Twee kindjes 1 kloppend hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Labrador28, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Labrador28

10 nov 2015
    5
    0
    1
    Zoals de titel al zegt hebben we een echo gehad waarop twee kindjes te zien zijn maar eentje had maar hartactiviteit. Ze waren wel ongeveer even groot. Volgens de meting van de echo was ik op dat moment 6w5d. Een week vroeger dan de cyclus berekening. In eerste instantie zagen wij zelf maar 1 kindje met een kloppend hartje. De echoscopiste zei toen opeens dat ernaast ook nog een kindje lag, maar het was niet heel goed te zien (inwendige echo). Ze lagen onderin de baarmoeder. Wel was er bij de ene een duidelijk kloppend hartje en zag je bij de ander niks... Mijn misselijkheid is sinds die week ook een stuk minder geworden, terwijl die eigenlijk nog zou moeten pieken.
    Ik weet dat het alle kanten op kan gaan maar ik hoor graag ervaringsverhalen van anderen... We hebben deze week opnieuw een echo om te kijken of het beter te zien is.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Het kan zijn dat een van de twee zich niet goed heeft ontwikkeld en de ander het gewoon goed doet hoor!
    Spannend, je kunt weinig anders dan afwachten.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vanishing twins. Google maar eens. Komt regelmatig voor. Door de vroege echo's wordt dit nu vaker opgemerkt maar ging voorheen voorbij zonder dat jr t wist.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Klinkt inderdaad als een vanishing twin. Op deze vroege termijn zijn er altijd nog risico's, maar die zijn niet hoger ivm het andere vruchtje. Het vruchtje zonder hartslag zal waarschijnlijk bij een volgende echo nauwelijks terug te zien zijn. Onze tweede zoon had ook een vanishing twin, omdat ik veel bloedverlies had en ze ook de placenta deelden, zijn we extra in de gaten gehouden. Uiteindelijk hebben we een gezonde zoon gekregen.
    Succes, het blijft wel even spannend.

5. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad. Eerste echo een week terug gezet, bleek 7 weken te zijn ipv 8 weken. 1 kloppend hartje te zien en 1 hartje klopte niet. De echo erna was het 2e vruchtzakje al niet meer te zien. Heb er verder niks van gemerkt. X

6. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Schijnt inderdaad veel voor te komen..!! Maar wil niet zeggen dat het met het andere kindje niet goed gaat. Soms hoor je ook nog weleens dat bij de volgende echo toch twee hartjes kloppen, maar je zou bij jouw termijn dan verwachten dat je het nu al zou kunnen zien. Weet je of ze in één vruchtzakje zaten of allebei helemaal apart?

7. Labrador28

10 nov 2015
    5
    0
    1
    Ze kon het niet zo goed zien maar omdat ze zo tegen elkaar aan lagen had ze het vermoeden dat ze dezelfde vruchtzak delen...

8. laziza

laziza Lid

9 apr 2016
    13
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik had 2 vruchtzakjes naast elkaar even groot. Eentje was leeg en andere met kloppend hartje, een week later zat de ander er toch in en ben nu bijna 37 weken zwanger van een tweeling. Ik was toen 6.3 weken zwanger.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij mijn 2e zwangerschap ook 2 vruchtzakjes. Helaas ern ma geworden maar dat had een andere oorzaak.

10. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik heb ooit iets soortgelijks gehad. Bij die termijn kan het bij jullie nog alle kanten op gaan. De andere kan een paar dagen achter lopen, en volgende keer dus misschien wel 2 kloppende hartjes...
    Til niet te zwaar aan verdwijnende klachten. De hele zwangerschap door verandert dat. Zelfs mijn cupmaat schommelt.

Deel Deze Pagina