Bloeding direct na seks, tussen eisprong en nod in

Discussion in 'Zwanger worden' started by miekkie, Jun 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Goeiemorgen,

Eigenlijk had ik deze vraag aan mijn gynaecoloog willen vragen, maar die zit voorlopig helemaal volgepland volgens de telefoniste, zelfs voor een kort telefonisch gesprek.
    Ben benieuwd of er hier mensen zijn die mijn verhaal herkennen of een antwoord weten.

Wij proberen sinds 9 maanden om zwanger te worden. Maar ik heb ook al een klein jaar behoorlijke buikproblemen, waarvoor ik al bij een maagdarmleverarts en een gynaecoloog ben geweest. Meerdere mogelijke oorzaken van hen te horen gekregen voor die buikproblemen; prikkelbare darm, meer pijnlijk wordende menstruatie's, en deze cyclus eisprong die wat inwendig bloedverlies zou hebben gegeven. Best vreemd, want allemaal conclusies die niet echt feitelijk zijn vast te stellen.

Maar nu het volgende:
    Mijn vriend vind het heel eng om tussen de eisprong en de nod nog te vrijen. Hij is bang dat daardoor het eventuele bevruchte eitje weer afgestoten kan worden. Ik weet dat het onzin is en heb hem er al van geprobeerd te overtuigen, maar het is zijn gevoel die niet veranderd.
    Nu zit ik op dag 6 na de eisprong. Gisterenavond laat hebben we toch een keer seks gehad. Hij had zich toch (tijdelijk!) laten overtuigen door mij. Maarrrr direct na de seks bleek alles wat er toen uitliep gemengd met mijn bloed... Dit gebeurd normaal alleen weleens vlak voor mij menstruatie, die ik op zijn vroegst pas volgende week kan hebben. En nu is volgens mijn vriend bevestigd dat seks in deze periode dus wel degelijk kwaad kan...
    Wat denken jullie waardoor ik bloedverlies kan hebben gehad? Kan het ook met een innesteling te maken hebben? Of kan mijn baarmoedermond nu al beter doorbloed zijn bij een heeeeeeele vroege zwangerschap? Of is het het imwendige bloedverlies van tijdens de eisprong wat er nu pas uitkomt? Want volgens mijn kennis kan een vruchtje niet echt afgestoten worden door het hebben van seks..? (Toch maar een heel klein vraagteken)

2. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
  3. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Hi,

Je vruchtje kan niet afgestoten worden door seks. Dat zit allang goed verstopt en niet in de vagina ingang. Was je misschien (ongemerkt) wat gespannen? Er kan (heel) af en toe wat bloedverlies optreden als de vagina bijvoorbeeld niet vochtig genoeg is.

4. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Nee dat kan het probleem eigenlijk niet zijn geweest...
    In het verleden had ik dit ook nooit in deze periode van mijn cyclus. Dus voor mij is een contactbloeding wel vreemd.
    Stiekem hoop ik dan maar op een innestelingsbloeding. Maar geen idee of dat terechte hoop is.

5. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Zou kunnen dat dat toevallig tegelijkertijd kwam. Over een weekje weet je het :) Hou je me op de hoogte?

6. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Ja zal ik doen.
    Ontzettend spannend weer!
    Na 9 maanden heb ik er ook al wel moeite mee dat het tot nu toe nog niet is gelukt. Ik weet dat sommigen er veel langer over doen, maar toch. Ik vind die spanning steeds opnieuw best pittig om heel eerlijk te zijn

7. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Klopt, we zitten wat dat betreft allemaal in hetzelfde schuitje. Ik zit nu in ronde 5, net na mijn eisprong. In januari een miskraam gehad. Sinds die tijd vind ik het ook allemaal wel wat spannender dan voorheen. Maar het zal vast wel een keertje raak zijn toch!

8. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

Jul 10, 2016
    230
    29
    28
    Female
    Vervelend he dat wachten, wij zitten nu in ronde 18 en helaas nog steeds geen positieve test in handen gehad.
    En nee het vruchtje kan indd niet afgestoten worden door seks als t eenmaal is ingenesteld.
    Heel veel succes en ik hoop dat je snel zwanger mag worden!

9. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Dank je Hailey! Jij al dubbel zo lang bezig dus :( Heftig hoor!
    Nee als die eenmaal ingenesteld is, weet ik dat die goed zit. Maar wat tussen de eisprong en innesteling in? Want daar zal ik dan ongeveer hebben gezeten qua cyclus.

10. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Seks tussen eisprong en nod kan absoluut geen kwaad. En geloof me hierin maar, want ik zou anders niet zwanger kunnen zijn...

11. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Bedankt Jenneke!
    Nu vriendlief hiervan ook nog proberen te overtuigen.

12. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

Jul 10, 2016
    230
    29
    28
    Female
    Oh ik las je vraag tesnel hihi gelukkig heb je je antwoord al,wel super lief dat je vriend zo voorzichtig is aan de ene kant

13. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    @miekkie je hebt waarschijnlijk een contactbloeding gehad, of een adertje geraakt. Dit kan gebeuren. Zeg maar tegen je vriend dat zijn "gereedschap" niet lang genoeg is om in de baarmoeder te komen. Na de bevruchting begint het ontstane cel zich te delen, om zich tussen de 5 a 10 dagen later in te nestelen. Een vrouwelijke orgasme kan het vruchtje zelfs een stukje de goede kant op helpen door het samentrekken van de baarmoeder. Je vriend maakt zich te veel zorgen. Wel lief natuurlijk, maar niet nodig.

14. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

@miekkie ik heb dit ook een keer gehad. Snapte niet hoe het kon. Bij mij was het echt een beetje roodbruinig en wat dikker van structuur, beetje crèmeachtig wat er toen uitkwam. Achteraf bleek dat het eerste symptoom dat ik zwanger was.
    Dus het kan zeker geen kwaad hoor ;)

15. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Bedankt Hailey, Jenneke en Rianne voor jullie reactie's.

Ja het is ook wel lief hoor van mijn vriend, maar ik zei wel; hoe lang wil je dat volhouden? Stel dat we er nog een jaar over doen om zwanger te worden.

En dat klinkt goed en hoopvol Rianne!
    Weet je nog hoeveel dagen het na jouw eisprong was dat je dat bloedverlies had?

16. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Op 6 en 8 dagen na de eisprong. Daarna was het over gelukkig. Hopelijk betekent het ook iets goeds voor jou ;)

17. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Bij mij is het dan op dag 5 of 6 na de eisprong geweest. En ook alleen op dat moment.
    Was het bij jou ook na de gemeenschap of een spontane bloeding?

Share This Page