Hallo allemaal, Sinds vorige week heeft onze dochter van 10 weken bloederig slijm in de ontlasting. Haar poepgedrag is ook sinds vorige week enorm toegenomen (van 1 tot 2 poepluiers per dag tot een poepluier na elke voeding, zo niet constant de hele dag door!). Ze krijgt flesvoeding (Nutrilon Hypo Allergeen). We dachten eerst aan een koemelk allergie, maar ze heeft nergens uitslag. Zijn al bij huisarts geweest, en die heeft een kweekje afgenomen. Vandaag is al 80 % van de resultaten (bacterie) bekend en alles was negatief. Ook zijn we vorige week al naar de kinderarts gegaan. Die heeft haar kort onderzocht en aangezien ze geen koorts heeft en niet ziek is, verwachte hij dat na het weekend de ontlasting weer normaal zou zijn. Dit is helaas niet het geval.. We wachten nog even de overige 20 % resultaten van het kweekje af, maar ik denk dat ze niks kunnen vinden. Dochter is verder vrolijk en alert, geen koorts... Maar de ontlasting zit me niet lekker! Heeft iemand hier ook ervaring mee? Groetjes van bezorgde ouders
Ik zou ook direct denken aan kma. Niet alle kindjes met kma hebben uitslag. Mijn dochter had met 10 weken ook nog geen uitslag. Ze had af en toe eens wat pukkeltjes en soms 1 plekje in haar gezicht. Pas sinds een maandje ongeveer heeft ze echt uitslag. Ik zou terug contact opnemen met de ka, want bloed in de ontlasting lijkt mij niet normaal.