Hey iedereen, Even een vraagje... Dit is nu de 3 keer dat ik roos/wit - helder roze/rode afscheiding heb, ongeveer 7-10 dagen na mijn eisprong. Deze keer heb ik er ook echt buikkrampen bij. Kan dit door de pregnyl komen? Ik hoor hier en daar iets over innestelingsbloed. Maar de vorige 2 keer werd ik ook gewoon ongesteld En indien het innestelingsbloed zou zijn, is het dan normaal dat dit echt dagen aanhoudt? En gepaard gaat met krampen? Zou dat dan willen zeggen dat de innesteling telkens fout loopt? Kunnen ze dat zien? Of testen? Ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, maar dit is echt frustrerend
Tsja, zeker weten doe je het niet en dan wordt het speculeren. Het kan met de innesteling te maken hebben, waarnaar blijkt dat (de vorige keren) het embryootje niet goed genoeg is en dus weer wordt afgevoerd met menstruatie. Klinkt heel vervelend zo, sorry daarvoor. Het is natuurlijk maar een theorie maar dan is er natuurlijk ook de kans dat het weer innesteling is en het embryootje wel blijft zitten. Onzeker blijft het, en dat is niet leuk. Veel succes en geluk
Dank je voor je reactie. Ja er bestaat geen eenduidig antwoord op mijn vraag. Ik vroeg me gewoon af of daar iets aan te doen valt? Maar jij vermoed dus toch innestelingsbloed? En niet een soort spotting door de hormonen?
Het kan een vroege menstruatie zijn, helaas. Ik zou het wel even aangeven bij de gyn. Misschien heb je aanvullende medicatie nodig om je luteale fase te verlengen. Als je op dag 7-10 al rood bloedverlies hebt, is je fase eigenlijk te kort. Een innestelingsbloeding komt niet zo vaak voor. En het houdt geen dagen aan, gepaard met krampen. Maar goed, je weet het nooit. Wie weet is het wel een innesteling. Er valt niet zoveel van te zeggen. Je kunt niet onderzoeken of er wel of geen innesteling plaatsvindt en of het daar fout gaat. Je kunt het niet op een echo zien en je kunt het niet in je bloed meten. Succes!
Ik ga het zeker meegeven, maar als deze ronde niets wordt (en dat lijkt wel zo te zijn), gaan we een ronde stoppen. Even op vakantie, en ik neem die spuitjes echt niet mee. Heb ook wel nood aan even rust, gezien ik heel fel reageer op die hormonen... Ik dacht dat de duurtijd van de fase na je eisprong bijna vast lag? Maar deze kan dan ook schommelen? Ik heb een enorm onregelmatige cyclus, maar zonder hormonen was het wel zo dat de periode na de eisprong zeker 14 dagen duurde. Zonder dat ik eerder bloed verloor. En de keren zoals nu, wanneer ik eerder bloed heb, komen die toch pas volledig door rond 14 DPO. (dan zie je duidelijk het verschil in kleur bloed, hoeveelheid en duidelijk meer pijn want dan moet ik een pijnstiller nemen, terwijl dit nu absoluut nog niet nodig is)
Ik heb met de hormonen (menopur, puregon) helaas ook een korte lutuale fase. Het begint meestal op dag 8/9/10 met een mini beetje bloed en dat wordt dan binnen 1/2/3 dagen een menstruatie. Ik heb dit 4 rondes gehad, mijn progesteron level is gecontroleerd op dag 7 en die was perfect. Toch anderhalve dag erna bloed.. Ik heb nu utrogestan in een hele lage dosis (200mg per dag) en hopen dat de lutuale fase nu langer is, anders denk ik een hogere dosis. De eerste keren dacht ik trouwens ook dat het een innestelingsbloeding was, maar toen dit 2 keer geen innestelingsbloeding was heb ik me de 2 keren daarna maar geen illusies meer gemaakt..
