Clomid tijdens of net na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cheriseken, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in september een miskraam gehad en sindsdien ben ik nog niet ongesteld geweest.
    Heb dan vorige week (op verzoek van de gyn) mijn bloed laten testen. Op basis van deze waarden kon ze uitmaken dat mijn eierstokken niet zouden werken (progesteron was superlaag). Nu zat er wel een verschil in tijd tussen diagnose van de gyn en bloedtest (week).

ik mocht van de gyn meteen beginnen met clomid, moest niet meer wachten (dus dat zou zijn dag 66 van de cyclus). Nu deze week had ik ergens ook het gevoel dat mijn eisprong in de buurt was, natuurlijk totaal geen zekerheid maar toch. Vanmorgen opnieuw temperatuur gemeten en die is terug 0,2 graden gestegen. Als ik in FF morgen de zelfde temp ingeef, zou mijn eisprong geweest zijn.
    Nu vroeg ik mij af kan dat gevolgen hebben dat ik nu met die clomid begonnen ben, terwijl mijn eisprong nu mss toch gebeurd is ?

Heb er allemaal niet zo veel verstand van, dus kan evengoed zijn dat er ook geen eisprong is geweest en dat die stijging mss een gevolg is van dat clomidpilleke (heb gisteren mijn 1ste pilletje genomen).
    Iemand hier ervaring mee ?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Schijnt idd dat je temp iets kan stijgen door clomid. Vind het alleen wel vreemd dat je niet eerst een kuur provera ofzo hebt gekregen om je ongi op te wekken. Clomid mag je namelijk absoluut niet slikken als je zwanger bent, dus lijkt me niet zo handig als je je eisprong al hebt gehad.

3. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    FF geeft dus aan dat er een eisprong is geweest. Alleen is het nu door de eisprong of door de clomid die temperatuurstijging ?

Ik ben clomid blijven nemen, want je mag blijkbaar best niet op eigen initiatief ermee stoppen. En uiteindelijk heeft mijn gyn wel mijn bloedwaarden gezien... En zo int weekend krijg ik moeilijk iemand aan de lijn om dat te bekijken.

Hoop alleen dat het toch niet te veel kwaad kwna moest het toch een eisprong zijn.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Sorry maar wat een rare gyn clomid mag je pas slikken als je een menstr heb gehad je moet op dag 3 beginnen en dan 5dagen op dag 14 moeten ze een echo van je follikels maken om te kijken of er een eitje groeit. Je bloedwaarden kunnen ze nog niks van zeggen natuurlijk omdat progesteron dag 4 of5 na eisprong pas zichtbaar is. De gyn had je dus eerst provera moeten geven, om de ongi op te wekken. En stoppen met clomïd kan altijd zit geen risico aan vast

5. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn gyn zal wel weten wat ze doet hé. Normaal moet je idd wachten tot je MS komt, en pas daarna beginnen.
    Maar bij mij ligt alles stil, en vandaar mag ik er nu al mee beginnen. Kan anders nog lang duren tegen dat de MS er komen, (langste cyclus die ik al heb gehad is 9 maanden...)

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Vind het ook een raar verhaal. Clomid mag pas na een menstruatie en er zijn middelen om een menstruatie op te wekken... Zou even een second opinion overwegen....

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier inderdaad ook altijd Clomid aan het begin van een nieuwe cyclus, nooit middenin. Als je niet op het juiste moment begint, heeft het geen enkel effect. Het juiste moment is op cyclusdag 3, 4 of 5. Hier dus altijd eerst een Primolut-kuur om een menstruatie op te wekken en daarna beginnen met de hormoonmedicatie.

Hormoonmedicatie zoals Clomid kan inderdaad je temperatuur beinvloeden. Tempen tijdens hormoongebruik is niet betrouwbaar.

8. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik ben nu aan m'n 2e ronde clomid bezig, na eerste ronde heb ik geen eisprong gehad en ik mocht na een inwendige echo meteen door met clomid 100.
    Ook mijn gyn concludeerde dat mijn eierstokken stil liggen. Dan heeft het echt geen meerwaarde om een kunstmatige menstruatie op te wekkken met bijv duphaston.
    Heb ik voor m'n eerste ronde wel gehad, maar toen waren er meerdere kleine eiblaasjes te zien.
    Dus de behandeling kan wel degelijk verschillen dames.

9. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vertrouw mijn gyn, dus als zij zegt dat ik die nu al mag nemen zal dat wel zo zijn. Moet er nu nog 2 nemen en dan volgende week echo. We zien wel wat dat geeft.

Deel Deze Pagina