wie wil er praten over je miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nik2004, 10 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    Hoi, ik ben nieuw op het forum en heb heel veel behoefte ervaringen te delen met anderen over hun miskraam. Ik had afgelopen vrijdag hevige buikpijn en een duidelijk gevoel niet meer zwanger te zijn. We hadden net 4 dagen daarvoor een echo gehad en het hartje klopte, dus dat zal toch wel niet. zaterdag toch nog gebeld en helaas het hartje klopte niet meer.

    Ik heb er voor gekozen om het vruchtje natuurlijk af te laten komen en a.s. dinsdag moet ik terug om te kijken of alles weg is. Zelf heb ik er nog niets van gezien heb wel wat bloedverlies sinds zaterdagavond.

    wie wil er ook graag over haar ervaringen praten en wie heeft er ook zoveel vragen.

    Ik ben zelf 27 jaar en heb gelukkig al een mooi en gezond kereltje. Momenteel zit ik in de ziektewet. soms voel ik me ook heel eenzaam.
     
  2. marianne30

    marianne30 Actief lid

    18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    hoi je mag mij wel toevoegen op msn me adres staat in me profiel. ik heb een miskraam gehad met 14weken, dat is nu 7 wk geleden groetjes marianne
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd..
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Gelukkig is het mij bespaard gebleven, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen met dit verlies.
     
  5. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi,

    Ik 27 september 2005 een miskraam gehad naar 12 weken in turkije.
    Heb daar een nare ervaring gehad in het ziekenhuis. Je mag me altijd benaderen als je er over wilt praten. Kan me heel goed voorstellen dat je je eenzaam voelt. Verschrikkelijk om een miskraam te krijgen, je voelt je zo leeg.

    Heel veel sterkte.

    Liefs Toi
     
  6. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi nik,

    ik heb een missed abortion gehad en weet dus ook hoe je, je voelt. enne als je de behoefte hebt om wat kwijt te willen, ik luister graag.

    gr saskia
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb het zelf niet meegemaakt, maar als ik je ergens mee kan helpen.....
    knuffel
     
  8. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik ben nog in afwachting van mijn miskraam, maar ik wil mijn ervaringen tot nu toe ook wel met je delen. Misschien helpt het dat we lotgenoten zijn.

    Sterkte in ieder geval, ik hoop dat het bij jou wel vanzelf komt.

    Groetjes, Wendy
     
  9. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, Jeeh wat erg voor je. Ook ik kan er helaas over meepraten. Mij mag je ook altijd mailen of toeveogen aan mijn msn. Ik merk namelijk dat het mij goed doet om erover te praten. In mijn priveleven merk ik dat mensen het er niet meer over willen of durven hebben, terwijl ik nog met zoveel verdriet zit. Ik wens je veel sterkte en ook andere mogen me altijd toevoegen aan de msn, mailen of wat dan ook.
    Veel liefs Jenny
     
  10. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai,

    Wat afschuwelijk voor je!
    Ik heb zoiets zelf nooit meegemaakt, dus ik kan je niet helpen met het delen van je verdriet, maar ik kan me voorstellen dat je totaal van de kaart kan zijn van zo'n verlies.

    Heel veel sterkte met dit verlies, meid...

    Liefs,
    Anouk.
     
  11. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, je leeftijd doet er inderdaad niet toe. Het gaat om een groot verlies en dat staat naar mijn idee los van je leeftijd. Ondanks dat je het niemand toewenst sterkt het me wel dat je weet dat je niet de enige bent. Nu de feestdagen eraan komen voel ik vaak extra verdrietig. Het zal er namelijk niet zo uit komen te zien zoals ik had gehoopt. Ik ga deze dagen dus ook niet vieren.
    Iedereen wens ik nogmaals veel sterkte, Liefs Jenny
     
  12. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    zo wat veel reacties, super fijn. ben zelf even niet meer in staat geweest om te komen. het vruchtje is afgelopen maandag uit zichzelf afgekomen en we hebben het begraven.Pijnlijk, maar ben ook wel weer opgelucht. Nu is mijn schoonzus dus ook nog eens zwanger en dat doet wel extra pijn. ze kwam het me afgelopen zondag vertellen, totaal verkeerd moment. maar ja het is gebeurd. Ze is nu 6 weken.

