Wie nog meer dinsdag eerste echo+vraagje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door fafje, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Hai ladies!

Dinsdag om 0900u moet ik weer in het ZH zijn bij de gyn! Ben de afgelopen tijd zo onzeker geweest...of het wel goed zit etc....ben zo bang voor nog een MA....kvind het zo eng...je denkt dat je zwanger ebnt...en dan is het al een tijdje niet meer zo...:(

Maar goed...dinsdag hoor en zie ik alles hopelijk!
    Zijn er nog meer dames die ook dinsdag gaan!?

Is het trouwens zo...dat als je eerder een mk/ma hebt gehad...dat je nu goe din de gaten wordt gehoduen en dus vaker langs mag komen voor echo's???

liefs!

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik heb ook een miskraam gehad en sinds ik nu zwanger ben, hebben ze me in het begin ook extra gecontroleerd. Gelukkig was het vanaf het begin al een voorbeeldige zwangerschap zoals ze hem graag zien! Ik hoop voor jou hetzelfde! Succes!!!

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoihoi!

Ik heb ook 2 miskramen gehad voor deze, gelukkig goed gaande, zwangerschap. In het begin heb ik 2 extra echo's gehad en toen alles helemaal goed bleek te gaan ben ik doorgestuurd naar de verloskundige. Wel is na de 2e controle (9 weken) gelijk de data voor de nekplooimeting en 20 wekenecho vastgelegd in het ziekenhuis. Die heb ik nog wel daar. Maar dat is volgens mij in de meeste gevallen zo.

Succes met de echo en ik hoop dat je zwangerschap perfect verloopt nu!

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Het is dan niet mijn eerste echo, maar ik ga morgen wel voor de 12 weken echo, ik kan niet wachten, ben zo nieuwschierig.

Ook ik heb een MA gehad (door auto-ongeluk). Maar ik heb geen extra controles oid bij de vorige en deze zwangerschap, het mocht wel maar voor mij hoefde het niet. Ik ben wat dat betreft heel heel erg nuchter ingesteld.
    Maar ik kan best begrijpen dat je je heel onzeker en zenuwachtig voelt.

Maar nog ff meid, morgen is het zover. Hoe laat mag jij? Ik pas om 15.15 uur, pppfff... duurd nog zo lang.

5. fafje

fafje Niet meer actief

Oh maar dat is ook spannend! Ik al om 9 uur....voel me sinds 2 dagen wel "meer" zwanger...heel moe en meer misselijk..en mn buik staat zo bol en gespannen...zeker als ik iets gegeten heb...dus krijg steeds een beter gevoel...
    Ja ik hoorde dat als je al 1 x een ma of mk hebt gehad...dat je mss om de 2 weken mag komen? Of is dat echt als je in die medische molen zit?

Veel succes morgen! Leuk 12 weken! Ga je het dan aan "iedereen" vertelle!?

liefs fafje

6. fafje

fafje Niet meer actief

Hey

Ben blij voor je dat je zs nu goed verloopt!! :D
    Vraag me alleen af...nekplooimeting is toch vanaf een bepaalde leeftijd meer kans op..ik ben 24....
    En in het ZH heb je toch ook een verloskundige afdeling? Of moet ik dan weer ergens anders naar toe?

in elk geval bedankt voor je reactie! liefs!

7. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe was het bij de gyn?
    ik moet morgen heen voor de eerste echo en ben super zenuwachtig :$ook om te zien of alles wel goed zit.. en het hartje klopt. eng hoor brrr

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Allereerst, hoe was het gegaan??? Phoe ik moet nog wachten tot vanmiddag :(.
    Bij de eerste zwangerschap hebben we het idd pas vertelt bij de 12 weken. Maar deze keer vonden we het familiekestdinee wel een leuk idee om het dan te vertellen, ik was toen 10 weken. Dus iedereen weet het al.

Maar wat fijn dat je al wat meer zwangerschapsgevoel krijgt, dat stelt veel vrouwen gerust. Het zal allemaal wel goed zijn toch? Laat je het ff weten ben toch wel benieuwd.

9. fafje

fafje Niet meer actief

Nou dames!

Pffff..het ging GOED!

Aangezien we niet weten wanneer ik zwanger ben geraakt...kon ik dus 8 wkn zijn...of 5/6 ....( en dit dahcten we zelf al).....En voor dat termijn ziet het er 100% goed uit...mooie baarmoeder vorm...met een dooierzak""en darain...een ini mini vruchtje...waarvan we heeel lichtjes het hartje zagen kloppen :D

Mag volgende week donderdag terug komen! Om te kijken of het daadwerkelijk goed verloopt...en dan moet het hartje dus duidelijk zichtbaarder zijn...alsnog spannend...maar ben wel een stuk geruster! Voel me al meer zwanger....tepels zijn (eindelijk) gevoelig...meer en vaker misselijk...niet heftig maar toch!

@amundsen1978 Spannend voor je zeg! Ik weet hoe je je voelt...en bij jou zien ze hopelijk ( hoogstwaarschijnlijk) een mooi hartje kloppen!!! Supe rveel sterte en succes! Zal voor je duimen

@teigetje1 en voor jou ook zo spannend!! Nog een paar uurtjes! Wel leuk met 10 weken aan je fam verteld...tja sommmige wachten t/m 12/14 wkn..maarja lijkt me moeilijk je mond dicht te houden! Ook veel succes en sterkte! Ik hoop dat het een mooie echo wordt

liefs fafje!

10. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Gefeliciteerd meid, ik hoop voor je op net zo'n goede echo volgende week.....!!!!

Voor de andere, heel veel succes en op een positieve echo!!!

11. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Fijn dat je echo goed is......Gefelicteerd!

Ik had vandaag ook de eerste echo, die was gelukkig ook goed! Mag over 3 wkn al terug komen, ik hoop dat ons kindje dan goed gegroeid is.....

12. Lolamaria

Lolamaria Lid

9 dec 2009
    21
    0
    0
    Fijn deze positieve verhalen :).
    Ik heb gisteren ook mijn eerste echo gehad.
    Het leek net of ons kindje zwaaide toen we het in beeld kregen.
    Ik ben nu 9 weken + 5. Ik had langer verwacht maar wij weten niet precies wanneer ik zwanger ben geworden.

De gynaecologe sprak in ieder geval over een beweeglijk kindje met een duidelijke hartslag.
    Over vier weken de volgende controle.

Vond het trouwens wel heel indrukwekkend om je kindje te zien.
    Het is ons eerste kindje en ik had niet verwacht dat het zoveel met me zou doen.

13. fafje

fafje Niet meer actief

Hey oh wat fijn!! Hoe vond je het?! Ik duim met je mee voor je volgende echo! liefs

14. fafje

fafje Niet meer actief

Hai ook zo spannend!!! Ja ik vond het ook echt een heel fijn moment, vooral omdat bij mn allereerste echo van de vorige zs, geen hartactie was...en dat was zo'n teleurstelling! En nu zagen we em heel lichtjes, nu heb ik ook veelmeer het gevoel zwanger te zijn!
    Ik hoop dat ik volgende week donderdag het hartje nog duidelijker zie!

Jij mag dus over 4 wkn, dat zullen spannende weekjes zijn...kan je helemaal naar die datum toeleven, leuk!!

Ook voor jou duim ik dat je maar een geweldige zwangerschap zult hebben!!

liefs

Deel Deze Pagina