Jeukende borst / schrale tepel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleintje88, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb vandaag al bijna de hele dag jeuk aan mijn linker borst (heb ik wel vaker maar nu echt extreem), ik krab niet maar het is wel moeilijk om dat niet te doen...
    Nu keek ik net en mijn tepel plus dat stuk eromheen is helemaal schraal :S En ik (mijn vriend trouwens ook niet ) heb er niks geks meegedaan! Het is wel ontzettend irritant want waarschijnlijk komt daar de jeuk vandaan?
    Mijn rechter tepel is ook ietsjes schraal maar niet zo erg als de linker! Kan het zijn dat dit door het groeien komt?

Nog meer mensen last van? en wat kan ik eraan doen?

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik had in begin van de zwangerschap giga jeuk aan tepels, en sinds een week of drie nu weer, wordt er echt helemaal gek van, zodra de bh uit is, dan gaan ze jeuken, niet normaal. Ik heb geen schrale tepels ofzo. Alleen heel erg veel jeuk!

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja dat heb ik ook. Maar ik heb ook last dat ze af en toe zo'n pijn doen! Net als dat je van buiten komt als het heel koud is en dat ze 'stijf' zijn. Echt erg, is dit ook herkenbaar??

4. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb ook erge jeuk en schrale plekken, er zit rechts zelfs een hele donkere plek op (van het krabben misschien?). ik smeer ze maar goed in met de bbbb creme van vsm, ik denk dat het inderdaad van het groeien is.

5. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik smeerde menthol zalf op mijn bosten tegen de jeuk, dat hielp goed. Gaf echt verkoeling.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb er gisteren avond hoe toepasselijk ;) Uierzalf opgesmeerd lekker vet en het hielp best wel schrale plekken zijn nu eigenlijk al zo goed als weg :)

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    herkenbaar, ik kreeg als tip wat bepanthen zalf te smeren
    helpt goed!

8. TJB

TJB Niet meer actief

ok dames, ik lees lekker mee. Kan ook wel wat tips gebruiken. Zelfde euvel hier namelijk

9. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Op de borstvoedingscursus kreeg ik als tip hiervoor:
    Purelan of Lanoline.
    Dat kan je ook gebruiken als je borstvoeding geeft.

Dat kan met bepanthem ook geloof ik...

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd dat kan je gebruiken tijdens de periode van borstvoeding maar ook in de tijd ervoor of erna ;)!

Deel Deze Pagina