Bloeding 13 weken zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Linie, Jul 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linie

Linie Bekend lid

Oct 2, 2012
    903
    38
    28
    Hoi allemaal,
    Ik ben nu 13 weken zwanger van ons tweede kindje. Vorige week nog een goede echo gehad en sinds gisteren opeens flink bloedverlies:( Daarbij heb ik menstruatiepijn. Ik ben onderzocht in het ziekenhuis en gelukkig is met de baby alles goed. Maar ze hebben geen idee waar het bloedverlies vandaan komt. Gisteravond leek het wat minder, maar nu weer net zoveel helaas. Ik moet weer contact opnemen als het toe neemt, anders maandag een bel afspraak. Ik maak me echt zorgen!
    Heb endometriose, maar de gyn dacht niet dat het daardoor zou kunnen komen. Ik heb ook een voorliggende placenta, daar lees ik wel verhalen over, maar hebben ze gisteren verder ook niet genoemd.
    Herkent iemand dit?

Bij mijn zwangerschap van mijn dochtertje ben ik al met 25 weken opgenomen ivm dreigende vroeggeboorte. Mijn baarmoederhalsmond was toen veel te kort. Met bedrust en weeënremmers uiteindelijk wel gewoon voldragen gelukkig.
    Ik hoopte nu zo op een ontspannen zwangerschap! Begint het nu al al zo onzeker. Mijn baarmoederhalsmond hebben ze overigens ook opgemeten maar was nog helemaal goed gisteren.

Pff ik ben zo bang dat dit geen goed teken is!

Groetjes Linie

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als je je zorgen maakt zou ik echt weer even bellen. Heb wel ervaring met bloedingen, maar niet pas in de 13de week. Deze zwangerschap ook weer meerdere malen bloed verloren en niets gevonden waar het vandaan kan komen. Bij mij was het waarschijnlijk gewoon een hele gevoelige baarmoedermond. Placenta ligt aan de achterkant.

3. Linie

Linie Bekend lid

Oct 2, 2012
    903
    38
    28
    Oh wat vervelend meerdere keren zelfs!
    Ik durf niet meteen weer bellen, de arts zei alleen als het toeneemt. En dat is niet zo.. Hij zei ook dat het een paar dagen kan aanhouden. Ik wacht nog maar even af. Er is op deze termijn ook toch niets wat je er aan kunt doen helaas. Het vervelende is gewoon dat je er geen controle over hebt. De baby voel ik nog niet, dat zou al zoveel schelen. Bevestiging dat het daar binnen nog goed gaat. Nou ja, gisteren nog wel iig, dus daar moet ik maar op proberen te vertrouwen.
    Bedankt voor je reactie!

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Een voorliggende placenta kan bloedverlies geven.
    Je krijgt dan ook een extra inwendige echo met 32 weken om te kijken of de placenta is opgetrokken (meestal gebeurt dat wel).
    Gaan ze nog kijken hoe erg de voorliggende placenta is? Je kunt namelijk bepaalde restricties krijgen als het te erg is.

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Een voorliggende en laag liggende placenta wordt nu door elkaar gehaald. Een placenta previa is een placenta die deels of helemaal voor de bm mond ligt, en dat kan idd bloedingen geven. Een 'gewone' voorliggende placenta ( op de voorwand van de bm dus) geeft dit niet.

Ik zou zelf toch nog een keer bellen hoor. Zeker gezien je voorgeschiedenis. Hebben ze het over een cerclage gehad?

Mocht het een troost zijn, ik weet hoe je je voelt. Kindje verloren met 18.4 weken, zw daarna vanaf 14 weken harde buiken, vanaf 19 wk plat ivm pijnlijke harde buiken en voorweeen, vanaf 24 wk weeen remming.
    Deze zw ook nu alweer weken harde buiken en sinds gister slik ik weer weeen remmers. Het is zo'n eng, en machteloos gevoel!!
    Maar echt bellen meis. Daar zijn ze voor, ook al is het alleen maar ter gerust stelling.
    Neem je wel rust trouwens?

