Hallo, af en toe krijgt ons jongste zoontje een fles gekolfde melk. Hij krijgt de melk uit een dr Brown met fase 1 speen. Maar ik merk dat hij hieruit veel te snel drinkt. Iemand een tip voor een fles met speen waar borstvoedings kindje langzamer uit drinkt?
Ik zou het niet weten maar stel de vraag ook in het forum flesvoeding. Daar hebben ze misschien meer tips.
Wij hebben hier de medela slow flow.. werkt perfect. Bij andere speentjes dronk ze ook veels te snel.
Hallo Mijn lactatiedeskundige gaf de tip om de speen dicht te knijpen. En terwijl je hem dichtgeknepen hebt, de fles op zn kop te houden en dan de speen langzaam loslaten (boven de wasbak o.i.d.). Normaal druppelt de speen als je de fles op zn kop houdt, en dan niet. Zo maak je de fles vacuum en moet je kindje meer moeite doen om te drinken. Bij mij hielp dit erg goed. Groetjes Stephanie
Bedankt voor de tips! Ik heb de Medela Slow Flow spenen besteld. Hiervoor gekozen, aangezien deze ook passen op de flesjes bij mijn (Medela) kolf. Vanavond zal ik ook de tip van Stephanie uit proberen.
Anders bestaat er nog een kleiner speentje van dr. Brown's het prematuur speentje. Is online verkrijgbaar.
Bij de babymassage ooit eens als richtlijn 30 cc per 5 minuten meegekregen. Dus als hij veel sneller 30 cc ophad dan haalde ik de fles weg en kreeg hij tijdelijk een speentje en dan na een paar minuutjes weer verder drinken. Maar ja, dat moet je baby wel pikken
Ja, werkte goed. Niet bij de dr.Brown fles, maar ik had nog een Avent flesje liggen en gistermiddag duurde het erg lang voor het gekolfde flesje erin zat. Soef, we hielden de kleine ook al meer rechtop en de fles (zolang geen lucht kon worden meegezogen) horizontaal. Dit hielp wel wat maar niet genoeg.