hoeveel rondes IUI met goed zaad

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MariaP86, Feb 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Hallo allemaal,

Mijn verhaal: in mei 2013 te horen gekregen dat ik PCOS heb en in augustus 2013 gestart met clomid.
    2 x 50 mg, 2x 100 mg en 1 keer 150 mg.
    Alle rondes een goeie eisprong, maar niet zwanger.
    In januari overgegaan op Puregon maar ook die ronde niet zwanger.
    Nu heb ik deze maand mijn eerste IUI poging gehad en zit nu in de wachtweken.
    Mijn man heeft goed zaad, zeer goed zelfs. Bij de IUI poging werden 84 miljoen goeie zwemmers terug geplaatst.
    De dokter wil dit 6 keer proberen om daarna over te gaan op IVF (wat mij enorm angstig maakt, omdat het voelt als aftellen naar IVF).
    Het is heel frustrerend om wel steeds een eisprong te hebben, maar niet zwanger te blijken.
    Het brengt veel onzekerheid met zich mee.
    Daarom heb ik oppeppende verhalen nodig wat betreft de IUI.
    Mijn vraag, welke vrouwen die ongeveer in dezelfde situatie als ik zitten zijn er zwanger geraakt door IUI? En na hoeveel keer?

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Een goede kennis is met de laatste IUI ronde zwanger geworden. ze had al intake gehad voor IVF, maar was dus gelukkig niet meer nodig.
    Bij de eerste is ze geloof ik in ronde 3 ergens met IUI zwanger geworden.

3. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Afgelopen maandag heb ik mijn 5e IUI gehad. Na de 2e ben ik zwanger geraakt, alleen ging dit na 8 weken mis. Dat het mis is gegaan is niet te wijten aan de IUI, het is gewoon een natuurlijk proces geweest.

Waarom ben je bang voor IVF als ik vragen mag?

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Hoi Pascale heb jij ook PCOS?
    Ik ben niet zozeer bang voor IVF, ik ben er meer angstig voor dat het nooit gaat lukken.
    Mocht het tot IVF komen dan zal dat echt wel slikken zijn, maar goed dan moet dat maar.

5. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Ik ben de 4e, 7e en 8e keer zwanger geraakt!

6. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Ze hebben in het ziekenhuis inderdaad gezegd dat ik PCOS heb.

Na mijn miskraam hebben ze ook gezegd dat ik opnieuw 6x IUI krijg, dus ik ben weer opnieuw begonnen met IUI's te tellen.. Maar hopelijk is het na deze helemaal klaar :)

Succes in ieder geval en hou ons op de hoogte (als je wil uiteraard)

7. Pascale

Pascale Actief lid

Jan 20, 2013
    199
    0
    16
    Female
    Roosendaal
    Gefeliciteerd Lelie28! Genieten maar :D

8. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Wauw super zeg! Gefeliciteerd!!

Mijn dokter heeft gezegd als na 6 rondes IUI er nog steeds geen resultaat is dan gaan we over op IVF want na 6 keer geen resultaat dan komt er ook geen resultaat. *slik*
    Maar misschien bedoelt hij het ook zo. Dat stel dat er helaas een mk tussen zit dat je opnieuw mag tellen ofzo?

Mijn nod is 1 maart. Ik hou jullie zeker op de hoogte of het is gelukt of niet! :)

9. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Dank je meiden! Hopelijk blijft deze wel plakken ;).

Bij ons gingen ze ook na de miskramen weer opnieuw tellen, vandaar dat ik meer dan 6 pogingen heb gehad.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    @Lelie; we duimen dat deze blijft plakken!

@MariaP86; het is erg lastig om aan de hand van succesverhalen te bepalen of je binnen die 6 keer succes zal hebben. Als je man goed zaad heeft, is dat heel goed! Het verschilt per stel en per poging zo erg dat er niks zinnigs over te verwachten is. Helaas :(

Houdt je wel vast aan het positieve; goed zaad is ECHT heel fijn, dat scheelt zoveel!

Veel succes!

11. Flo72

Flo72 Bekend lid

Apr 9, 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    IUI krijg je vergoed tot je 43e. In zhuizen zeggen dat het 6 of 9 keer is, dat is niet zo, kijk maar in de verzekering voorwaarden.
    Mij is ook voorgehouden dat je na 9x geen resultaat meer zal krijgen, prompt bij de 10e zwanger, helaas mk. In Belgie kijken ze heel anders hier tegenaan. Hoop dat je snel zwanger bent!! succes

12. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Ik zou nog laten weten of ik zwanger was en dat ben ik :D

13. Ilse88

Ilse88 Actief lid

May 14, 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    super!! dikke proficiat!

14. yaya1988

yaya1988 Actief lid

May 15, 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!! Ik begin deze ronde ook met IUI, in welke ronde ben je zwanger geraakt?

Share This Page