Even van me afschrijven! Bij de zwangerschap van m'n dochter vanaf 18-19 wk plat gelegen ivm heel veel en pijnlijke harde buiken. Toen ook vanaf 24 wk weeen remmers ( eerst indocid en daarna adalat) geslikt. Gezworen door dit traject nooit weer aan een zwangerschap te beginnen, maar toch overstag gegaan Nu 19 weken zwanger en lig weer zo goed als plat. Elke activiteit die ik doe zorgt weer voor harde buiken, die ook steeds pijnlijker worden Gister weer naar het ziekenhuis, en alweer indocid meegekregen. Pffff als hij nog maar minimaal 15 wk blijft zitten
Echt rot voor je zeg! Ik ben er ook zo bang voor, ben vorige keer vanaf 25 weken een paar weken opgenomen en daarna thuis plat de rest van de zwangerschap. Wanneer is je dochtertje uiteindelijk geboren? Lijkt me echt vreselijk, nu zelfs al met 19 weken plat dus. Ook zo moeilijk omdat je dochtertje er nu ook is, frustrerend vooral. Wel knap dat je er weer aan durfde beginnen! Duurde bij mij wat langer, dochtertje is net 4 geworden. (Maar was ook mede door nare bevalling) Hoop voor je dat het gauw rustiger wordt in je buik! Zet 'm op!
Noooo wat balen zeg! En dat terwijl je nog een kleine meid hebt rondlopen. Hoop dat de kleine nog mooi een tijd blijft zitten!
@Linie : ja irritant is het! Maar ja in 2013 een zoontje verloren met 18.4 weken dus we durven geen enkel risico te nemen. Dus alles maar even aan de kant tot de beeb er is. Vind het vooral heel oneerlijk en moeilijk tegenover mijn dochter. Ben niet de moeder die ik was en wil zijn voor haar. Deed onwijs veel met haar, naar ons paard paar keer per week, zwemmen, muziek op schoot, vaak buiten spelen en fietsen. En nu heb ik dat allemaal uitbesteedt. Best moeilijk. Zij zal zich het niet kunnen herinneren, maar ik wel Mijn dochter is met 37.4 weken geboren! Mooie termijn dus . Met 37.3 braken m'n vliezen, in die nacht is ze gehaald ( ks ivm stuitligging). Haha knap of dom vraag ik me nu wel eens af Vanaf 25 wk plat is ook geen grapje. Zw wel voldragen? @Fristi2012: jaaaa arm kind! Gelukkig heeft ze lieve opa's en oma's die het stiekem wel leuk vinden dat er nu een beroep op hen gedaan wordt . Zij passen normaal ook op als ik werk. Dus op zich veranderd er voor haar in dat opzicht weinig. Is alleen mijn eigen schuld gevoel waar ik mee moet dealen. Is niet zo makkelijk met al die hormonen Eerst de bv die ermee kapte, en nu een mama die amper voor zichzelf kan zorgen. Maar ja wel extra knuffel en boekjes tijd dus dat is wel weer fijn.
@madelein ik kan het me het gevoel heel erg goed voorstellen. Ik heb het zelfs al, nu ik veel minder kan vanwege m'n bekken. Heb zo erg het idee dat ik er niet genoeg voor m'n zoon kan zijn. Maar het is maar 140 nachtjes. Dat gaan we kunnen! En die maar vol stoppen met boekjes en knuffeltjes.
Ja, kan ik me goed voorstellen dat schuldgevoel (ook al is dat niet nodig). Ik zal dat waarschijnlijk ook wel krijgen als ik weer eerder rust zou moeten nemen. Maar een kindje van 4 kun je het iets beter uitleggen dan een kindje van 1,5... Fijn dat jullie het nu zo kunnen oplossen met opa's en oma's. 37 Weken is dan echt een supernette termijn! Hopelijk lukt dat nu ook! Ja, uiteindelijk wilde ons dochtertje niet meer komen haha! Met 41 weken geboren. De artsen vonden dat ook een groot wonder! Maar goed, uiteindelijk ook met keizersnede. Door alle rust die ik had moeten nemen was ze veel groter dan geschat en een sterrenkijker, dus na lang zwoegen en vacuüm pastte het gewoon echt niet. Maar bij de spoedsectio is mijn blaas gescheurd, was ook allemaal niet zo best, dus ook een trauma'tje van Een volgende hindernis dus Ik duim voor je!
