Wat kan ik verwachten van eerste aanspraak gyn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door noppi, 17 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Zoals onderwerp regel al zegt. Ik ben zwanger en heb begin mei een eerste afspraak bij gyn ivm medicijn gebruik. Ik ben dan 7 weken zwanger. Ik heb dus nul uitleg gehad en op de uitnodiging staat ook helemaal niks . Krijg je dan al een echo?
    Ik ga naar Rijnstate (de site is ook echt matig qua informatie) alleen welke weken controle maar niet wat er gebeurt... Handig he haha
    Iemand ervaring ?

2. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik denk wel dat je een echo krijgt, waarschijnlijk inwendig omdat ze het via de buik meestal nog niet zo goed kunnen zien bij 7 weken. Ze gaat je waarschijnlijk wegen, vragen stellen over je voorgeschiedenis en waarschijnlijk krijg je een bloedprik formulier om bloed te prikken. Ohja en waarschijnlijk word je bloeddruk gemeten. Dat zijn zo'n beetje de standaard dingetjes vanuit mijn ervaring.

3. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok Thx ! Wegen... Dat wordt leuk *huil*

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier nooit gewogen bij de gyn. Bij eerste afspraak ook altijd echo. Eigenlijk alle afspraken bij de gyn. Verder bloeddruk en bloedprikken en de standaard vragen mbt je gezondheid etc

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Eerste keer gyn is vergelijkbaar aan eerste keer vk. Medische geschiedenis van jou en man, bloeddruk, bloedprikken en echo. Met een beetje geluk uitwendig, bij jouw termijn zou het ook inwendig kunnen zijn. Dat ligt eraan hoe goed alles zichtbaar is. Bij mijn oudste werd ik in Rijnstate ook telkens gewogen, mijn vk doet dat ook, ik heb het idee dat het regiogebonden is.
    Ik was bij de oudste onder begeleiding van N. Aalders (er zijn twee gynaecologen met die achternaam in Rijnstate) en bij de tweede hadden we een dreigende miskraam en ben ik uiteindelijk medisch bevallen. Bij deze ivm groeiachterstand ook weer controles in het Rijnstate, nu bij prenatale diagnostiek. Ik vind ze heel fijn, een hele prettige sfeer! Komt vast helemaal goed!

Deel Deze Pagina