Weinig klzchten enkel pijnlijke stoelgang bij MS. Toch endometriose?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Snoopy90, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy90

Snoopy90 Actief lid

27 mei 2016
    214
    3
    18
    Hallo, ik ben nu al een jaar geleden gestopt met de pil. Mijn cyclussen kwamen moeilijk op gang en de gyn stelde luie eierstokken vast waardoor ik begonnen ben met clomid. De eerste keer sloeg hij goed aan. Tweede keer niet. De derde keer wel en nu zit ik aan mijn 4de keer maar nu voel ik eigenlijk weinig bijwerkingen ervan wat ik anders wel had dus ik vrees voor deze keer dat hij niet aanslaat. Maar ik had een afspraak gemaakt in fertiliteitscentrum zodat ik beter opgevolgd werd. We hebben nu maandag een gesprek en bespreking van de resultaten van mijn man. We hadden een staal van hem moeten binnen brengen. Maar tijdens laatste bezoek sprak de arts van als het deze cyclus niet was gelukt een kijkoperatie te doen voor te kijken als ik endometriose zou hebben want ze twijfelde.. En dat blijft nu zo door mijn hoofd spoken.. Ik heb geen pijnlijke menstruatie.. Enkel pijnlijke stoelgang tijdens mijn maandstonden en voor de rest kan ik zowiezo altijd moeilijk naar het toilet. Maar ze heeft me echt doen piekeren.. Mijn zus heeft heel fel endometriose dus de schrik zit er in.. Iemand nog weinig tot geen klachten en toch endometriose vastgesteld???

2. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hai Snoopy, beetje laat maar heb je post niet eerder gezien.. ;)

Ik heb niv.4 endometriose en heb er (tot een aantal jaar terug) weinig tot geen last van gehad qua pijn. Het kan dus wel.

Ik hoop voor jou natuurlijk dat je het niet hebt :)

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Aangezien het berichtje nu naar boven komt, reageer ik ook even...

Mijn arts noemde me ook geen typische endo-patiente... Na een jaar vruchteloos proberen hadden wij een zaadonderzoek laten doen en dat was minder goed, maar nog net onder het gemiddelde. Mijn eigen gyn maakte zich geen zorgen en vond dat ik nog tijd genoeg had (ik was nog jong) om zwanger te worden. Hij had mijn cyclus opgevolgd en alles leek prima in orde, mooie eisprong, regelmatige cyclus etc.

Omdat ik vond dat er toch iets niet klopte ben ik verder gegaan naar een fertiliteitsarts. Daar onderzochten ze eerst mijn vriend; opnieuw een lager dan gemiddeld zaadonderzoek, maar niet extreem slecht en voor de rest alles in orde.

Dan zijn ze bij mij gaan kijken en bij de eerste echo zagen ze al meteen dat ik een chocoladecyste op mijn eierstokken had. Bedoeling was eigenlijk om een foam te doen en te kijken of mijn eileiders doorgankelijk waren, maar ook daar was dat aan één kant niet goed doorgankelijk. Ik herinner me nog levendig dat zelfs mijn eigen arts schrok, ze had dit niet verwacht omdat ik geen last had...

Omdat ze tijdens de foam een aantal dingen ontdekt hadden, moest ik ook een laparascopie ondergaan; vooral om de endometriose weg te nemen.

Nu moet ik zeggen dat ik voordien mijn klachten nooit aan de endometriose had gelinkt, maar na mijn operatie (toen alles verwijderd en schoon was) merkte ik toch dat een aantal dingen veranderd waren.

Voor de operatie had ik telkens héél korte menstruaties met vooral bruinverlies en weinig rood bloedverlies; ze duurden 1-2 dagen maximum. Na de operatie kreeg ik telkens een mooie rode bloeding van 4-5 dagen (zonder bruinverlies!).

Tijdens mijn menstruatie kon ik voordien nooit een grote boodschap doen, gewoon omdat het zoveel pijn deed in mijn buik, alles leek 1 kramp. Na de operatie is dat fel verbeterd en kan ik wel naar het toilet gaan.

Voor de operatie had ik tenslotte gedurende zo goed als mijn hele cyclus regelmatig last van zeurende buikpijn. Nu heb ik dat enkel nog tijdens mijn menstruatie en rondom mijn eisprong. Voordien duurde ht vaak van de eerste menstruatiedag tot na de eisprong.

Ik weet niet of je er veel aan hebt; maar die klacht van niet naar het toilet kunnen gaan tijdens de menstruatie komt wel bij veel mensen voor die endometriose hebben.
    Ben je ondertussen al wat wijzer? Hopelijk ben je ondertussen gewoon al helemaal zwanger!

Deel Deze Pagina