Bloed plassen.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Channie, Sep 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Hallo meiden,

Hoop eigelijk dat jullie mij even kunnen helpen/adviseren.

Ik had afgelopen donderdag bloed bij het plassen... ik heb
    natuurlijk gekeken of het niet van me vagina afkwam en ben er
    tot nu toe nog niet helemaal zeker van. Dit bloed kwam tot aan
    vrijdag middag. Ik natuurlijk naar de dokter geweest en moest
    plas afgeven..hier kwam niks uit.. ja wel wat ontstekings cellen maar
    niet voldoende voor een kuur. Ik nam hier dan maar genoegen mee ondanks dat ik ook best vaak buikpijn heb.

Gister zat ik met mijn vriend in de auto en kreeg ineens krampen en rugpijn.. ik heb dit in de gaten gehouden want ze kwamen en gingen weer ik geloof zo om de 8/10 minuten. Toen we thuis kwamen hield dit weer op.
    Toen ik naar de wc ging had ik een hele natte vlek in me slipje+broek... en heb toen zelf even van binnen gevoeld zeg maar en mijn hele vinger was wit ik denk afscheiding. ( sorry voor het ranzige verhaal)
    Daarbij is ons kindje volgens mij ook al ingedaald want me buik is behoorlijk naar beneden gezakt. Ik had trouwens vannochten alweer een stipje bloed in me inlegkruisje zitten.

Zou u mij kunnen vertellen wat er nou is gebeurd..of is het verstandig voor mij om contact op te nemen met mijn eigen verloskundige?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

in de zwangerschap heb je vaak meer afscheiding, dat is normaal. Er kan ook wat bloed bij zitten. Als het veel bloed is, contact opnemen met je verloskundige. Als je bloed blijft verliezen met plassen, dan zou ik over een paar dagen nog eens de urine na laten kijken op blaasontsteking.
    Als je je zorgen maakt dan is dat een reden om je eigen verloskundige te bellen.

Mirjam

3. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Hoi,

Ik heb dus weeën gehad en me baarmoedermond was al iets verweekt. vandaag opnieuw weeën gehad maar baarmoedermond was hetzelfde gebleven. De verloskundige zei ook dat ons kindje geen dikkertje was ze schatte haar op 1000-1500 gram is dit normaal ?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Channie,

rustig aan doen dan maar!
    Als je kindje nu tussen de 1000 en 1500 gram is, dan is dat wel wat klein ja. Maar goed, je mag nog nog even verder zwangeren. Het is wel belangrijk dat je nu veel rust neemt, dan groeit de baby beter. Eet en drink ook goed, neem ook een multivitaminepreparaat.

Mirjam

5. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Dan heb ik nog 1 vraagje.. op de brief voor de gyn staat dit : VT: Nagenoeg iets verstrekenostium externum klein vingertopje open.B/expectatief.
    wat betekend dit??

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi,

dit betekent: vaginaal toucher (inwendig onderzoek) je baarmoedermond is aan het verstrijken, dat wil zeggen dat ie rijp aan het worden is. Ook is de baarmoedermond toegankelijk voor een vingertopje, dat wil zeggen dat je een paar millimeter ontsluiting hebt. Beleid: afwachten. Dit betekent verder niets, maar als je dit onderzoek doet dan schrijf je altijd al je bevindingen op. Dit zegt niets over het moment waarop je gaat bevallen.

Mirjam

Share This Page