bloedende luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sabrina27, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    april heeft steeds flike luieruitslag maar nu is het zo erg
    dat het ook flink bloed en erg zeer doet we hebben al zoveel geprobeert en het lijkt alleen maar erger teworden het bloed niet alleen het is ook steeds helemaal nat van de troep die uit de wondjes komt dus luchten helpt ook niet blijft nat.
    zalfjes helpen niet kan het er niet eens opsmeren door dat het zo nat is
    ben nou steeds met de talkpoeder bezig om het droog tekrijgen en dat lukt ook maar voor heel even zodra ze gepoept of geplast heeft brult ze het uit weet iemand wat ik kan doen heb vrijdag al een afspraak bij de ha voor haar kma dus kan het dan ook gelijk aankaarten maar tot die tijd wil ik toch graag iets kunnen doen vind het zo erg zielig voor haar :cry:

2. Kim1989

Kim1989 Actief lid

15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    ja ik zou ok zeggen naar de ha maar die heb je al gebeld...
    kon je de afspraak niet eerder krijgen?
    lijkt mij toch noodzakelijk als ik het zo lees..
    je kan zoßn kindje toch niet laten als ze zo´n pijn eraan heeft

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
  4. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    nee de ha is er niet kon niet eerder een afspraak krijgen
    ze is een heel vrolijk kindje en laat alleen echt merken dat het zeer doet als ze een vieze luier heeft en bij het schoonmaken maar ja zo kan ze ook niet door blijven gaan hoopte dat iemand iets wist wat ik kan doen badderen, luchten,zalf,poeder het helpt niet misschien iemand anders een idee

5. ilonaw

ilonaw Actief lid

6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    maizena dat werkt echt

6. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    heb helaas geen maizena in huis maar zal het onthouden bedankt

7. Roxx100

Roxx100 Lid

5 mei 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    je zou het meer aan de lucht kunnen laten drogen.
    Zorgen dat het lekker warm is in huis en haar dan in de blote bips in de box leggen. Wel er natuurlijk even iets onder leggen.
    Zo vaak mogelijk verschonen. Ook kan je haar bips schoonmaken met lauw water en daarna er babyolie op smeren.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Sterkte!

8. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    bedankt voor je tip maar dat hebben we al geprobeert ze heeft net een uur in haar blote bips gelegen maar het blijft nattig ze plast er ook steeds over heen dus dat helpt ook niet echt babyolie heb ik nog niet geprobeert maar weet niet of dat wel zo lekker voelt op die stukke huid.
    bel morgen ochtend de ha nog wel een keer of ik anders niet bij een ander even kan ze heeft de hele week al luieruitslag maar lang niet zo erg als nu dacht ook dat ze met tandjes begon maar zie nog niks

9. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi,

Wat vervelend voor je meisje!
    Het is erg zielig als ze zo'n pijn hebben.
    Wat hier goed werkt is zinkolie van Dr. Swaab. ( kost ongeveer € 5,50-, )
    Dit smeer ik 's avonds sowieso voor het slapen gaan op zijn billetjes. Het zorgt ervoor dat er niets van vocht in de billetjes in kan trekken, ook geen urine of ontlasting. Tevens zorgt zinkzalf of zinkolie ( wat ik dus heb) ervoor dat wondjes indrogen.
    Als je de billetjes bijvoorbeeld in de morgen schoon wil krijgen ( na de hele nacht die luier aangehad te hebben, hebben ze 's morgens nog witte billetjes van de zinkolie), dan gebruik je zoete amandelolie ( ik heb het van het merk Tendo's, verkrijgbaar bij de kruidvat), en je dept een beetje van die olie op een watje en neemt voorzichtig de billetjes af. Vaak blaas ik daarna nog even op zijn billen, dat voelt lekker koud en dan droogt het weer in. Mede door die zinkolie heeft mijn zoon nog nooit last gehad van luieruitslag of wondjes/korstjes op de billen. Ik weet dat het goed tegen het indrogen helpt, omdat ik zelf ooit een vervelende uitslag had op een plek waar je die liever niet hebt, en dat is me toen aangeraden om te gebruiken door een dokter. Hier werkt het als een tierelier!

