Bloedgroep verschillend bij zknhuis en VK.. gevaarlijk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sjarrel, 6 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    bij mijn geboorteboekje staat aangegeven dat ik de bloedgroep O positief heb...
    en ik kreeg een brief van de VK mee afgelopen week dat ik A positief was...

Dit is toch gevaarlijk??

als ze namelijk denken dat ik A ben terwijl ik O ben en ze geven mij A bloed....
    dat is niet goed....
    andersom maakt het niet uit...
    want O kan gegeven worden aan A O en B...
    maar A alleen aan A en B alleen aan B....

Hoe gevaarlijk is dit???

2. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik weet niet hoe gevaarlijk het is, ik vraag me meer af hoe ze erbij komen dat jij A-positief bent, als je O-positief bent, dat snap ik niet helemaal! Ik zou het in iedergeval wel even aangeven dat het niet klopt, dan kunnen ze misschien voor de zekerheid nog een bloedtest doen ofzo?!?

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja lijkt me ook verstandig om je nogmaals te laten testen.. zou idd niet goed zijn als je verkeerd bloed zou krijgen als dat nodig mocht zijn!

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Kaart het aan bij je VK en/of HA. Dit moet wel even uitgezocht worden, ja.

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wanneer je daadwerkelijk O postief bent en je zou A postief bloed krijgen dan kan je bloed volgens mij gaan klonteren. Zou er dus zeker op aandringen je bloedgroep nogmaals te laten bepalen!

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb dit bij de verloskundige gehad, ik ben a positief en die assistent had o positief in de computer gezet. Dus de verloskundige wou dat op mijn kaartje schrijven ik zat ook echt van maar ik ben a positief, nou kan je vertellen mijn verloskundige werd echt heel boos op de gene die het verkeerd had gezet in die pc. Ik neem dus aan dat het echt belangrijk is!

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Gelukkig opgehelderd dus. Maar mocht je bloed nodig hebben gaan ze het altijd nog een keer testen hoor.

8. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    als je bloed nodig hebt testen ze ALTIJD!!!! eerst je bloedgroep hoor!

9. Maar toch zou ik dit aankaarten.

10. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Zo denk ik er persoonlijk ook over, ookal doen ze nog een bloedtest vooraf, je kan nooit weten!!!

11. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Zo hebben ze mij in het ziekenhuis getest op O negatief en mijn moeder zegt dat ik O positief ben, dus ik ga maandag ook maar even vragen of ik nog een keer moet. Maar ja, als er dan iets anders uitkomt, weet ik nog niet zeker wat het is, want wie heeft er gelijk. Ik heb al mijn papieren van mijn geboorte nagekeken (consultatiebureau, inentingenkaart etc) maar het staat nergens op.
    Bij O negatief moet ik antistoffen hebben en kan ik alleen O negatief bloed bijkrijgen (O negatief kan bij elke bloedgroep gegeven worden).

12. niekje

niekje Nieuw lid

16 aug 2006
    1
    0
    0
    huisvrouw
    schoondijke
    ben nu 30 weken en krijg deze week een prik omdat ik rhesus negatief ben. ben wel beetje zenuwachtig. als alles maar goed is en blijft gaan voor de baby

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wou je nog ff bedanken voor dit onderwerp, heeft me veel bewuster gemaakt. Had eigenlijk geen idee wat mijn bloedgroep was, nu wel net de uitslag terug. En zal er nu beter opletten!

14. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    niet als je bloedgroep al 2 keer bepaalt is in dat ziekenhuis, dan bepalen ze alleen nog maar je irregulaire antistoffen. Wat ze waarschijnlijk wel doen is dat ze jouw bloed controleren met het bloed van het zakje (wat je dan zou krijgen) mocht daar problemen bij optreden dan kontroleren ze je bloedgroep wel weer.
    Ik zou snel contract opnemen met je verloskundige en nog een keer je bloedgroep laten controleren.
    Misschien ben je wel een A2 qua bloedgroep. Dat konden ze vroeger nog niet goed uitsluiten en noemde dat dan O. Omdat het die reactie geeft. (is technisch verhaal stuur maar een pbtje als je het wilt weten) Nu kunnen ze dus zien of je een A of een A2 bent.

Succes labmuisje

15. Schapie

Schapie Lid

19 aug 2006
    7
    0
    0
    De meeste ziekenhuizen doen het bloed geven via het zogenaamde "type en screen", google maar even. Maak je over die bloedgroep svp geen zorgen, de VK's hebben hier zo weinig verstand van dat ze het niet uit kunnen leggen en je daardoor onwetend laten en dus word je bang. In het ziekenhuis zullen ze je als je bloed nodig hebt, wat niet vaak gebeurt, je echt niet het verkeerde bloed geven!!!!

16. spruitje

spruitje Bekend lid

16 aug 2006
    548
    0
    0
    je hoeft je geen zoren te maken hoor.
    Ik heb ook een negatieve rhesus factor en heb ook bij mijn eerste zwangerschap bij 30 weken en direct na de geboorte van onze dochter een spuit gekregen. Zodat mijn lichaam de eventuele anticellen zou afbreken.

Nu bij de tweede zwangerschap zal ik weer een spuitje krijgen.

maak je dus niet druk en geniet er nog lekker van.

groetjes,
    Joy

17. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ik heb hetzelfde!
    Zo meen ik al 18 jaar O positief te zijn,
    en nu ben ik ineens O negatief ...
    Ze willen mij niet opnieuw testen want 'het kan niet dat we een fout hebben gemaakt'.
    Op mijn donorpapieren staat wél O positief vermeld...
    Ze blijven erbij dat ik negatief ben en daarmee basta...Fijn is dat.
    Volgens mijn moeder kán ik niet eens negatief zijn,want iedereen in de familie is o positief...

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    ik vidn het heel erg vreemd dat ze het dan niet nog eens overdoen. bovendien arrogant om te zeggen dat ze geen fout kunnen maken. Iedereen maakt weleens fouten, toch?

19. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Bij O-neg, heb je GEEN antistoffen als je die wel hebt is dat niet goed.
    Zelf ben ik O-neg. en word geregeld in de zwangerschap gecontroleerd of ik GEEN antistoffen aanmaak want das niet goed voor de baby in mijn buik.

Deel Deze Pagina