Haha 140 nachten klinkt overzichtelijk idd! En als het er 120 zijn ben ik al heel blij dat ik zover gekomen ben . Pff ja jij had zo'n last van je bekken ja. Ook heel irritant zeg. Kan je nog wel wat of niks meer? Jij bent toch zelfde periode uitgerekend?
@Linie: wauw 41 weken! Dat is met recht een wonder ja! Balen dat je bevalling zo naar is geweest. Mag je nu weer voor een ks kiezen of heb je het daar nog niet over gehad? Niks kunnen is gewoon ruk, helemaal als er een ander kindje in beeld is. Daar doe je normaal alles voor, en dat moet je nu uitschakelen. Niet zo makkelijk
120 nachtjes zou voor jou helemaal mooi zijn idd. Daar gaan we voor! Ik ben 6 december uitgerekend. Gelukkig kan ik nog wel aardig wat, maar niet teveel op een dag. Wandelen bijvoorbeeld niet echt, terwijl ik dat twee keer per dag deed. En dingen als vaatwasser uitpakken en stofzuigen doen gewoon pijn, dus die doe ik niet. Laat staan dingen als ramen lappen. Maar gelukkig kan ik nog wel voor zoontje zorgen, maar dat is ongeveer het enige wat ik doe.
Ja daar gaan we voor . Ja wij zijn precies even ver dan. Grappig, onze kindjes zijn ook bijna even oud. Doe je nog wat met bzc? Dat schiet er nu ook bij in denk ik? Rustig aan hoor, huishouden komt wel weer.
Ik zet hem wel elke dag op het potje, in ieder geval na het slapen en voor het badderen. De laatste dagen roept hij steeds pot dus ik wil er wel weer mee bezig. Afgelopen week zeker 3 keer gepoept en regelmatig plasjes, dus ik wil er wel wat actiever mee bezig. We gaan gewoon kijken hoe ver we komen. Alles is mooi meegenomen. Gaat het bij je dochter nog goed zonder luier? Of heeft ze bij opa en oma nog wel de luier om? En idd. Huishouden komt wel weer, ooooit. Gelukkig doet m'n man veel. Heel fijn!
Ja ze raden nu ook een keizersnede aan. Het mag gewoon geen spoedsectio meer worden omdat ze nu goed voorbereid te werk willen gaan op welke plek ze moeten snijden zeg maar. Vanwege endometriose bleken mijn baarmoeder en blaas met elkaar verkleefd tijdens de sectio, door de spoed is dat fout gegaan. Hoe jammer ik het ook vind (ik heb het heel erg als falen gevoeld die ks), ik denk dat ik daar nu wel echt het beste voor kan kiezen. Hoe is dat bij jou?
Hey meis, sterkte!! Hier in het zelfde schuitje. Al vanaf week 17 plat met weeënremming, proluton en een cerclage. Ik moer aan de weeënremming blijven anders gaat t mis. Ik lig vaak met mijn benen omhoog dan weet ik igg zeker dat hij er niet zo maar uitkan. Sterkte!! Je zit nu in de spannende weken. Ik vond ze echt vreselijk.. nu ik 28 weken Ben, is mijn hoofd is rustiger.
Hey meis, sterkte!! Hier in het zelfde schuitje. Al vanaf week 17 plat met weeënremming, proluton en een cerclage. Ik moer aan de weeënremming blijven anders gaat t mis. Ik lig vaak met mijn benen omhoog dan weet ik igg zeker dat hij er niet zo maar uitkan. Sterkte!! Je zit nu in de spannende weken. Ik vond ze echt vreselijk.. nu ik 28 weken Ben, is mijn hoofd is rustiger.