Heel veel succes ermee, hopelijk is je meisje snel van dit vervelende gedoe af!
    Een extra dikke knuffel voor haar!

Liefs xxx,

Debby

10. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    heel lief van je bedankt zal eens even kijken bij de drogist morgen.
    april heeft net als angelina en ik een hele gevoelige huid en het gaat steeds heel erg irriteren en bij angelina hielp de gewone zinkzalf het beste bij april smeer ik er meestal sudocreme op en helpt meestal ook erg goed maar nu ik kan het er niet op smeren en pakt niet zeg maar door dat het zo nat blijft zal dus morgen even kijken naar die zinkolie misschien droogt het dan wel in.
    bedankt voor de tip

11. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Graag gedaan hoor Sabrina!
    Ik hoop dat je meid er snel vanaf is!
    Die zinkolie die ik bedoel zit in kleine ronde potjes, en de potjes zijn geel/wit van kleur. Als je het niet kunt vinden, vraag het dan even aan de winkelmedewerk(st)er, evenals de potjes zoete amandelolie van Tendo's als je het wil gaan gebruiken tenminste.
    Ik ben heel benieuwd of het helpt.
    Ik hoor wel eens dat sudocrème heel erg gaat prikken op een open/geirriteerde huid, maar daar weet ik het fijne niet van.
    Laat maar even weten hoe het geweest is.

Liefs xxx,

Debby

12. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    zal wel even kijken of ze het hebben hier laat wel even weten hoe het gaat met de kleine meid
    erg bedankt allemaal voor de reactie's

xxx sabrina

13. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja laat even weten of het over gaat! Erg naar voor je kindje. Fleur zat er ook tegenaan vorige week. Twee rode open strepen op haar billen...ik kon het net op tijd redden met veel Bepanthen.....ik pas echt op nu want het is steeds erg snel rood.

Succes, M

14. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    ik ben er ook altijd snel bij maar hun huidje is zo erg gevoelig meestal als het rood is het ook wel na 1 a2 dagen weg maar nu pfff verschoon haar heel vaak lucht regelmatig smeer het goed in maar toch is het gebeurt misschien is het wel een schimmel hoop het niet laat wel weten hoe het morgen gaat zal wel even kijken voor ander spul en anders aan de ha vragen of die er wat voor heeft

15. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    tussen het verschonen door de billetjes goed luchten....dus laat haar even spelen in haar blote billetjes op het aankleed kussen op de grond...

16. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    durf het niet tehard tezeggen maar ziet er naar uit dat het iets beter gaat vanmorgen bloedde het niet meer en ook niet meer zo nat net had ze ook nog gepoept en dacht al gelijk nou zal het wel weer stuk zijn maar gelukkig niet nou maar hopen dat het niet weer stuk gaat.
    nogmaals bedankt allemaal voor de reacties

17. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hier ook goed resultaat met maizena

18. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    alysia had het ook, alleen zei had ook een schimmel... dus ha gebeld en zalf gekrgenen komt bij alysia ook syeeds terug maar die zalf doet wonderen :) .. en inderdaad lekker laten luchten..

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik had een tijdje geleden zelf een geirriteerde huid en omdat sudocreme daar tegen zou helpen heb ik het zelf gebruikt. Nou dat nooit meer. Het pikte verschrikkelijk. Voor Lianna gebruik het ook nooit meer.

20. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    oja had geen idee dan gebruik ik het ook maar niet meer

april heeft vanaf het begin al een erg gevoelige huid ze heeft spruw gehad het zat zelfs op haar kont dus zal me idd niet verbazen als ze ook schimmel heeft op haar billen heeft ze al een keer eerder gehad
    morgen ochtend hebben we een afspraak bij de ha dus ga het even laten zien misschien heeft hij er wat beters voor

Deel Deze Pagina