hallo ik heb een vraag

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jessyboy, Aug 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessyboy

jessyboy Lid

Aug 5, 2011
    12
    0
    0
    buurt van zwolle
    hallo.

ik ben 20 weken en 6 dagen zwanger.
    en afgelopen woensdag heb ik de 20 weken echo gehad gelukkig was alles goed maar de baby was te groot voor de aantal weken die ik ben.
    nu is mijn vraag kan het zijn dat ik verder ben dan 20 weken?
    ik loop ook al een geruime tijd met een onwijs buik en rug pijn en ben na twee werken zo moe dat ik eerst maar moet slapen maar het punt is dat ik zoveel pijn heb dat ik niet kan zitten of liggen op zo moment.
    heeft u tips?
    en klopt het dat bij 20 weken ook je borsten op gang gaan komen ik heb steeds natte plekken in me kleren.

sorry zoveel vragen maar goed ik ben zwanger van de eerste en ken het allemaal niet en wil niet te veel op internet gaan zoekken omdat bijna elke site wel iets anders zegt.

al vast bedankt voor de moeite en de informatie.

groetjes jessy

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Heb je een echo gehad tussen de 10 en 12 wkn? Zo ja dan word bij deze echo de uitgerekende datum bepaalt en die word voor de rest van de zwangerschap aangehouden. Want alle kinderen groeien tot een week of 15 gelijk en daarna komen de verschillen door o.a erfelijkheid. Dus als er een echo is gemaakt tussen de 10 en 12 wkn en nu bij de 20 wkn echo voorloopt op groei is dat niet omdat je verder zwanger bent maar dat deze baby groter word dan gemiddeld.
    Hoeveel liep je kleintje voor?
    Ook is het een moment opname, die kleine kan nu voorlopen en als een week later de echo gemaakt zou worden precies gemiddeld zijn, ze groeien namelijk in groei spurten dus niet dagelijks evenveel.

Je borsten groeien tijdens de zwangerschap en kunnen ook al wat melk produceren waardoor je lekkende borsten hebt. Hier kan je niks aan doen.

Is je ijzergehalte goed?

Er gebeurd veel in je lichaam in de zwangerschap waardoor je sneller moe bent, eet goed en drink voldoende en slik multivitamines. Als dit niet helpt en je ijzergehalte is goed. Komt het door de zwangerschap en kan je er niks aan doen en alleen maar aan toegeven.

Die buik en rugpijn komt door het groeien van de baarmoeder en door het veranderen van je houding.
    Je kunt hiervoor naar een fysiotherapeut gaan.

Succes.

Groetjes Ineke

Share This Page