6. Linie

Linie Bekend lid

Oct 2, 2012
    903
    38
    28
    Oh dat klopt inderdaad, dat wist ik niet precies. Ik moet het anders noemen, hij ligt iig aan de voorkant, niet laag voor zover ik weet..

Maar wat heftig voor jou zeg! Heel naar:(
    Hopelijk wordt het gauw weer rustig nu.
    Ik had ook echt angst voor een nieuwe zwangerschap, maar de wens was toch groter.. En tja, rust.. heb ook een dochtertje rondlopen, dus volledig gaat niet. Maar doe op zich rustig aan nu. Als het morgen niet beter gaat zal ik inderdaad bellen.
    Voor jou ook veel sterkte!

7. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap inderdaad ook dat je niet belt, zelf heb ik dat ook niet gedaan terwijl ik toch iedere keer in de stress schoot als ik bloedverlies had. Je kan er ook niets aan doen, het is alleen zo moeilijk om zo vertrouwen te krijgen.

Moet je nog wel terug komen of heb je alleen een telefonisch gesprek? Kan me voorstellen dat het wel wat rustgevender is als je volgende week ook nog een keer een echo krijgt.

8. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wat heftig zeg, wil je heel veel succes wensen. Lijkt me erg zwaar om zo onzeker door je zwangerschap te gaan, vooral gezien je verleden.

9. Linie

Linie Bekend lid

Oct 2, 2012
    903
    38
    28
    Ik heb maandag gelukkig die belafspraak kunnen maken bij mijn eigen gynaecoloog. Zij is heel lief en begripvol, vermoed dat ik van haar nog wel een echo mag als ik dat fijn vind.

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik zou toch even een paar dagen plat proberen te gaan. Soms zie je dat een bloeding dan stopt en ook weg blijft.
    Ik heb zelf ook en dochter van 1.5 :). Idd moeilijk om rust te nemen. Wij hebben nu met ouders en schoonouders een soort rooster opgesteld, ze gaat 2 dagen naar m'n so en mijn moeder komt 1-2 dagen per week een dag hier in huis om te helpen met haar. Misschien kan je een paar dagen een beroep doen op opa's of oma's?

11. Linie

Linie Bekend lid

Oct 2, 2012
    903
    38
    28
    Goed dat je het zo geregeld hebt!
    Hier is dat helaas wat lastiger :( Mijn ouders wonen ver weg en mijn schoonmoeder werkt nog, dus lukt niet zo vaak helaas. Ik heb het voor morgen wel kunnen regelen gelukkig!

12. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    O balen zeg :(. Probeer morgen dan wel echt plat te gaan en niet van alles te gaan doen omdat je even je handen vrij hebt ;).

13. Linie

Linie Bekend lid

Oct 2, 2012
    903
    38
    28
    Hihi ja!

14. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Hoop dat het je helpt!! Lijkt me eng! Hou je ons op de hoogte?

15. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Hoe gaat het nu?

16. Linie

Linie Bekend lid

Oct 2, 2012
    903
    38
    28
    Lief dat je het vraagt!
    Bloedverlies is nu bruinverlies geworden, dus dat is positief iig. De pijn is helaas nog niet weg, onderin mijn buik ook steeds scherpe pijn. Had nog wel gebeld, tegen beter weten in;), maar moet idd afwachten en alleen weer bellen als het erger wordt. Vind het alleen zo naar dat ik niet weet hoe het daarbinnen nu gaat:(

17. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    dat je niet meer bloed lijkt me goed idd! Die buikpijn nu nog weg. Merk je verschil nu je rust neemt?

18. Linie

Linie Bekend lid

Oct 2, 2012
    903
    38
    28
    Ja als ik rustig lig/zit gaat het best goed. Zodra ik opsta meer pijn. Dus rusten it is!

19. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Jep... en dat is niet makkelijk, I know...
    maar wel voor een goed doel!

Share This Page