Geen idee of ik dit al langer doe, maar ik werd gisteren wakker met pijn in mijn rechter pols. Nu werd ik vannacht telkens wakker omdat ik schijnbaar met m'n pols gebogen slaap en dat dus weer pijn doet. Iemand tips om dat niet meer te doen?
Niet lachen, maar ik heb zelfs met van die beschermers voor om je pols geslapen als je gaat skaten. Je kunt ze ook laten aanmeten, maat die zijn flink aan de prijs schijnt. Het werkte bij mij super!
Ik heb een gipsbrace, of toch weggegooid?? Die had ik toen ik tijdens de vorige zwangerschap een peesontsteking aan mijn duim had.
ik heb een pols spalk ik heb last van het carpaal tunnel syndroom Carpaletunnelsyndroom - Wikipedia, en als ik een polsspalk draag niet want dan kan ik niet met een gebogen pols slapen en dan ga ik ook niet op mijn handen liggen. je kunt ook simpele pols spalken gebruiken , zoiets bv , bestelbaar op internet of soms te vinden bij apotheek of drogisterij. Bekijk bijlage 365980
Lijkt mij wel onprettig slapen zo`n ding om je pols. al heb ik ook wel eens gedacht aan een soort brace, bij mij is het altijd dezelde pols. (rechts) maar ik ben dan ook zwaar hypermobiel, en juist de polsen zijn een groot probleempunt.
je went eraan hoor dobbel. ik heb deze om te slapen: Bekijk bijlage 365982 en deze als ik overdag ook last heb en dat is als ik teveel met de handen heb gedaan, bv in huis met verbouwen en schilderen van muren enz.. Bekijk bijlage 365983 in het begin voelt het echt vreemd, en raar, maar de pijn gaat er van over en de last van je pols en dan doe je hem toch al gauw om, en wen je er wel aan.
zal het toch eens laten vallen bij mijn fisio. ik weet nog maar sinds kort dat ik enorm hypermobiel ben (dacht altijd lenig te zijn) en kan nu veel klachten ook beter verklaren. voor nu wil de fisio mijn spieren versterken zodat mijn gewrichten minder te verduren hebben, Maar ik heb een dagboek bij moeten houden waarom ik wakker wordt, en meestal is dat om pijn in de arm of pols, (leg dat gewoon verkeerd neer snachts blijkbaar)
Heb je geen ganglion in je pols? Die heb ik er wel zitten. Eens in de zoveel tijd krijg ik daar last van als ik veel gedaan heb met mijn handen of net als jij met een kromme pols geslapen heb. Als ik mn hand naar beneden buig zie je ook echt een bobbel op mn pols zitten. Ze hebben em al eens weggehaald maar komt weer terug. Als ik er last van hem draag ik een paar dagen een rekverbandje en dan is het weer over.
Ik ben begonnen met een simpele tijdelijke gipsspalk van de fysio om uit te proberen. nadat ik had aangegeven daar last van te hebben. HA had mij doorgestuurd met vermoedelijk carpaal tunnel syndroom en verzoek voor een proefspalk. toen dat hielp heb ik betere aangeschaft voor langdurige gebruik. je kunt ze ook zelf bestellen op internet. of via de fysio laten aanmeten.
bij mij wel. wel dag flink last gehad maar daarna maanden geen last gehad. komt nu wel weer terug. dus word weer tijd voor een klappert
tja ieder zijn ding maar bij mij helpt de spalk toch echt het best. en dat was ook het advies van de ha. het ligt eraan of je een aandoening aan je pols hebt ( zoals ik) of op een andere manier last van je pols door alleen een verkeerde houding. ( denk ik dan.. maar ook dat weet ik niet zal wel bij iedereen verschillend zijn)
ah oké dat had ik even niet door.. maar dat is toch een soort bult? ik weet niet of dat bij ts ook aan de orde is maar zie dat je dit als reactie op Nijntje geeft als tip voor haar. in dat geval is het anders van een ganglion heb ik geen verstand. ik had het over pijn door erop te liggen of als je net als ik Carpaal tunnel syndroom hebt.
Wat is ganglion? En ik ben hypermobiel trouwens Het zal ook wel met de zwangerschap te maken hebben dat ik er last van krijg
in zwangerschap kan je last krijgen /hebben van cts Zwangerschap is één van de risicofactoren bij het ontstaan van het Carpaal Tunnel Syndroom CTS. Als vrouwen zwanger zijn wordt onder invloed van hormonen veel meer vocht in het lichaam vastgehouden. Vochtophoping bij zwangeren in de pols veroorzaken de eerste verschijnselen van het Carpaal Tunnel Syndroom CTS bij zwangerschap. Carpaal Tunnel Syndroom CTS bij zwangerschap klachten!
Ik slaap ook met gebogen pols en daardoor heb ik een ganglion, ik slaap nu ook met zo'n ding om mn pols In het begin raar maar nu ben ik er aan gewend. Dat werkt dus echt niet altijd. En hij komt dan ook weer terug.