wie kolft nog meer FT (of heeft dit gedaan?)

Discussion in 'Borstvoeding' started by Flipper2288, Aug 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

Nov 21, 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    He Dames

Ivm vlakke tepels hapt mijn kleintje niet goed aan. Daardoor was ze in het begin erg veel afgevallen. We hebben 2 dagen fingerfeeding gegegeven maar dit was zo arbeidsintensief dat ze nog niet genoeg kreeg en nog meer afviel, ze was zo suf hierdoor. Daardoor bij gaan voeden met flesje.
    Tja, dat was natuurlijk het begin van het einde. Die borst is voor haar totaal niet interessant meer. Heb er een LK bijgehaald maar even drinken mbv tepelhoedje zijn we nog niet gekomen (en dit is zo'n gedoe...... eerst voorkolven voor tsr, dan melk druppelen om borst aantrekkelijker te maken en maar stoeien met dat hoedje... pffff)
    Ik heb inmiddels mijn productie goed op gang. Kolf om de 4/5/6 uur en heb melk voor 2. Heb geen idee hoe ik dat allemaal een beetje op elkaar af kan stemmen. Kan niet minder vaak kolven want dan krijg ik zere borsten. Vries nu maar vaak in.

Ik hoop zo dat ik haar alsnog aan de borst krijg. Op zich gaat het best aardig zo maar ik merk wel dat ik me wel verdrietig voel soms omdat het niet lukt en het praktisch gezien ook niet ideaal is.

Zijn er meer dames die FT hebben gekolft of die dit hebben gedaan om wat ervaringen te wisselen?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik heb het zo'n 6 weken gedaan, omdat mijn dochtertje reflux had en zoveel melk weer uitspuugde, dat ze niet goed meer aankwam en de hele dag huilde. Door die afgekolfde melk kon ik johannesbroodpitmeel doen, waardoor ze het wel goed binnenhield.
    Mijn ervaring was helaas wat minder, het is veel werk, eigenlijk ben je dubbel aan het voeden, eerst kolven, wat tijd kost en dan een flesje geven (plus alles schoonmaken). Ik heb het dus van 6 weken tot 3 maanden gedaan, mijn voeding liep terug, maar ik kon mezelf er niet meer toe zetten om nog meer te kolven, want ik had daarnaast mijn werk nog en het werd me teveel werk.
    Maar goed, ik heb ook wel succesverhalen gehoord hoor, dus laat je niet ontmoedigen door mijn bericht, wie weet vind jij het allemaal reuze meevallen of gaat je kleintje binnenkort weer uit de borst drinken.

Share This Page