    Voor degene die een miskraam hebben gehad, wilde jullie snel daarna weer zwanger worden. ik heb het idee dat ik straks weer gewoon meteen er voor wil gaan, maar volgens mij vinden mensen dat vreemd.

    Ooievaar ik heb je toegevoegd, maar ben nog niet zo veel achter de computer geweest. o ja mijn msn staat de hele dag aan meestal omdat de computer hier immers de hele dag aanstaat i.v.m. werk, maar ik zit dan dus niet altijd achter de computer.

    Marianne ga even kijken ofg ik je kan toevoegen, ben best een computernerd wat dat aan gaat.

    wieniepennie hoe is het met je? in afwachting bedoel je mee dat je aan het afwachten bent dat het vruchtje af komt. Ik wist 4 november dat het mis was en bij mij is het vruchtje gister afgekomen. Ik vond het een bijzonder moment, helemaal niet eng en we hebben ook goed afscheid kunnen nemen zoals wij het wilde. je kan je verhaal altijd kwijt hierzo!

    Jennie, de banner betekent dat je weer zwanger bent??? zo ja proficiat en probeer er een beetje van te genieten, zal wel niet mee vallen. wanneer heb je een miskraam gehad of zit je er nu midden in? kan het niet uit je berichtje halen dus soory als ik je kwets heb ik dan absoluut niet zo bedoeld.

    Anoek succes met zwanger worden!
     
  13. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    helemaal niemand geen behoefte van zich af te schrijven???
     
  14. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik heb niet anders gedaan door van me af te schrijven.
    Maar soms kom je op een moment dat je even niks te melden hebt.

    Verdriet blijf je altijd houden en soms heb je er meer moeite mee dan andere keren. Nu op het moment gaat het goed met me. Voel me goed, lichamelijk en geestelijk. Vergeten doen we het nooit.

    Groetjes toi
     
  15. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hey,

    Alleszins veel sterkte toegewenst.

    Als je er meteen terug voor wil gaan dan moet je dat maar doen, ongeacht wat je omgeving ervan denkt. Ik heb 8 weken geleden een miskraam gehad, maar heb wel gekozen voor een curretage, dat maakte dat ik niet zo met de eigenlijk 'miskraam' werd geconfronteerd. Ik heb toen heel realistisch gereageerd: 'de natuur wil het zo, had toch liever een tweeling, zou bevallen op het jaarlijkse familieweekend, ... ga maar verder. Mijn omgeving vond dit echt rotopmerkingen, maar hey, dat was mijn manier om er mee om te gaan. 4 weken later liet ik mijn eerste tranen bij het zien van de film The Island. Vreemd he, maar daar was een hartslag te horen van alle gecloonde mensen en dat was net wat wij bij de echo niet te horen kregen.

    Ondertussen heb ik nu al eenmaal mijn regels terug gehad. En kan ik zogezegd binnen vier dagen testen. Het rottige is echter dat een test zowieso nog positief is door de miskraam. Dus dat is extra lang wachten en meteen een bloedproef om zeker te zijn. En eens ik dan zeker ben, kan de onzekerheid weer terug beginnen...

    Maar ik blijf hopen. Als ik een baby-outfit zie die ik leuk vind, kan ik die niet laten liggen en de babykamer, die is helemaal af. Misschien heeeel voorbarig, maar dat maakt het uitkijken naar een nieuwe zwangerschap wat levendiger.

    Succes
     
  16. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die echt weer meteen zwanger zou willen zijn. Hoop voor je dat je zwanger bent.

    Ik vind het juist heel moeilijk deze gedachten een plekje te geven, heb nog veel verdriet en baal er van dat ik liever vandaag nog dan morgen zwanger zou zijn.

