nog niet misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nicol, 25 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    hallo allemaal.
    ik ben nog steeds niet misselijk, nou vind ik dat niet zo erg, maar nu lees ik net op zo'n site dat vrouwen die niet misselijk zijn meer kans hebben op een miskraam????
    komt het vaak voor dat je niet misselijk bent of het later pas wordt iemand hier misschien ervaring mee?????

    groetjes nicol
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat is de grootste onzin die er bestaat, er zijn mensen die de hele zwangerschap niet misselijk zijn en zich super voelen en ook gewoon een gezond kindje op de wereld zetten.
     
  3. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Niet geloven hoor... ik ben met mijn 2 zwangerschappen haast niks misseiljk geweest... dus da's een fabeltje en ik kreeg ook zonder
    misselijk te zijn 2 gezonde kindjes !!!
     
  4. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi nicol, nou ik ben ook nog steeds niet misselijk, soms een klein beetje moe en gevoelige borsten maar meer niet, maar wat niet is kan nog komen :oops: of niet :D
     
  5. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hoi....ik werd pas met 7 weken GOED misselijk hahaha....dus mocht je aan de beurt komen...geniet dan nog maar ff lekker van wat misselijkvrije dagen....
     
  6. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Nou ik ben precies tot aan 6 weken niet misselijk geweest en vanaf 6-13 weken heb ik me af en toe misselijk gevoeld. (Het kan dus nog!!!!!) Maar dat je meer kans hebt op een miskraam??????? volgens mij is het lariekoek. Gewoon lekker genieten van het niet misselijk zijn en alles doen waar je je goed bij voelt
     
  7. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    hallo allemaal.

    Nou bedankt voor jullie reacties, ik ga er gewoon van genieten en niet meer al die fabeltjes lezen,
    fijne feestdagen nog allemaal

    groetjes nicol
     
  8. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik was ook pas misselijk na 7 weken...
    Geniet er nog maar even van!! ;)
     
  9. bien

    bien Lid

    7 okt 2005
    14
    0
    0
    brandweer
    wassenaar
    Hoi,

    Ik zit in de laatste 5 weken en ben nog niet misselijk geweest. Ik heb gehoord dat maar eenderde van de vrouwen die zwanger zijn misselijk worden dus dat zijn er minder dan de helft. Er is dus niks mis als je het niet word.

    Groetjes Bien.
     
  10. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    De misselijkheid komt door het hormoon HCG. Dat hormoon is nodig voor een zwangerschap. Als je dus niet misselijk bent, kan het betekenen dat je niet zoveel HCG in je lichaam hebt. Maar het kan ook betekenen dat je er gewoon snel aan gewend bent en dus niet zo'n last hebt van misselijkheid.

    Ik was de eerste weken ook niet misselijk. Bij mij begon het geloof ik met een week of 6 en het heeft nog geen twee weken geduurd. Toen heb ik me ook even zorgen gemaakt of het wel goed zat, maar toen ik mijn intake gesprek had bij de verloskundige zei ze dat het niets uitmaakt. Gewoon lekker gaan genieten van je zwangerschap dus :D
     
  11. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb ook nooit zoveel last gehad van misselijkheid. Wel van week 9 tot ongeveer 15de week heb ik af en toe es moeten overgeven.
    Je hoeft je er dus echt niet druk in te maken. Geniet er maar van, zou ik zeggen.

    Het is net zoals nala zegt, de misselijkheid heeft te maken met de hcg waarde in je bloed.

    Nog heel veel succes toegewenst met je zwangerschap!
     
  12. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik ben tot nu toe ook niet misselijk geweest en met mijn kindje gaat het nog steeds goed.
     
  13. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Nicol,

    Ik heb ook geen last van misselijkheid en hoop dat dit zo blijft. Het kan nog wel komen, in een andere topic kun je lezen over hoe de hcg-waarde stijgt. Als deze stijgt lijkt me de kans op misselijkheid ook groter. Met een beetje mazzel blijf je misselijk-vrij.

    En laat je niet gek maken door van die bakerpraatjes!!!

    Jansen
     

Deel Deze Pagina