Hallo. Momenteel ben ik 4 weken zwanger, echter heb ik al 5 dagen last van lichtbruin/rose en soms een heel klein beetje rood bloedverlies. Meestal word het tegen het eind van de dag iets erger. Verder heb ik af en toe last van buikkrampjes. Gisteren was er op de echo nog niet veel te zien,alleen wat verdikt baarmoederslijm. Moet ik er maar vanuit gaan dat het mis is, of gaan zwangerschappen ook welleens goed ondanks lichte bloedingen in de eerste weken?
Hoi trussdemier1981, het kan nog alle kanten uit. Licht bloedverlies in het eerste trimester komt heel regelmatig voor en de meeste zwangerschappen zijn dan toch nog goed. Op een echo bij 4 weken kun je ook echt nog helemaal niets zien of niets nuttigs zeggen. Zo'n echo heeft feitelijk geen meerwaarde. Zeker niet om iets te zeggen over wel of geen vitale zwangerschap. Het blijft helaas afwachten tot de volgende echo, dus fingers crossed! Groetjes Brigitte
Hallo. Bedankt voor je antwoord. Inmiddels heb ik bij 5 weken en 1 dag weer een echo(uitwendig) gehad en het zag er goed uit. Het vruchtzakje was duidelijk te zien en de verloskundige dacht zelfs iets van het vruchtje te zien maar dat kon ze nog niet goed zien. Op 13 april krijg ik weer een echo, dus ik moet nog even gedult hebben. Is het trouwens normaal om met 5+1 alleen een vruchtzakje te zien met een uitwendige echo?
Even een update. Gisteren een echo gehad, en we hebben het hartje stevig zien kloppen. Een hele opluchting. Nu hopen dat het goed blijft gaan, maar ik ben al een stuk rustiger.