    Hebben ze er bij jou iets van gezegt om een menstruatie te wachten. Ik hoor dat van veel mensen. bij mij zei de vk dat het weer gewoon kon alleen is het wat lastiger om te zien hoeveel weken je dan bent. Maar ja dat zien ze later dan wel met de echo. Maar ook zou ik weer zo bang zijn om zwanger te zijn wat als het weer mis gaat
     
  17. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Yep,

    Ik moest 1 keer mijn regels laten komen vooraleer terug te proberen. Dit omdat dan de slijmvliezen in je baarmoeder terug inorde zijn voor een zwangerschap. Maar wanneer je dan toch zwanger wordt is dit heus geen ramp. Allez, tis gewoonweg onnatuurlijk te moeten vrijen met bescherming terwijl je naar een baby verlangt, nietwaar?

    Hopelijk ben je vlug weer zwanger
     
  18. Susan

    Susan Lid

    18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Ik heb in januari 2003 een miskraam gehad en in maart 2003 was ik weer zwanger en op 3 december 2003 een mooie dochter gekregen. Van de miskraam heb ik heel veel verdriet gehad omdat we ook al 13 maanden bezig waren om zwanger te worden. Het is toch een zwangerschap geweest en dat mag je niet vergeten je moet het een plaatsje kunnen geven. Ik ben nu weer zwanger maar op alle papieren van ve vk staat 3e zwangerschap dus je wordt er in je volgende zwangerschap toch mee geconfronteerd.
    Je moet voor je zelf bepalen of je nu weer zwanger wilt worden of even wilt wachten wat je ook doet er zijn altijd mensen die er niet mee eens zijn. Je moet doen waar jij je bij goed voelt.

    Voor alle mensen die een miskraam hebben gehad of er midden in zitten heel veel sterkte en verwerk het op je eigen manier en probeer niet naar alle negatieve verhalen te luistern. (makkelijker gezegd dan gedaan).

    sterkte

    Groetjes van Susan
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, ik heb van de zomer een miskraam gehad. Ik wilde gelijk weer zwanger worden en dat is nu gelukt. Mijn banner klopt, ben een paar weekjes zwanger.
    Voor jullie zal dat wel een heel moeilijk moment zijn geweest om het vruchtje te begraven. Ik wens je nogmaals veel sterkte toe en ik hoop voor je dat je snel weer zwanger zal zijn. Liefs jenny
     
  20. shinshila

    shinshila Lid

    1 dec 2005
    5
    0
    0
    brabant
    hoi ik kan er ook over mee praten ik heb 30 september een miskraam gehad nu 9 weken geleden ik was 8 weken en 5 dagen zwanger toen het is overleden het was een eeneige tweeling ik had veel bloedverlies dus ik bellen naar verloskundige en da kon wel na paar uu rmoes weg zijn nou savonds nog ik daar langs maar was geen spoed om echo te maken nou volgende dag echo en ze zagen het hartje niemeer kloppen nou hoe ik me toen voelde kan ik niet beschrijven als je daar op bed ligt en je krijgt het ineenkeer te horen van het is dood nou ik komn kiezen of zelf af laten komen of curretage ik gekozen voor curretage maar zover kwam het nie 2 dagen later begonnen heftige weeen van smorgens 7 tot savonds 5 dus ik dacht het is over ik aan de verloskundige laten zien moes alles opvangen nou zei ze bereid je maar voor het is er nog nie uit nou volgende dag 6 uur begon de pers weeen nou ik verging van de pijn echt bloed liep eruit als een zeef continue overgeven tot de verloskundige zei nou gaat het te ver zoveel bloed verloor ik en ben ik opgenomen nou ik in het ziekenhuis begon ik voorts groen over te geven hebben ze me een spuitje gegeven tegen de pijn want ik kon ech tnie liggen daar en kwartier later ben ik de ok opgereden en ik het schoongemaakt nou 9 weken later heb ik wel al een bloeding gehad maar nie echt dat je zegt een ongesteldheid was maar 2 dagen en een heel klein beetje dus ik weet nie of da nou een ongesteldheid was of nie nu ben ik alweer een dag over tijd maaja ff afwachten want ik weet helemaal nie of je dan je oude cycles weer hebt of niet maaja maar ff afwchten maar ik weet echt hoe andere hun voelen ik ging echt door de grond zo erg is da om mee te maken en vooraal als er net 1 week geleden voor je een baby geboren is in de familie en je ziet die heel vaak
     

Deel Deze Pagina