Pfoeh, klinkt inderdaad waardeloos zo lang plat liggen. Sterkte ermee, gelukkig is het voor een goed doel. Ik duim voor je mee dat je kleintje nog een mooi tijdje blijft zitten.
Oei ja dan moet je dat risico niet willen nemen. Het is zeker geen falen meis! Maar ja als je gevoel dat zegt is dat lastig natuurlijk. Maar jullie veiligheid staat voorop! Hier is het nog niet ter sprake gekomen. Ik kies denk ik wel voor een ks als ik die keus krijg. Ik heb namelijk bij de geboorte van ons zootje een fluxus gehad, en tijdens het weghalen van de placenta bij de ks zei de arts dat het maar goed was dat ik op ok lag. Dus wil dat risico eigenlijk niet lopen.
Oh bah! Lijkt me idd heerlijk weer de 26 wk voorbij te zijn. Cerclage is hier geen optie vanwege de vele harde buiken en gbs infecties. Ik spuit idd ook proluton. Welke weeenremmers slik jij? Ook indocid? Vind het rot spul! @chantal: dank! Dat hopen wij ook!
Wat apart. Ik heb heeel veel harde buiken en gelukkig wel een cerclage. Mis in combinatie met die gbs dat ze t afraden. Heb ook een aantal weken funneling gehad door de harde buiken, maar gelukkig zit hij er nog in. Ik heb week 13-15 indocit gebruikt toen ding t dus bijna mis en had een vaginale infectie. Dat is gelukkig plat gegooid. Maar moet jij indocit slikken? Ik moest het rectaal inbrengen. Ik krijg nu adalat omdat ze zeggen dat indocit schadelijk kan zijn na 16 weken?? Ieder ziekenhuis heeft vast ze eigen regeltjes. Ze zien indocit echt als laatste redmiddel. Wat doe je nog zoal op een dag? Ik vind t echt heel zwaar en vooral geestelijk. Kan niks meer met me kindjes doen gelukkig nog 9 weken en dan zijn we er vanaf. Ook al ben ik er klaar mee ik hoop dat ik nu eindelijk eens de 37 weken ga halen
Dat is wel vreemd idd want de nvog raadt cerclage af icm onrustige bm. Maar als je goed in de gaten gehouden wordt zal het geen probleem zijn. Wij zijn ons kindje verloren door een gbs infectie, die via m'n blaas in de placenta gekomen is. Dus niet vanwege cervix insufficiëntie. De hele zw van m'n dochter deden de harde buiken gelukkig niks op m'n cervix, dus hopelijk is dat nu ook zo. Indocid wordt juist het eerste en laatste trimester afgeraden, na 28 wk mag je dat niet meer slikken ivm te veel bijwerkingen bij het kindje. Voor 16 weken is volgens mij ook afgeraden. In het tweede trimester is het het meest veilig om te gebruiken, maar ng steeds idd alleen als het niet anders kan. Het is er idd ook in zetpillen, ik mocht kiezen wat ik wilde gebruiken. Adalat heb ik tijdens de zw van m'n dochter idd ook geslikt vanaf 28 wk. Het is idd niet zo grappig. Ik vind het ook het meest naar dat ik niks met m'n dochtertje kan doen. Gelukkig is zij heel makkelijk en kan zichzelf goed vermaken.
Oh wat lijkt mij dat ongelooflijk zwaar zeg. Wat balen dat de proluton dus niks voor je lijkt te doen. Sterkte! Ook ik duim voor jullie dat de baby tot 37 weken blijft zitten. En die schuldgevoelens kan ik mij heel goed voorstellen hoor. Maar jullie dochtertje krijgt er straks ook iets heel moois voor terug! En fijn dat er lieve opa's en oma's zijn die jullie helpen.