Yep... Daar had ik dus ook al schrik voor... Zal hier ook wel zo zijn Ik zal het na mijn pauze meegeven aan de gyne. Nu ga ik echt eens een ronde aan niets proberen denken, ik heb het eventjes allemaal gehad. (tot ziekenhuis toe van die clomid) Zeker ook omdat mijn cyclus nog altijd even lang is met de hormonen. Hij ligt nog altijd rond de 40 dagen of meer. En hogere dosissen reageer ik dan direct weer enorm slecht op. (in de zin van echt heel veel bijwerkingen) Zucht, ik had (net zoals iedereen hier) toch wel graag gehad dat het gewoon vanzelf kon gaan Trouwens, bewonderenswaardig, als ik je traject zie. Ik had mij er wellicht al lang bij neergelegd in jouw situatie. En dan zou ik nog durven klagen, shame on me
Ik had met Menopur altijd meer dan 3 follikels, soms wel 6. Toen overgestapt op Puregon (dit is zooo perfect te reguleren op zelfs 8 EH af!) en met puregon nu een keer 1 follikel en een keer 2 follikels gehad en een keer 2 follikels maar randje 3. Ik heb al een paar keer gehad dat ik er helemaal doorheen zat maar als ik kijk waar we anderhalf jaar geleden stonden en waar we nu staan dan hebben we wel echt vooruitgang gemaakt. Met Menopur had ik de dosis 112,5 geen reactie en 150 overstimulatie van soms wel 6 follikels dus. Tussenin zit er niets met Menopur. Met Puregon kun je bijv 100, 108, 116, 125 etc. Dus ook geen minimum van 75 eh met menopur in jouw geval maar 25 eh is ook mogelijk! En 32 etc etc. Met menopur had ik ook veel bijwerkingen en met puregon weinig! Maar een pauze is fijn! Ik heb verplichte pauzes gehad vanwege cystes en hoewel ik dat verschrikkelijk vond was dat wel heel goed voor me. Even wat anders, even jezelf herpakken!
Je luteale fase ligt niet vast. Hij kan variëren van 10-18 dagen. Dit is voor elke vrouw verschillend en je fase kan ook nog eens per cyclus anders zijn. Maar helaas is het bij sommige vrouwen zo dat de fase te kort is, bijvoorbeeld doordat je progesteron niet goed opgebouwd wordt. Of als je net aan de hormoonmedicatie zit of een behandeling gedaan hebt, moet je lichaam soms eerst even wennen. En dat kan wel eens in een (te) korte luteale fase resulteren. Als je luteale fase te kort is (beneden de 10 dagen), dan word je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken, waardoor de innesteling niet of moeilijker gaat. Dus ik zou het wel melden aan de gyn, zodat je de volgende keer eventueel aanvullende medicatie kunt krijgen. Het maakt niet uit dat je menstruatie pas twee weken na je eisprong doorbreekt. Als je daarvoor al rode spotting hebt, dan begin je op dat moment te tellen. Bloedverlies duidt op het feit dat je baarmoederslijmvlies al aan het afbreken is. Als je niet goed op Clomid reageert, dan zijn hormoon-injecties inderdaad wel een optie. Het spuiten valt echt reuze mee. Ik had zoveel bijwerkingen van de Clomid en zo'n slechte reactie, dat ik achteraf gewild had dat ik veel eerder met de injecties was begonnen. Die sloegen zoveel beter aan en ik had minder last van bijwerkingen. Dus je zou het kunnen voorstellen, als je het ziet zitten. Succes met alles!
Mijn gyns zeggen beide iets anders over het moment waarop je begint te tellen. De ene gyn zegt dat je pas van menstruatie kunt praten als het echt goed los is, ze kwamen bij mij telkens dan op een lutuale fase uit van 10 tot 12 dagen. Maar de andere gyn zei wel tellen bij het eerste bloed en dat is hier 8.5 tot 9 dagen ongeveer.. Lastig al die verschillende meningen! Maar ben het wel eens dat de eerste spotting toch al een teken is dat t wordt afgebroken!
Ik heb deze ronde al menopur gespoten ipv clomid. Ik had op clomid zo'n hevige bijwerkingen dat ik op de spoeddienst terecht was gekomen. Ze hadden dus weinig opties dan overschakelen op inspuitingen. Die bijwerkingen waren minder, maar ik ben toch nog goed ziek geweest. Daarom een cyclus pauze. Krijg je veel bijwerkingen van de hormonen die je luteale fase moeten verlengen? Ik reageer dus echt super gevoelig, terwijl lage dosissen dan amper werken. (Cyclus met clomid + menopur samen zit nu vandaag op 45 dagen, en ik had één ei door de menopur, bij clomid daalden de waarden) Ja klink mij logisch dat bloed niet goed is... De buikpijn en het bloed zijn nu weer even gestopt. Is nu al 2 dagen terug witverlies met een veegje bruin. @catmommy, ja de mijne ook. Ik moet als dag 1 rekenen wanneer ik echt donker bloed zie.
Extra progesteron zorgt vaak wel voor wat klachten. Als je bijvoorbeeld de Utrogestanbolletjes neemt kun je wat misselijk zijn, het warm/koud hebben, beter ruiken, enz. Dus typische zwangerschapskwaaltjes. Je kunt ook extra Pregnyl spuiten, bijvoorbeeld 1500 IE op dag 5, 7 en 9 na de eisprong. Dezelfde soort bijwerkingen, maar dan zit je niet met het geklieder en de afscheiding van de bolletjes.