hCG-waarden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CherryCookie, 15 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryCookie

CherryCookie Nieuw lid

15 jan 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedemiddag allemaal,

Ik ben sinds kort zwanger, ik zou nu ongeveer 7 weken moeten zijn.
    Volgende donderdag heb ik mijn eerste echo.

Vorige week heb ik een bloedname bij de huisarts gehad en nu vraag ik me af of mijn hCG waarden goed zitten en hoeveel jullie hCG ongeveer was in deze periode (volgens mijn laaste regels zou ik bij de bloedname 6 weken en 3 of 4 dagen geweest zijn)

Ik maak me namelijk lichte zorgen omdat ik eerder last had van hoofdpijn, bepaalde geuren, mijn borsten stonden haast op springen, meer honger en wat meer vermoeidheid. Maar dit is nu allemaal niet meer het geval.
    Momenteel heb ik enkel nog wat vermoeidheid, lichte gevoeligheid en zwelling van de borsten en iedere dag krampen, verder niets. ik weet dat dit normaal kan zijn maar toch baart het mij zorgen om een eventuele miskraam.

Ook had ik eerst dye stealer bij mijn zwangerschapstesten en dit is nu niet meer het geval. Wel nog steeds positief, mischien zelfs nog een iets donkerdere test als controle streep maar hij is wel duidelijk lichter. Ik weet dat ik eigenlijk niet meer zou mogen testen, maar dit was de laatste en ik maakte mezelf echt zorgen.

Ook begrijp ik mijn hCG waarden niet echt. Op mijn papier staat U/L ipv IU/L, hoe zet ik deze cijfers om of is dit gewoon hetzelfde?

Kunnen jullie even meekijken?

https://www.zwangerschapspagina.nl/media/albums/hcg.262/

2. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Hee,

Je waarde zit gewoon helemaal goed op wat je verwacht. De eenheid is gewoon hetzelfde units (U) of international units (IU) :) Je kunt echter niet zeggen lver het verloop van de zwangerschap met maar 1 getal, pas als je meerdere keren prikt kun je zien of de oploog goed is of dat het naar beneden loop.

Zoals je zelf al zegt kwaaltjes komen en gaan, dus daar kun je ook niet echt wen pijl op trekken. Hoe lastig ook, probeer te vertrouwen op je lichaam en als je geen krampen of bloed krijgt, zit het gewoon goed.

3. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Je waarden zien er goed uit voor de duur dat je zwanger zou moeten zijn, dus daarover zou ik geen zorgen maken.

Wat betreft testen: Ook ik testte de tweede en derde keer lichter dan mijn eerste keer, beduidend donkerder dan de teststreep. Maar dat komt door het hookeffect. Op een gegeven moment is je HCG zó hoog dat je test dat niet meer aankan.

En de kwaaltjes komen en gaan inderdaad. Dat hoeft niks te betekenen, maar ik kan me wel voorstellen dat dat ook wel onzekerheid oproept. Het enige zekere is de echo die je donderdag hebt, want dan weet je écht meer rondom je kleine uk. :)

Deel Deze Pagina