Dit is mijn vijfde zwnagerschap en alle zwangerschappen heb ik last gehad van mijn bekken, maar toch twijfel ik nu of het gewoon toeval is of dat het toch het begin is van bekkenpijn. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik erg last van mijn lies had na veel lopen/staan en tillen. Dat trok na een nacht slapen meestal wel weg of was zo danig dat het wat zeurde, maar goed te doen. Nu heb ik vrijdag met de kinderen in de speeltuin gespeeld en weer precies dezelfde pijn, net alsof er een spier verrekt is in mijn lies en het straalt door naar mijn onderrug. Gisteren gewerkt en veel gelopen en getild en gebukt en heb het nu weer, alleen wil het nu nog niet over, terwijl het anders toch echt wel weg is na een nacht slapen. Als het heel erg is kan ik ook niet normaal op mijn been staan en ik kan niet normaal draaien met staan dat gaat echt strompelend. Soms lijkt het wat af te zakken, maar even later komt het weer terug en kan ik weer niet normaal lopen. Zou het kunnen dat het gewoon overbelast is of dat het toch weer het begin is van bekkenpijn? Is het verstandig om zo en zo nu al te gaan kijken voor eventuele bekkentherapie?
hoi als je nu al last hebt zou ik inderdaad een afspraak maken bij een bekkenfysiotherapeut. Meestal zijn een paar bezoekjes voldoende, dat je net wat tips hebt om te bewegen, te staan, hoe je moet tillen en het best kunt zitten en dergelijke. Mirjam