Ik heb jullie advies nodig. Onze zoon sliep altijd heerlijk met alleen een slaapzak, maar door de warme dagen heeft hij 'm een tijdje niet gedragen en sliep hij in alleen een romper. Nu het weer wat afgekoeld is op zijn kamer gaven wij zijn slaapzak weer aan, maar dit wil hij echt niet. Dekens durf ik echt nog niet aan omdat ik hem ook vaak ondersteboven aan tref. Heb hem vanochtend in bed gelegd met zijn pyjama en sokjes en hij sliep heerlijk. Maar vroeg me ook af of dit niet slecht is? Of hebben jullie nog andere tips?
Waarom zou het slecht zijn om met sokjes te slapen? tot het warme weer sliep mijn dochter ook altijd (in een romper)in een slaapzak. Met het warme weer alleen in een romper onder een lakentje. Nu het weer wat af begint te koelen slaapt ze in een (lange) pyjama en met sokjes onder het lakentje.
Ik dacht ook altijd dat het niet erg was, maar ik heb vorig jaar hier een keer gelezen dat het dus wél slecht is: de voeten krijgen zo helemaal geen kans om te luchten als ze 24 uur per dag in sokken verstopt zitten. Dus het is wel belangrijk om ze in ieder geval 's nachts uit te laten. Anders heb je ook meer kans op zweetvoeten later (meen ik). Maar hoezo, hij wil geen slaapzak aan? Hij vindt het aantrekken neem ik aan niet leuk maar als de slaapzak eenmaal aan is zal het geen probleem meer zijn lijkt me. Je kan hem maar beter nu alweer er aan laten wennen want van de winter is alleen een pyama echt niet genoeg.
Mij is inderdaad ook altijd geleerd dat met sokken aan slapen niet goed is. Het aantrekken is geen probleem hoor, hij gaat er gewoon echt niet mee slapen.... Ik zou het fijn vinden als hij er weer gewoon mee ging slapen met zicht op de winter inderdaad, maar hoe?
Mijn meisje slaapt altijd met sokken aan. Ze is geboren met zweetvoeten en slaapt heel onrustig. Door die onrust trapt ze dekentjes af en is ze dus een slaapzakje nodig. Maar door de zweetvoetjes blijft ze aan de binnenkant van het slaapzakje hangen als ze geen sokjes aan heeft. En dan is het dus ook brullen... dus hier wel 24 uur per dag sokken aan...
Zo'n 1 delig pyama pakje met voeten is fijn voor nu. Alles bedekt en geen deken nodig. Sokjes kunnen soms knellen rond de enkels, dan kunnen ze beter uit. Zitten ze aansluitend, is 't geen probleem.