstekingen en van die vieze steentjes. mijn amandelen waren heel groot en chronisch ontstoken waardoor ik ook vermoeid was. tijdens de operatie hebben ze meteen mijn neusamandel ook eruit gehaald omdat die ook vergroot was. ik moet eerlijk zeggen dat het geen pretje was en dat ik er echt wel 2 weken last van heb gehad, maar ik zou het toch zo weer over doen. de pijn voelt als een flinke keelontsteking. ik ben blij dat ik het gedaan heb ook al was het geen pretje. dus als ik jou was zou ik ook een verwijzing voor de kno vragen.
10 jaar geleden zijn mijn amandelen er uit gegaan. Wat een opluchting zeg. Deed echt zeer maar bijna altijd keelpijn en een paar keer keelontsteking in een winter waardoor mijn weerstand echt kelderde was het wel nodig. Na die tijd nog maar 2x keelontsteking gehad.
Vriendinnetje van me 23 jaar heeft ze 4 maand terug laten verwijderen die vond de pijn erg mee vallen dus het is gewoon verschillend. Maar een bezoekje aan de KNO lijkt me niet overbodig
Laten doorverwijzen naar KNO en weg laten halen. Ik heb ze na eeuwige keelontsteking en twee maal een keelabces laten verwijderen op mijn 19e. Niet superprettig uiteraard, maar 1000x beter dan die kl*te pijn bij een abces.