door een bloedtest ik weet het omdat ik een resuskindje heb, dus ik a- en hij a+ en ik daarom antiD moest hebben...
Ja door een bloedtest weet het hier van iris ook omdat ik zelf rhesus ben en ze haar bloed hebben nagekeken bij geboorte
Oh ok. Hmm nou ja dat ga ik niet zomaar doen, maar ik dacht dat het handig was om te weten voor het geval er wat gebeurt of zo. Maar dat testen ze dus niet standaard.
Misschien moet je hier even kijken.. Veelgestelde vragen: Bloedgroep / Rhesusfactor / Vaderschap Kan je er logischer wijs zo achter komen wat de bloedgroep is..
Achterkomen? Dat is nooit helemaal zeker hoor, aan de hand van de ouders! Ik weet het van Julia ook. Ik ben rhesus negatief, en zij positief. Ik moest dus inderdaad ook die prikken! Ze hebben het bij Julia uit de navelstreng gehaald net na de bevalling!
dat kom je alleen te weten als ze er speciaal op testen. en dat doen ze niet als daar geen reden voor is. je moet het dus toevallig een keer te horen zijn gekomen als speciaal op getest is. ( heb toevallig gevraagd aan de assistente of het in ons dossier stond amar hier staat het er ook niet in omdat het medisch nooit noodzakelijk is geweest nog.
je kunt zo een thuis test kopen 20 euro of zo. je kunt ook van HA vragen dat aan te vragen, maar het wordt niet vergoed door verzekering. is ook zo iets van 20 euro.
Weet je toevallig wel jou, jou ouders, je mans, en je schoonouders bloedgroepen? Daar kun je soms ook wel iets mee zien.. (als bijv niemand de factor B heeft, zal je kindje het ook niet geerfd kunnen hebben)
als jjij of je partner volgens mij a of b hebben heeft je kindje zoeizo 1 van die bloedgroepen alleen weet je niet of het negatief of postitief is
Als je A hebt, kan dat aa zijn, of ao. En als je man B heeft, kan hij bb of bo hebben. Dan heb je dus kans op ab, ao, bo en oo. Alle bloedgroepen dus. En als jullie beiden negatief zijn, is je kindje dat ook (je kunt niet doorgeven wat je niet hebt). Heeft 1 van jullie positief is het weer een kans op beide
Je kunt het wel gaan testen of iets, maar wanneer er iets gebeurt en hij/zij heeft bloed nodig zullen ze toch altijd weer gaan testen wat de bloedgroep is, dus echt meerwaarde heb je er nu niet aan.
Ik lees even mee. Ik heb a me vriend heeft b. De kans dat mijn kids dan ab. hebben is dan het grootst. Mijn ma heeft a me pa heeft o dan heb ik het o gen ook bij me dan is het bij mij ao. En zouden me kinderen dus ook, o kunnen hebben als ik het zo goed begrijp.? Van zijn ouders weet ik het niet maar bij de hindoestanen is het meetal b. Dus zal hij wel b b hebben. En erven mijn kinderen mijn ao en zijn bb. Lijkt wel een kwis hihi.
Ik sluit me geheel bij de reactie van Uhmm85 aan. Het is misschien 'leuk' om te weten, maar heeft weinig toegevoegde waarde. Al loop je met kaartjes op zak van ziekenhuizen of laboratoria waar de bloedgroep opstaat, zodra je in een ander ziekenhuis terechtkomt wordt er toch weer bloed geprikt om de bloedgroep te bepalen. Tsja, mevrouw, dat is nu eenmaal het protocol .
wat ik zo stom vond is dat ik dus ook rhesus negatief ben en dus beide bij kids werd hun bloed getest. Maar het enige wat ze vertellen is dat me dochter positief was dus moest ik een prik en me zoontje negatief is en hoefde hem dus niet.. verder vertellen ze de bloedgroep niet
Nee ok dat van rhesus negatief, dat verhaal ken ik. Dan moet je prikken als je kind positief is anders maak je antistoffen aan. Maar ik ben B positief en mijn vriend O positief. Mijn moeder ook O en mijn vader B.. Maar dan maak ik me er verder niet druk om
Hier was ik met de eerste dus a negatief en schijnbaar mijn ex positief wat Iris mijn dochtertje is ook positief Nu ben ik en mijn vriend a negatief dus zullen we ook wel een dame krijgen die A negatief is lijkt me
Mijn moeder is A, vader is B, ik ben O. Dat kan dus zeker wel! Maar mijn broer en zusje hebben dus niet meer kans om ook O te hebben, alles kan!
Mijn moeder is 0 negatief en als ik dus positief bleek te zijn zou ze een prik krijgen.. die kreeg ze toen ik geboren werd dus het is logisch dat ik positief ben toch? toen ik zwanger werd moest ik bloed laten prikken om te kijken wat mijn bloedgroep was ivm ook die prik.. wat denk je ... negatief!! 3x getest omdat ik het zo raar vond maar toch echt negatief..linde werd geboren, bloed uit navelstreng gehaald.. linde positief dus ik kreeg een prik.. ze leggen het nu uit als in de loop van de jaren zijn de onderzoeken verbeterd dus dat ik nu negatief ben zal wel kloppen.. maar wat ik bedoel te zeggen is, wat maakt het uit wat hij / zij nu is? mocht er iets zijn dan wordt het op dat moment wel getest
Staat dat niet gewoon in het cb boekje? Vroeger stond dat er wel in. Hier werd het bij ons ook bij de geboorte in het boekje van mijn zoontje geschreven.